Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.4.2014 18:35
Kummankin pitäs käydä, ota vaan se halvempi.
25.4.2014 20:27
voiks se sulake muuten vaa palaa vai johtuuko aina et ottaa joku johto kiinni vai?
26.4.2014 12:40
Perinteinen sulake on keraamisessa tai lasisessa kotelossa oleva pienivastuksinen lanka, joka on mitoitettu niin, että se kestää lävitseen kulkevaa virtaa, mutta jos sulakkeen nimellisvirta ylitetään, vastuslanka alkaa lämmetä huomattavasti ja palaa poikki, jolloin virtapiiri katkeaa.
Kannattaa kyllä ne piuhat korjata
26.4.2014 23:46
toimii nyt kun sulake vaihdettu
26.4.2014 23:47
Mikäköhän vois ola vialla, kun tossa vm. 07 drd racingissa vilkut toimii vaan moottorin ollessa päällä ja sillonkin, kun ne kytkee päälle, niin samalla mittaristo sekoo?
27.4.2014 14:31
Nuo DRD:n mittaristot on mulle ihan tuntemattomia, mutta veikkaisin että akku on tyhjä.
27.4.2014 14:45
Dioxide kirjoitti:Nuo DRD:n mittaristot on mulle ihan tuntemattomia, mutta veikkaisin että akku on tyhjä.
Mittaristoon muuten kyllä syttyy valot, mutta vilkut toimii vasta, kun kone päällä.
28.4.2014 19:42
Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta latautuuhan akku ajaessa, vaikka se olisikin tyhjä ajamaan lähdettäessä?
28.4.2014 20:26
Kyllä, mutta mopon latausteho ei kovin kummoinen ole joten paras keino varaustason nostoon on pienakuille tarkoitettu akkulaturi.
28.4.2014 21:38
Sen takia kysäsin, kun koitin ladata yhdellä akku laturilla, mutta ei jostain syystä suostunut latautumaan.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.4.2014 9:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
29.4.2014 9:05
Kannattaa kokeilla vielä toisella, paras olisi elektronisella latausvirran säädöllä varustettu "älylaturi". Sellaisella saa hieman elämää nähneen ja syväpurkautuneen akunkin usein elvytettyä. Jos akku ei suostu latautumaan, voi uuden hankinta olla paikallaan. Onneksi mopojen akut eivät erityisen kalliita ole joten kovin montaa kymppiä ei uudesta akusta joudu köyhtymään.
29.4.2014 20:15
Mulla on gilera rcr 07 (käytännössä lähes sama kuin derbi senda) on toiminu aina aikasemmin ja lähtenyt käyntiin ekalla. Ainoa vika on ollut että bensa, öljy ja varoitusvalot ovat palaneet kokoajan ja pitkän ja lyhyitten valojen "napit" toimivat väärin päin , mutta vaihdoin vähän aikaa sitten syylärin (missä ei ole lämpöanturia mutta toimi silti) ja ajoin sillä normaalisti. Vaihdoin myös sulakkeen 7.5seen ja aikasemmin oli ollut kokoa 9. kaikki toimi normaalisti mutta syylärin perään vaihdoin myös täyskurittoman apikan putken(suutin sopiva:85) ja mopo alkoi pätkimään välillä kovilla kieroksilla ja kun pisti kytkimen pohjaan pätkiminen loppui ja pystyi ajamaan normaalisti. Sen jälkeen mopo alkoi pätkimään enemmän ja ei meinannut pysyä päällä varsinkin 3 vaihteella mutta kun sai isompia kierroksia pystyi ajamaan. Lopuksi moposta vaihettiin tulppa ja kaikki toimi taas... yhden päivän ja sen jälkeen vika alkoi taas. Lopuksi mopo ei meinannut lähteä käyntiin. tarkistin kaasarin ja kaikki ok. tällä hetkellä mopoa ei saa päälle ja se ei saa sytystä ollenkaan. Mistä johdosta voin katsoa vastustus mittarilla että toimiiko sähköt ja mistä kannattaa katsoa "tärkeitä" johtoja. Olen katsonut mopon pitäsisi kyllä saada bensaa eli mitä sähkövikoja kannattaa etsiä?
30.4.2014 15:25
Katsoppa onko CDI boksin johdot kunnolla kiinni. Itsellä teki samaa aiemmin, vika löytyi että piuhat oli huonosti kiinni.
30.4.2014 20:04
Tänään meni omasta Xtreme 07:sta oudosti niin, että öljyvalo syttyi(vaikka öljyn pinta maksimissa) ja lämpötilavalo syttyi, vaikkei kone käynyt kuumana. Bensavalo ei syttynyt koska se ei toimi:DD Anyway, mikähän mahtais olla vikana? Lisäksi jarruvalo ja vilkut lakkas toimimasta virrat päällä, toimii kyllä kun moottori on käynnissä. Myöskään alussa ei ssyty enää valot( öljyvalo jne.) niinkuin on ennen tavannut.