Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.7.2015 4:30
Pitäs hommaa tollane 08 gilera smt ja siihe enoxi nii onko tuo putki huono gilsussa, mitkä välit kannattaa olla (suurin piirtein 80km luokan välejä tai ylikin mutta en haluis paskoa tota kampiakselia), oliko tossa rajotettu boxi, onko kestävät sähköt, oliko tossa 08 mallissa rabasa vai piaggio kone, onko kannattavaa hommaa joku puola, onko mitään suositeltavaa 50cc tehokkaampaa pyttyä kun tuo vakio kannattaisko hommaa samalla joku kestävämpi kampiakseli ja mikä, milloin kannattaa tehä koneremppa?
10.7.2015 21:33
Tarvis kiireellistä vastausta, sopiiko Gileran uudempi (2011-2012) mittari vuoden 2007 Gileraan? Kiitos etukäteen.
16.7.2015 4:33
Terve! Mulla vuotaa moposta mitä ilmeisemmin vaihteistoöljyä. Mistä kaikkialta sitä voi vuotaa ja kuinka menettelen asian kanssa, pitäiskö vaikka silikoonilla ym. tiivistää? Kellään kokemuksia?
16.7.2015 18:47
Hajonneesta stefasta luultavimmin, eli akselien öljytiivisteistä, esim. vaihdepolkimesta tai vetoakselista. Jos öljyä tulee huohottimesta, niin voi olla menny stefa koneen sisältä. Silikonilla et tee yhtään mitään. Kun sulla on kone lämmin, niin tarkkaile mistä se vuotaa ja laita tiivisteet vaihtoon. Lämmin öljy löytää tiensä ulos helpommin kuin jähmeä öljy.
13.8.2015 15:32
Mikäs on Gilera SMT -09 ku ei toimi kilsa eikä nopeus mittari?
Toine ongelma on että ku laittaa käyntiin kierrokset nousee korkeelle ja laskee vaa ku laittaa ryyppyy, ajaessa on iha ok ja ei käy kierrokset korkeella enää. Asia on siinä et luulis et on imuvuoto mutta kun näyttää siltä ettei ole? oisko kaasarin säädöt perseellää?
15.8.2015 13:35
Luultavasti mittarin vaijeri poikki, ei ole kun sen 10e. Kaasarin seokset todennäköisesti laihalla kun mullakin teki joskus samaa.
22.8.2015 13:36
Mulla on gilera smt 2015 jossa metrakitin e hyväksytty tehari, 75 suutin ja reikälevy otettu pois mut silti vaan hyytyy ylämäkee ja menee mittari mukaa 35-40. Osaatteko auttaa? Pitääkö mun sit vaa pistää isompi suutin jotta menis ees sen 45 vai reikiä kuriin? Kaasarinki säädin eli seokset on iha ok.
27.8.2015 13:10
Sain tuttavan 2009 vuotisen gilera smt:n kotia korjattavaks koska kone ei pyöriny. Eka otin sylinterin pois mut se oli ok. mut kun alakerran halkasin niin kampiakselin runkolaakerit oli jumissa kun myös kiertokangen laakeri. Kampurassa oli pientä ruostetta kanssa joten sinne olis päässy vettä.
Mistä kannattaa tilata uudet laakerit ja tiivisteet? Ja kannattaako kierotkangen laakeria vaihtaa vai kannattaako koko kampura uusia?
30.8.2015 22:54
terve! tarvisi nopeaa apua.
ostin tuassa jokin aika sitten gilera rcr 06
eli uuden mallin kone.
noh rupesin kasaamaan siinä ei ollut ongelmia,
sitten koitin käynnistää ei millään tahtonut käynnistyä, kipinä tulee niinkuin pitää.
laitoin sylinteriin tilkan bensaa ja kokeilin käyntiin
no sehän lähti. mutta nyt sain toimimaan muutenkin mutta gilera ei pysy käynnissä ja yskii kun antaa kaasua, eli missä vika? ilmanputsari putsattu. kaasari on aivan uusi step 2 19mm.
kiitoksia etukäteen,
30.8.2015 23:22
Ootko säätäny kaasarin? Jos kerran on uusi niin voi olla säädöt aika pielessä.
14.9.2015 19:53
Lähteenä se pillikuristus iha esim rautasahalla vai tarviiko siihen rälläkän?
24.9.2015 0:25
Gilera2408 kirjoitti:Lähteenä se pillikuristus iha esim rautasahalla vai tarviiko siihen rälläkän?
nopeampaa se rälläkällä lähtee
mut kyl se rautasahal lähtöö kans
29.9.2015 20:48
Auttakaa ja nopeasti!!!!! Menin vaihtamaan neulan sokan paikkaa ja laitoin sen kiinni mutta kun käynnistin niin moottori rupes huutaa täysillä kierroksilla samalla tavalla kun kaasu olis pohjas. Ja kun yhes vaiheest en saanu sitä käyntiin tein mäki startin 2 vaihteella nii rupes menemää itestää eteenpäin. Mitä mä teen?? Johtuuko neulasta kun käännän kaasun täysille nii ei palaudu takaisin. Yritin laittaa niitä muoviosia mitkä pitää sen neulan nii eri päin sinne kaasariin mutta aina vaa huus kun käynnisti. Auttakaa nopeesti jos tiiätte syyn. Haluaisin mopon taas ajokuntoon.
29.9.2015 20:53
Laitoitko kohon oikein päin? Sulla on jääny se neula ylös, kaasari uuestaan auki, ja kato, et koho menee alas
29.9.2015 21:13
tarkotatko tota luistinta? kummin päin sen pitäisi mennä? Onko se niin että se kaari siinä on siihen ilmnputsariin päin?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.