Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Yamaha DT125X roadtrip

6.2.2023 15:45

Tarkotus ois kesemällä lähtee roadtripille -06 DTX:llä virityksiä sen verran et ypvs aukeaa kokonaan, giannellin putki ja änkkä, ja pääsuutin 270. Imatra-pihtipudas on reitti eli jonkin verran kutostietä mutta varmaan suurimmaks osaks kaksnumeroisia teitä jossa 80 rajoitus. Kamoja on lätkäkassin verran ja pitäs se saaha jotenkin teljettyä lipalle. Miten on kestääkö tuo moottori hyvin matka-ajoa ja kuin usein sitä pitäis jäähdytellä helteellä? Koneessa nyt kiinni vakiokoossa oleva vakiosylinteri, jonka edellinen omistaja vaihtanut. Pytyn vaihdon jälkeen ajettu väh. 4000km ja kuluma moottorissa on ollut minimaalinen. (Hoonausjäljetkään eivät ole kuluneet pois) 16 piikkinen eturatas mahtaa olla paikallaan tällä hetkellä, tuntuu että ovat todella lyhyet välitykset ja ettei kelaa hirveästi 100kmh jälkeen vaikka kiihtyvyys on mainio. Miten tuohon saisi n. 120kmh huippunopeuden siten, että 100kmh menee matalilta kierroksilta?

Re: Yamaha DT125X roadtrip

1.4.2023 7:32

Varmasti jos aiot ajaa sillä kaduilla. Pienellä virityksellä siinä on tarpeeksi tehoa pitääkseen hauskaa ja on todella mukava ajaa. Tuskin tärisee oikealla polttoaine/ilma-seoksella. Jos haluat tietää lisää, kysy minulta.

Re: Yamaha DT125X roadtrip

11.5.2023 10:25

Minulla oli 07 DTR kun aloitin ajamisen, se oli myös puhdas, vähän ajettu jne. Tein muutaman yksinkertaisen modifioinnin ja se meni maksimituloksesta 65 suoraan 85:geometry dash bloodbath een, varmasti se liittyi 2 johtoa ajovalon takana tai jotain tyhmää tuollaista. Toivon, että en olisi myynyt sitä, mutta se on pakko, siirryin DRZ 400:aan 33 hevosvoiman lisenssipäivinä.