Noin kahdeksan tunnin youtube ja interwebs salapoliisityön tulos taisi justiinsa kantaa hedelmää
Vastaus löytyi Tanskasta.
Eli powercommanderit, yuminashit ym saa nyt jäädä hetkeksi sivuun ja alla oleva kapistus on nyt tilattu 150€ ja ilmaisilla postikuluilla :
https://www.boosterplug.com/shop/booste ... -753p.htmlAsennusohjeet :
https://www.boosterplug.com/images/shop ... series.pdfhttps://www.boosterplug.com/images/shop ... lation.pdfLyhykäisyydessään tämä plugi asennetaan rinnan ilma - lämpötila anturin ja ecun väliin huijaten ecua, että imuilma olis kylmempää kuin se todellisuudessa olisi = seos rikastuu hieman ja tällä tempulla saadaan mieto AFR (ilma-bensa seos) muokattua.
"BPs do exactly what they say they do, nothing more nothing less. They enrich the fuel mix by 6% in the open loop fuel circuit. The closed loop circuit is unaffected. The temperature sensor does nothing more than maintain that 6% through all ambient outside temp ranges. This just makes it consistent in cold or hot weather conditions. Fuel consumption is unaffected because most of the time you are running in closed loop, controlled by the pre determined ECU map. This is at idle, and at steady cruise. The BP only works in Open loop when you are starting out, accelerating and frequently changing throttle positions as in city traffic. Some bikes benefit from it some do not. I have had 2, It worked wonders on my first bike, which is why I bought one for my Triumph, the experience was much different, there was an over rich condition and a decrease in performance. Much depends on which model bike you have and how you ride, but the booster plug on many recent bikes do little but make you run rich in open loop. having a decat, and open intake (snorkel removal) may lean out your bike a little, but as your dyno guy said you were well within safe operating range."Muutama klippi käytännön kokeilusta youtubesta esimerkiksi katalysaattorin poiston / putkiston muokkauksen jälkeisiin haasteisiiin :
https://www.youtube.com/watch?v=0CdbqoGwQ5Uhttps://www.youtube.com/watch?v=S87xS1lUYsghttps://www.youtube.com/watch?v=tUyxhIvGmnUhttps://www.youtube.com/watch?v=owUsc7ttsnYhttps://www.youtube.com/watch?v=UdkSSmpyanAAjattelin tuon "uuden" lämpötila anturin reitittää jonnekkin ohjauslaakerin nurkille hifistelymielessä koska vakio putsarikoteloon kuitenkin tulee moottorin huohotus = lämmintä ilmaa
Kokeilen tuota kuitenkin vakioputken kanssa ihan testimielessä minkälainen vaikutus sillä on. Ehkä diagnostiikkapistokkeesta vakio eculle resetti vielä kaiken kukkuraksi :
https://www.youtube.com/watch?v=ecISRHNFEOUPutkenvaihdon jälkeen teen varmaan toisen resetin vielä tieteen nimissä.
Ajattelin kokeilumielessä tilata Thaimaasta myös osia, olisiko kenelläkään pk seudulla innostusta lähteä postikuluja ja mahdollisia veroja jakamaan?
Oma ostoslista alla :
http://zeedparts.com/monkey-125/brake-a ... a-msx125-2http://zeedparts.com/monkey-125/honda-m ... ajg00407tahttp://zeedparts.com/monkey-125/honda-m ... ajg00404tahttp://zeedparts.com/monkey-125/honda-m ... side-coverhttp://zeedparts.com/monkey-125/honda-m ... exhaust-v1https://www.youtube.com/watch?v=yogHdlvPEaUhttp://zeedparts.com/monkey-125/honda-m ... s-fairingshttp://zeedparts.com/monkey-125/honda-m ... protectorsOnko ihmisillä muuten noita välivapaita vielä tonnin huollon jälkeen ilmennyt? Omassa pelissä toiselta kuskilta tulee raportteja että vaihdelaatikko "sekoilee" suhteellisen huolella esim neloselta kolmoselle vaihtaessa. Onko kukaan kokeillut esim Teboilin 15/50 Superbike öljyä moottoriin olisiko tällä helpotusta asiaan?
Laitoin omia ylijääneitä osia myös myyntiin jos jotain kiinnostaa
https://www.tori.fi/uusimaa/Honda_Monke ... 2.htm?ma=1