Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.4.2013 20:24

Eikös piikis oo leveemmällä pinnapultit ?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.4.2013 9:27

niimpä, sitä tässä mietiskelen :) , mutta siis tää satakyrpä mikä mulla on niin sekin on 52.4 poraus niinkuin 125cc, niin siinähän on pidempi iskupituus.. mutta pinnapulttien jako arveluttaa. jollain kokemusta tästä / tietoo? :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.4.2013 17:50

kyllähän jotkut 110 ja 125cc on samallla pytyllä/kannella, ja jotkut ei, jos oot jostain ostamassa niin kannattaa varmaan googletella ja tutkia mitä eroja niistä löytyy että löydät sopivan..

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2013 7:12

Joo, mutta nyt on ihme buuaus onkelma meneillää mankissa. eli 110cc 19mm kaasari ja inneri. heti kun asensin sen toimi täydellisesti eikä ongelmia. mutta päivittäin se alkoi "buuaa" kun paino nopeesti kaasun pohjaa tai kun ajaa niin huomaa että buuailee??? ongelma ei ole siis venttiileissä tai kaasarissa, koska ostin vittu kokonaa uuden venakoneiston ja 25mm kaasarin. sama ongelma on!!! eli inneri ois syypää?, outoo on kun ajaa vähäsen ja avaa mangeeton kop. ja koskee innerii niin se on ihan öljyssä ja hieman likainen?, sitten kun putsaa ja heittää pikku lenkin sama juttu? joten oiskoha sillä mitää yhteistä buuauksen kanssa? :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2013 8:13

Ongelma nimenomaan taitaa olla juurikin kaasarissa. Ihan ekaksi vaihdat kuitenkin stefan ja o renkaat siitä mg pohjalevystä ja senjälkeen kokeilet kaasaria isommalla tyhjäkäyntisuuttimella.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2013 14:33

Kiitti! :) ,mutta vaikuttaako toi tyhjäkäynti suutin buuaukseen esim kiihyttäes? meinaa näin on mulla..

eli buua paikallaa kun painaa nopeesti kaasuu ja sitku kiihyttää niin huomaa että buua?. kun pistää ryypyn päälle ja painaa paikallaan nopeesti kaasuu niin ei buuaa. seos ruuvvi ei auta missään kohassa paljoon mitää :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2013 18:16

suuremman tyhjäkäyntisuuttimen pitäis tosiaan poistaa tota buuausta kun painaa nopeasti kaasua..

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.4.2013 20:19

juu no 25mm kaasari. ja pääsuutin oli 86 ja tyhjäkäynti K32 eli varmaan 32? . mikä koko ois hyvä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2013 0:13

Vähän isompi. Saatavuus noille on usein kyllä tosi surkea, eli todennäköisesti joudut vaijerilla tai jollain muulla oonaamaan suutinta isommaksi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.4.2013 11:09

Onko keihin tyhjäkäynti suuttimet sopivia? pitkä. näyttää kuvissa melko samanlaisilta? meinaa pistin tilaukseen 38 ja 45 kokoset. :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.4.2013 8:50

joo asiasta toiseen.. mikäköhän on mankissani ongelma??? kasasin yläkerran vähä aika sitten. ja nyt aattelin tarkistaa venttiilien välykset. niin avasin pakovenan korkin pohjasta. niin yleensä mulla tulee sieltä 1-2tippaa öljyy, mutta nyt alkoi valuttaaa lattian täyteen öljyä???? missäköhän on ongelma?? edellispäivänä katoin öljymäärän niin oli hieman liikaa :s joten onkohan tullut liikaa painetta tai jotain?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.4.2013 15:38

Johtuu varmaan juurikin siitä että sitä öljyä on ollut siellä liikaa, tai sitten sulla oli mopo kallellaan siten että öljy valui yläkertaan.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.5.2013 15:40

Juurikin näin, kyllähän siellä kuuluukin olla öljyä :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

18.5.2013 23:25

Miten skytean monkeystä sais mahollisimman paljon vääntöö 50-55kmh vauhtiin ? :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.5.2013 1:14

72cc on aika huomattava ero 50cc mottiin, mutta ei saa ihan äkkiä rajoitettua 55km/h välityksillä pelaamalla. Parempi vaan antaa kulkea edes 60 ja nauttia väännöstä täysin siemauksin.