Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.3.2013 11:46

Kuvat ei ainakaan itsellä auennut enkä ole nähnyt kyllä feikkimankejakaan, mutta jos AIDOLLA mankilla meinat Hondaa niin kyllä, niissä on sarjanumerona AB02E tai AB02

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.3.2013 12:53

jep hondaa meinasin ;) ja siis aattelin et eikös hondan lohko ole tuollainen? ostin meinaa jo yhen väärän ja myyjä väitti sitä hondan lohkoks mutta oli ihan eri näkönen ku tuo lohko sekä sisä että ulkopuolelta. Niin aattelin varmistaa että tuo on hondan lohko ettei tuu sit taas väärä lohkoa ostettua :)

E: lisään kuvat sillai et näkyy :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.3.2013 14:11

Juu Hondan lohkolta näyttää. Olen kuullut juttua että koneiden lohkoja ei saisi tai ei kannattaisi sekoitella. Ovat hitusen eri koneistuksella tai käytössä kuluneet ja siitä seuraisi ongelmia. En tiedä sitten onko jossain mankimoottorissa niin tarkkaa, näin on vain kerrottu.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

5.3.2013 15:31

En ole aivan varma meneekö oikeaan topicciin, mutta ostin tuollasen 110cc jonkun kiinanmotin mankiin käytettynä, ja se on todella laiska. Mäntä on suht. hyvässä kunnossa, puristuksiakin löytyy aika normaalin verran (kytkinlevyt varmaan lopussa kun luistaa välillä polkaisussa), ja venttiilitkin on säädetty. Vääntöä kyllä löytyy paremmin kuin 50cc:stä mutta ei kulje kun 50km/h vaikka kokeiltu 14-35 väleillä, 15-35, ja 17-35, mutta ei kulje sen enempää ei vään lähde niin hyvin..? Ja mulla on tuo Honlein vakioputki, putkesta en tiedä kuin sen verran että alkukäyrässä ei näkynyt mitään kuria, ja loppupilli sahattu poikki. Syötöistä vastaa kylläkin joku 16-19mm kaasutin, en ole ottanut tarkalleen selvää, ja tuo honlein vakiokaula, että voisiko niissä mennä jotenkin pieleen kun saa samanverran bensaa kuin vanha 50cc kone :lol: .. Ja putken ei pitäisi niin kauheasti kuristaa, kun kyllä kaveri pääsi omalla mankillaan 125cc zongshen koneella reilut 100km/h vakioputkella ja 19mm kaasuttimella. (zongshen kyllä sisältää isoventtiilikannen yms.) Pahoittelen surkeasta äidinkielestä, mutta jos tosta nyt jottain selvää saa. :)

E: nonniin heti rupes pelaa paremmin kun vaihto isomman suuttimen, ja kulkeekin joku 70 nyt, eli kaasaria ja imukaulaa vaihtoon niin eiköhän se kuljekkin sitte paremmin... :P
Viimeksi muokannut jokuaa päivämäärä 6.3.2013 21:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Monkey viritys ja tekniikka

5.3.2013 19:02

Miten on.. kun minulla on inner rotor kit asennettu kiinni. ja kun ottaa tulpan pois runkoa vasten. ja missä tahansa asennossa on käämi ja tunnistin homma. niin AINA kipinä tulee vasta 3000 - 4000 kierroksissa?`? missä onkelma?. pitääkö laittaa iridium tulppa? kun ei tuo varmaan tarpeeksi tuota virtaa puolalle?? Kokeneet tästä roottorista , oisiko ideoita? :D



E: pistin O-renkaat staattorilevyn kahteen kiinnitykseen nii maihin otto oli paska, ja käämi hommeli oli liian kaukana. joten laitoin ihan kiinni että hinkaa.. nyt toimii ! :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.3.2013 14:07

Paljon menee öljyä 110cc 3-venttiiliseen koneeseen?
Manki myös paukuttaa putkessa tuolla koneella. Johtuu todennäköisesti venttiilien säädöistä?

Minkälaisia välityksiä olette käyttänyt 110-125cc koneiden kanssa? Ja paljon tuolla 110cc 3-venasella on mahdollisuutta saada huippunopeudeksi?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.3.2013 14:43

Vireiksi varmaan kannattaa alottaa kanavien porttauksella, virinokalla ja kp männällä. Ja öljyä laitat mittatikun asteikon puoliväliin saakka niin hyvä tulee. Oliskos se jotain 0,7 tai 0,8l

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.3.2013 17:36

En nyt sen suurempia toimenpiteitä ala virityksen suhteen tuolle tekemään. Kun saisi tuon koneen toimimaan kunnolla ja myytyä pois sen ja koko mopon.

Mielenkiinnosta kuitenkin kysyn tuosta porttauksesta: Minkälaisia muutoksia kanteen on yleensä mankiin tehty? Tietysti isompi venasia kansia ja varmaan jotain perus valujälkien tasoittelua, mutta onko tuohon kotikonstein mahdollista tehdä hirveitä muutoksia?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.3.2013 19:29

No juurikin porttaus on se suuri muutos. Eli Kanavaa usein joudutaan avartamaan, venaohjuria muotoilemaan virtaavemmaksi tai kokonaan se pois ja muutenkin paremman muotoiseksi koko kanava (Parempi = virtaavempi). Lisäksi kun mennään enemmän teoreettiselle tasolle, pitää laskea venttiilin ala, kanava avartaa hitusen isommaksi ja kohdistaa se imukaulan ja kaasarin kanssa saman kokoiseksi ja muotoiseksi niin ei ole mitään kynnyksiä virtauksien edessä.

Itse kun perus 110cc kannen kanavan muotoilin ja avarsin portaattomaksi 24mm kaasuttimelle niin ero oli huomattava verrattuna 110cc motti vakio kanavalla ja joku perus 19mm kaasari random imukaulalla.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.3.2013 16:18

Käykö mankin normi 70cc mäntä (47mm) samurai/jinhen 70cc koneeseen. ja mikä vika 110 koneessani ei lähde polkemalla käyntiin vaan työntämällä ei edes kuumana polkemalla ja voimaa on et en usko ajotuksien olevan vitullaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.3.2013 18:38

Voisin lyödä vaikka vetoa että venan välys on karannu :nörtti:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.3.2013 18:53

ehkä hieman ohi aiheen kyselisin yhdestä mönkijän koneesta. kyseessä siis joku mankin kopio kone puoliautomaatti 3+pakki.
kuinka pitkä imukaula kannattaisi laittaa jos haluaa lisää vääntöä
ja mitä muuta on tehtävissä väännön lisäämiseksi? tietysti kannen laskeminen ja puristus suhteen nosto.
jos puutarha traktorin tekisi :roll: :lol:

tästä se alkaa
Kuva

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.3.2013 22:24

kiiwi_h kirjoitti:Voisin lyödä vaikka vetoa että venan välys on karannu :nörtti:

Juuri säädetty ja imu oli auki laitoin kiinni. Ja lisäksi ajoitusta ei saa merkeilleen mitenkään kumpi on parempi aikanen vai myöhänen venttiilien aukeaminen

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.3.2013 16:10

En ny muista miten päin se sillon on mut siis kun magneetton merkki kohallaan niin nokkarattaan piikki just ennen ajotusta. Eli vähän ennen kannen merkkiä se nokan merkki. Niin lähelle merkkiä tietty ku voi.


samasama kirjoitti:ehkä hieman ohi aiheen kyselisin yhdestä mönkijän koneesta. kyseessä siis joku mankin kopio kone puoliautomaatti 3+pakki.
kuinka pitkä imukaula kannattaisi laittaa jos haluaa lisää vääntöä
ja mitä muuta on tehtävissä väännön lisäämiseksi? tietysti kannen laskeminen ja puristus suhteen nosto.
jos puutarha traktorin tekisi :roll: :lol:

tästä se alkaa
Kuva


Ei se imukaula siihen ny kauheesti vaikuta, mahd lyhyt tietty et vastaa jotenki kaasuunki, ja silleen et on sopivan kokonen kaasarin ja kannen imun kanssa. Vääntöä saa sopivalla kaasarilla, isommalla pytyllä, kannen avarruksella (isommalla kannella, venttiilit, kanavat jne), ja hieman muttei juuri nimeksi avaramalla putkella jne. Vapari putsaria jne ? välejä lyhentämällä :D suurimmat vaikutukset kuitenki pytty ja kansi ja sitten niille sopiva kaasari.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.4.2013 16:41

Moro! elikkäs onkos kellään tietoo että meneekö joku 125cc kansi 110cc loncin koneen päälle?