Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.2.2013 23:18
joku valurauta mikä on jo reilusti yli puol milliä ylokoossa
semmone just satasen pytty
21.2.2013 23:39
No sitten voi olla vaikeempi löytää muita mäntiä semmoseen, kato olisko moposportilla esim. jotain metran mäntää sen kokosena.
22.2.2013 18:16
käykö tommone metran mäntä suoraa toho pyttyy? mut nyt on toi forte hommattu nii sillä nyt mennään.. toivotaan et kestää
on kyllä ihmeellinen tuo derbin moottori kun on kestäny vaikka mitä..
22.2.2013 20:04
Voi käydä tai olla käymättä, en tiedä onko helmat samallaiset metrassa
Ja kyllähän sen huomaa sitten kun kilahtaa taas
Mulla oli kesällä rieju johon kaveri oli stepparin männän vaihtanut(suunnilleen samaa kamaa kuin forte) ja siitä ainakin laukes männänrenkaat viikon ajon jälkeen. En tosin tiedä miten oli laitettu asennusöljyä jne. Kanavat oli vähäsen terävän tuntuset kun sitä laittelin niin silläkin saatto olla osuutta asiaan.
22.2.2013 21:29
Kaverilla ollu syksystä asti toi forte ja ihan hyvin kestäny vaikka on niin kiinalaisen oloinen
steppari oli kevään/kesän ja sekin kesti kunnes nosti lämpöjä ja leikkas.
22.2.2013 21:40
Juu. Sillä nyt kumminkii mennää.. Millä sais muute helposti huuhtelukanavan aukastua ku on tukossa? vissii ollu seokset kohallaa...
23.2.2013 2:09
Oisko kellään mitään käytännöllisiä vinkkejä saada tuo emäputken mutteri/kruunu derbin paioli keulan ylemmästä t palasta pois? Melkein kaikki keinot jo kokeiltu:D
Eli siis tuossa kohtaa kuuluisi olla mutteri joka on minulla jumissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
23.2.2013 2:13
Onko siis keula irti vaiko kiinni mopossa? Itellä oli ihan sama ongelma saada irti. Lähti lopulta kun tajusin kääntää rungon lattialle kyljelleen ja antaa jakarille tukevan polkasun. Ja jos on irti moposta, niin tukevasti jollain kiinni johonkin ja siitä polkemaan.
Pulttipyssyhän olisi myös aika pop
23.2.2013 2:37
Joo on kiinni mopossa, vois kyllä koitta tota et kääntäs rungon lattialle ja polkasis sitä.
23.2.2013 23:14
Oman DRD:ni kromiputki oli melko karstoittunut ja kaasin sisään bensaa muutamaan otteeseen ja sain karstoja melko hyvin pois. Päätin vielä kuumailmapuhaltimella kuumentaa putkea joka puolelta, mutta en kuitenkaan saanut sen enempää syttymään, vain savua tuli molemmista päistä hieman.... Riittääkö tuo kuitenkin karstanpoistoon vai miten kromiputkesta olisi hyvä poistaa?
24.2.2013 20:04
Terve! Nyt menee yli ymmärryksen toi minun drd pro R. Ongelmana on kun laittaa käyntiin, niin antaa vain puolet kierroksista. Eli kone ei käy täydellä teholla. Ennen on kiertänyt ihan tappiin asti mitä mittarissa on näkynyt. Ihan niinkuin jokin pätkis sytytystä. Paikallaan on steptwon rajoitin. Mutta se ei ole käytössä. Ja kaiken varulta säädin rajoituksen pois kokonaa rajoittimesta. Jos olisi syystä tai toisesta päällä. Mutta eipä tunnu auttavan. Yritellyt säätää kaasarista ilman ja bensan saantia=ei mitään vaikutusta. Tulppa vaihettu. Suutin vaihettu 80->90. Ei mitään vaikutusta. Voisiko joku autaa.?
Kiitos!
24.2.2013 23:08
Todennäköisesti imuvuoto, tarkista imukaulan ja kaasarin liitos. Onko imukaula kunnolla kiinni?
25.2.2013 11:18
Terve!
Sattuisiko kukaan tietämään mikä voisi olla derbissä vikana: Eilen olin lähdössä kaverin kanssa ajelemaan. Laitoin mopon käymään tyhjäkäyntiä noin minuutin verran kunnes sammutin mopon sen takia kun piti antaa kaverin skootteriin virtaa auton akusta. Tämän jälkeen menin polkemaan uudestaan mopoa käyntiin niin ei meinannut millään lähteä sitten lopulta lähti noin 2 sekunnin ajaksi käyntiin ja sammui. Sen jälkeen kun mopoa polkee käyntiin niin poljin jumittaa *(välillä)* tiettyyn kohtaan ja lähtee käyntiin aina pariksi sekunniksi.
Toivoisin että joku vastaisi tähän ennen kuin aloitan koko koneen avaamisen että tietäisi vähän mistä aloittaa
(Derbi on muuten 2004 vuoden)
25.2.2013 18:02
Kaasutin vuotaa kupin ja kaasuttimen välistä. Mitähän kannattaisi tehdä? -Tiiviste on mielestäni kunnossa (Onko? Katso kuva!).
Mikä muu voi olla vikana kuin tiiviste?
25.2.2013 19:00
Jos tiiviste tosiaan on kunnossa, niin joko välissä on paskaa tai sitten kuppi on kiero. Tuosta kuvasta aika paha sanoa, mutta jos tiiviste on painunut paljon kasaan kannattaa se uusia.