Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
7.11.2012 12:52
jokje3 kirjoitti:Tietääkö joku mistä johtuu kun betani oli kuriton ja suutin vaihdettu.Sitten kun laitoin vakioksi ja suutin pienemmäksi, niin pysyy ryypyn avulla tyhjäkäynnillä ilman ryyppyä sammuu. Kaasari hieman vuotaa.
mikä suutin sulla on? nimittäin nytton kelit kylmentyny nii ei varmaan se 25 asteen kelien suutin enää riitä.
ja msitä se kaasari vuotaa, kohon tiivisteestä? ylivuotoletkusta vai mistä. voi olla että se kohon tappi lähteny puoliks irti nii bensapinta viturallaa... ja ootko koittanu käännellä tyhjäkäynti ja ilmaruuvia?
7.11.2012 15:53
Mullaki palaa joskus vapaan merkkivalo etenkin sadekeleillä ajaessa, kerran katsoin että se anturi taitaa olla aika otollisella paikalla kosteudelle, joten uskaltaisin veikata että ongelma häviää kunnon kuivaamisella ja eristämisellä.
7.11.2012 16:05
FrankeeD kirjoitti:jokje3 kirjoitti:Tietääkö joku mistä johtuu kun betani oli kuriton ja suutin vaihdettu.Sitten kun laitoin vakioksi ja suutin pienemmäksi, niin pysyy ryypyn avulla tyhjäkäynnillä ilman ryyppyä sammuu. Kaasari hieman vuotaa.
mikä suutin sulla on? nimittäin nytton kelit kylmentyny nii ei varmaan se 25 asteen kelien suutin enää riitä.
ja msitä se kaasari vuotaa, kohon tiivisteestä? ylivuotoletkusta vai mistä. voi olla että se kohon tappi lähteny puoliks irti nii bensapinta viturallaa... ja ootko koittanu käännellä tyhjäkäynti ja ilmaruuvia?
mul on 76 suutin ja kaasari vuotaa siitä kohon tiivisteestä hieman ja olen koittanut säätää tyhjäkäyntiruuvia.
7.11.2012 18:38
alotappa siitä että laitat sinne jonku ehkä noin 88 suuttimen. ja kun purat kaasarin putsaa se kohon tiivistekohta jossiinä on jotai likaa tmv. ja kato ettei tiiviste oo vaurioitunu
7.11.2012 22:36
Joo ollu täs pari päivää vakio lipas sellane pieni metallin palanen joka suojaa sitä kilventelinettä ja rupee tuntuu et menee helposti sille mut ei iha uskalla kunnolla vetää ettei se mee paskaks, mutta huomen ois tarkotus tehä iha oma kilventeline ja sit kilvelle!
8.11.2012 18:32
Hmm, mistäköhän voisi olla kyse?
Tänään ajettuani noin 15km lenkin ongelmitta, pysähtyessäni valoihin en millään löytänyt/saanut vaihdettua vapaalle. Sama jatkui koko loppumatkan kotiin (n. 5km). Aina ennen mennyt ihan heittämällä pienellä nostolla vapaalle, mutta nyt oli todellakin vaikeuksia sen kanssa. Kotona vielä tarkemmin kokeillessani huomasin, että ykkösellä ja kytkin pohjassa alkaa vetämään pienellä voimalla eteenpäin. Lisäksi vapaallevaihto ei onnistunut, tuntui kuin vaihdepoljin olisi ollut jotenkin "jäykkä", eli onnistui vain hieman liikkauttamalla mopoa eteenpäin ja kovalla nostolla, mutta sitten meni suoraan kakkoselle. Kakkoselta painettaessa meni taas suoraan ykköselle, enkä missään vaiheessa saanut "pysäytettyä" vaihtoani vapaalle. Mopon sammutettuani ykkösellä meni sitten ihan normaalisti vapaalle, mutta kyllähän sen pitäisi onnistua mopon käynnissä ollessakin, kuten aina ennenkin. Kun käynnistin mopon uudestaan, se pysyi aivan normaalisti käynnissä, oikeilla kierroksilla jne. Mutta kun vaihdoin ykköselle lähteäkseni liikkeelle, mopo tuntui menettävän tehoja; kierrokset laskivat ja ainakin mopon etuvalo himmeni jonkun verran.
Ja painotan siis, että koskaan ennen ei ole ilmennyt mitään noista edellä mainituista ongelmista.
Joten, osaisiko kukaan kertoa mistä on kyse? Iso kiitos jo etukäteen.
8.11.2012 19:30
Kytkin ei taida irrottaa kokonaan. Kokeile aluksi vaikka säätää kytkinvaijeria jos sillä selviäis.
8.11.2012 20:21
pitäisköhä munki säätää kytkinvaijerii ku kytkinpohjas jos on paikallaa ni kytkinpohjas vaihteenkaa liikkuu ehkä hitusen eteepäin . ja sit samal jos oon vaihtamas vaihetta ja vedän kytkimen pohjaa ni kierrokset jää kuiteski ylös ihan samaltaval ku kytkint ei painais pohjaa ja sitte ku kytkin pohjas vähän antaa pienenkaasun ni kierrokset laskee ja vaihteen voi vaihtaa?`
ja sitte mitä 2-tahti öljyi käytätte betas ja paljo hintaa ja saako esim motonetist`?
itellä on nesteoilin 2t super ja en usko et se mitää hirveen hyvää on
8.11.2012 22:23
No teboilin täyssynteettinen on hyvää, eikä edes ole kallista ku 4l pönikkä about 30€.
8.11.2012 23:11
Tuo Teboilin oma on kaukana hyvästä
8.11.2012 23:35
Tuo teboilin 2t bike on ihan hyvää... Se vaa savuttaa ja karstoittaa pikkasen enemmän mut sil oo mitää välii jos on tuorevoitelu ku se savuttaa muutenki. Ei näis mopois tarvii käyttää mitää helvetin Castrol 747 tai TTS
9.11.2012 5:02
mullakin tekee tota että liikkuu eteenpäin kylmällä koneella, koneen lämmetessä kuitenkin loppuu... :/
kyllä toi teboilin öljy voitelee kuten muutkin, karstoitus ja savutus vain suurempaa, ja sitte se lykkää öljyä änkänpäästä aika nopiaa joten villat kärsivät... kyllä nuo muutkin sitä öljyä lykkää mutta ei lähellekkään niin paljon. jos haluat hyvää öljyä halvalla niin hollantiin tilaus 12 pack castrol 99e ja postit oisko ollu 14e jolloin yhden purkin hinta jää alle kympin purkki
9.11.2012 14:52
Se riipppuu ihan seoksista ja säädöistä kuinka se sitä öljyä lykkää.
Itsekkin käytän 2t-bikea ja ei juuri yhtään lykkää öljyä. Toki öljymerkeillä on pieni eroja, mutta kyllä tuo 2tbike on ihan hyvää
9.11.2012 16:35
Gooby kirjoitti:Hmm, mistäköhän voisi olla kyse?
Tänään ajettuani noin 15km lenkin ongelmitta, pysähtyessäni valoihin en millään löytänyt/saanut vaihdettua vapaalle. Sama jatkui koko loppumatkan kotiin (n. 5km). Aina ennen mennyt ihan heittämällä pienellä nostolla vapaalle, mutta nyt oli todellakin vaikeuksia sen kanssa. Kotona vielä tarkemmin kokeillessani huomasin, että ykkösellä ja kytkin pohjassa alkaa vetämään pienellä voimalla eteenpäin. Lisäksi vapaallevaihto ei onnistunut, tuntui kuin vaihdepoljin olisi ollut jotenkin "jäykkä", eli onnistui vain hieman liikkauttamalla mopoa eteenpäin ja kovalla nostolla, mutta sitten meni suoraan kakkoselle. Kakkoselta painettaessa meni taas suoraan ykköselle, enkä missään vaiheessa saanut "pysäytettyä" vaihtoani vapaalle. Mopon sammutettuani ykkösellä meni sitten ihan normaalisti vapaalle, mutta kyllähän sen pitäisi onnistua mopon käynnissä ollessakin, kuten aina ennenkin. Kun käynnistin mopon uudestaan, se pysyi aivan normaalisti käynnissä, oikeilla kierroksilla jne. Mutta kun vaihdoin ykköselle lähteäkseni liikkeelle, mopo tuntui menettävän tehoja; kierrokset laskivat ja ainakin mopon etuvalo himmeni jonkun verran.
Ja painotan siis, että koskaan ennen ei ole ilmennyt mitään noista edellä mainituista ongelmista.
Joten, osaisiko kukaan kertoa mistä on kyse? Iso kiitos jo etukäteen.
Jees, kaikki nuo korjautuivat pienellä kytkinvaijerin säädöllä, joten kiitos avusta.
Huomasin tossa muuten sitä säätäessäni, että nuo vaijerin säikeethän on melkein poikki. Näkyy hyvin kun painaa kytkimen pohjaan, niin lähes puolet ovat jo katkenneet. En sitten tiedä miten kauan tuolla vielä ajaisi, varmaan kannattaa ihan suosiolla vaihtaa ennen kuin kokonaan katkeaa. Kai nuo ovat ihan kuluessa menneet? Mittarissa noin 6tkm. Joten, kannattaako ostaa ihan
tuolta vai saako jonkun muun mopon vastaavaa halvemmalla, joka myös tähän sopii?
9.11.2012 19:02
sanokaas joku kun tosta betan vakio kaasarista lähtee kaks letkua jotka menee sylinterin kanteen joissa liikkuu ilmeisesti jäähdytysnestettä nii mikä sen tehtävä niiku oikee on? (vastaukset
toni1977@windowslive.com) Kiitos!