Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.2.2017 0:09
Noniin,
pitäisi keväällä piikki hommata ja haluasin saada tietää teiltä keillä on paljon kokemusta, että mikä kannattaisi hankkia. Selvennyksenä se, että 2-tahtia olisin hommaassa (tiedän, että bensat maksaa ja pitää huoltaa), mutta merkistä ei ole tietoa. Eli jos saisi tähän vaikka koottua kaikkia semmoiset, joissa osia löytyy hyvin yms.
Ollaa tos nimittäin katottu Yamaha dt125r:ää, että miten olisi?
Kiitos kaikille vastanneille jo näin etukäteen
11.2.2017 13:40
Varmaan parempi paikka tälle olisi yleistä keskustelua kevytmoottoripyöräilystä? Ja taitaa kyseisen mukaisia aiheita jo olla?
Mutta asiaan niin oma mielipiteeni on, että hommaa oikean kisapiikin jos 2t kevarin ottaa. Paljon parempia. Maksaa vähän enemmän ostaa, mutta käyttäminen suurinpiirtein samoissa hinnoissa. Parilla kaverilla ollu piikkinen detsi ja taisi kummallakin mennä pyörään enemmän rahaa kuin itellä piikkiseen kotariin. Aina jokin paikka hajos kun leikki niillä. Iskarit alko vuotaa, kummassakin oli ongelmia pakoaukosäätimen kanssa, vievät samoja lukemia bensaa kuin kisapiikki.
Omalla kokemuksella ottaisin jonkin 183cc nelarin katukäyttöön, onnistuu keulimiset, endot ja muut perus hommat. 2t jos sit kunnolla haluu kikkailla tai lähtee ajamaan enskaa.
Tallissa edellee piikkinen kotari mut eisillä huvita ajaa kadulla yhtään, kevari iässä useammin lähin yzärillä jos vaan piti liikkua pyörällä ja nykyään kuussatkulla.
Lyhyesti sanottuna itse en rahojani vaihtaisi katulaiskaan 2t vaan kisapiikkiin. Ja 2t jos haluu leikkikalun, mut 4t jos haluaa vähän järkevämpää ja pitää kortin ehkä taskussa.
Itel kokemusta 2011 exc, 2015 exc ja 2008 yzfr kevareista oma kohtaisesti. -11 pyörällä ajoin kadulla ja vähän enskasin ja -15 enskaa n. 98%. Niistä voin kertoa lisää jos haluat.
11.2.2017 17:44
kiitos vastauksestasi, mutta mites sitten jos haluis laittaa vähemmän rahaa ku kotarit maksaa käytettynäkin vähä liikaa
12.2.2017 22:22
Jos rahaa ei ihan kisapiikkiin ole ja 2T-pelin silti haluat, tottakai voit ostaa jonkin muun. Näitä ovat esim. Yamaha dt ja nykyään vähän harvinaisempanakin jo Aprilia sx. Täysitehoisesta Yamahasta ei tehoa saa yhtä paljoa, kuin täysitehoisesta Apriliasta, mutta dt on luotettava peli, kunhan muistaa huoltaa säännöllisesti! Aprilian käyttämästä Rotax -koneesta saa helposti irti kisapiikkejä suuremmat tehot. Tähän virittämiseen vain kuluu juuri sen verran rahaa, että voisit suosiolla ostaa mielummin jonkin kisapiikin. Eli yamaha dt, aprilia sx/rx/mx tai husqvarna sm ovat kaikki hyviä budjettivaihtoehtoja, mutta hinnasta tinkiminen tinkii myös laadusta(esim. alusta).
12.2.2017 23:47
Jos rotaxista meinaa ottaa reilusti suuremmat tehot kuin endurokäyttöön tarkoitetuista niin rahaa saa kyllä palamaan aika reilusti.. Mutta rotaxia on kyllä simppeli piristää ihan meneväksi ja eivät ne mitenkään harvinaisia ole vielä. Jos budjetti on rajallinen niin suosittelen katsomaan aprilia MX malleja
Ps. Ajoin kevari-iän husaberg te:llä ja aprilia sx:llä, joten molemmista on kokemusta
E: pyörän hankintaa varten on sitten ihan oma threadi johon nämä puheet voisi jättää ettei aina tarvitse uutta luoda. Mode voisi siirtöä nämä viestit sinne oikeaan paikkaan
.