4.3.2013 23:19
4.3.2013 23:58
5.3.2013 10:31
6.3.2013 19:07
Se on taiwan mäntä?Mcscatterilla mäntä maksaa 12,5€ mutta siinä on paksut renkaat.
Myyjän tehtävänä se on ottaa selville kumpi mun mopossani on alunperin ollut. Minä olen tyhmä asiakas, ja myyjä on se ammattitaitonen. Vähän sama asia kun joku random menisi kauppaan ostamaan öljyn suodatinta johonkin autoon, sanoisi auton merkin, mallin ja vuosimallin, mutta myyjä alkaisi kinumaan öljyn suodattimen halkasijaa, kierrettä ja korkeutta ennen kun suostuisi myymään yhtään mitään sille asiakkaalle.Slerpa, sinunhan pitää tietää tapin kokoa
En muista, voin kattoa jos paketti olisi vielä tallessa. Muistaisin varmaan jos joku luettelisi japanissa puchiin tehtyjen mäntien merkkien nimiä? Paketti ainakin näyttä vanhahtavalta.Minkä merkkisen männän kävit hakemassa?
6.3.2013 19:33
Slerpa_ kirjoitti:Se on taiwan mäntä?
6.3.2013 19:44
6.3.2013 19:47
7.3.2013 13:11
7.3.2013 15:06
7.3.2013 20:10
Itellä ne on paukkunut tonne koneeseen, vaikka kyllä dinamir-mäntäkin aika kohtuu äkkiä kului.Mitä sitte? Ei mulla ainakaan mitään pahaa sanottavaa niistä ole.
Kärjet kannattaa kattoa, niissä on joskus ongelmia.Mikähän olis Tunturissa vikana,
7.3.2013 22:02
8.3.2013 0:03
Slerpa_ kirjoitti:Se on taiwan mäntä?Mcscatterilla mäntä maksaa 12,5€ mutta siinä on paksut renkaat.Myyjän tehtävänä se on ottaa selville kumpi mun mopossani on alunperin ollut. Minä olen tyhmä asiakas, ja myyjä on se ammattitaitonen. Vähän sama asia kun joku random menisi kauppaan ostamaan öljyn suodatinta johonkin autoon, sanoisi auton merkin, mallin ja vuosimallin, mutta myyjä alkaisi kinumaan öljyn suodattimen halkasijaa, kierrettä ja korkeutta ennen kun suostuisi myymään yhtään mitään sille asiakkaalle.Slerpa, sinunhan pitää tietää tapin kokoa
Itte pidän huonona palveluna tollasta missä ei myyjä viitti laittaa tikkua ristiin (=käyttää googlea 5 minuuttia...tai minuutin, itte löysin tohon ratkasun puolessa minuutissa...) sen vuoksi että asiakas saisi oikean osan, ja sanoisi vaikka että "ton pitäisi sopia, mutta jollei sovi niin tua takasin". Noin ainakin kaikissa muissa varaosaliikkeissä on sanottu, ja osan vaihtaminen toiminut moitteetta. Liekkö toi Nakkilan kauppa ottanut jonkun änkyrälinjan että osaa ei vaihdeta?
.
8.3.2013 0:40
Jos etsitään johonkin marginaalimerkkiin autoissa öljynsuodatinta, ei mistään taulukoista löydy niitä merkkejä. Jo johonkin 60-luvun jenkkeihin on öljynsuodattimet kadonneet taulukoista joistain koneista, eikä kukaan muu, paitti harrastajat ja oikeat alan liikkeet tiiä mikä niihin kuuluu. Ittekkin kävin tossa paikallisessa varaosaliikkeessä hakemassa suodattimen tohon omaan amerikkalaiseen. Ei missään taulukossa ollut, eikä tietokoneohjelmassa edes koko konetta mikä mun autossa on. Ei sitten mitään, sanoivat että hommaavat mulle sellasen, ja jo samana päivänä soittivat että he selvitti asiaa ja heillä on tätä suodatinta hyllyssä. Tämä on se miten tämä asia tulisi hoitaa. Paljon mukavampi sanoa ja palvella asiakasta, kun sanoa sille että "mittaa ite ja tuu takasin", vaikka sitten joutuisikin myyjä yhden ylimäärän puhelun/googletuksen tekemään ja itteään vähän vaivaamaan.Öljysuodattimet ym on standardoituja osia, täten autoon X löytyy heti sopiva osa taulukosta.
No piruako myyvät sitten tunturin osia jolleivät tiedä mitä myyvät, tai eivät edes viitti ottaa selvää...Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin myyjä, kuka ei tiiä mitä myy, eikä viitti ottaa edes selville. Jää asiakkaalle (=minulle) epävarma "onkohan se nyt niin ko se sano"-olo.Tunturit on marginaalimerkki nykyään, ei ole enää kuten vanhoina aikoina jolloin joka toinen päivä joku tuli käymään liikkeessä hakemaan Tunturin osia.
Näinpä se on. Tämä ei kuitenkaan ole aina mahdollista. Kyse ei olekkaan tästä, vaan siitä, että on myyjä liikkeen vastuulla tietää mitä myyvät, tai ainakin ottaa selvää (eli palvella). Etenkin kun itte jouduin ajamaan tota yli 30 kilsan matkaa edestakasin vaan sen vuoksi, koska myyjä ei viitti käyttää minuuttia ajastaan asian googlettamiseen, tai soittaa jollain kuka asiasta tietää...vaan käskee ajaa kotiin, ottaa vanha mäntä mukaan ja tulla takasin. Eikä liikkeessä edes ollut mitään ruuhkaa, että siihen voisi vedota "ettei kerinnyt"... Kerta oli tarpeeksi tollasten pellemyyjien kanssa pelaamisessa...Yksinkertaisin tapa saada kerralla oikea osa, on tuoda vanha osa mukana ja myyjä hoitaa loput?
Poikkeuksia on aina. Kuitenkin ne on hyvin harvinaisia, vaikka itelläkin on 70 luvun alkupuolen mopo. Myyjä olisi liikkeessä tämänkin voinut hoitaa sanomalla "tuo takasin jollei sovi niin kattotaan sitten sitä toista vaihtoehtoa"...Poikkeuksia on olemassa, kuka tietää mitä osia on Tunturin tehtaalla heitetty kiinni.
8.3.2013 16:43
8.3.2013 16:59