Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Suzuki GSX-R125

6.10.2016 22:10

Nojoo, asiahan ei mua sillei suoranaisesti kosketa, mutta siis Suzuki esitteli toissa päivänä Intermot-messuilla Saksan Kölnissä odotetun kyykkymallinsa, piikki-Gixxerin. Kun ei ollu parempaakaan tekemistä touhusin saatavilla olevien tietojen (lähinnä Suzukin esittely) pohjalta tynkäjutun siitä Wikiin. Pyörä ei ollut vielä koeajettavissa, ja tulee markkinoille ilmeisesti vasta kesällä 2017.

GSX-R125 on kevyt, pienehkö ja aerodynaaminen, eli se on ainakin luokkansa kiihtyvin (Suzuki-ilmoitus) ja mahdollisesti myös huippunopeus luokan kärkeä ellei paras. Moottorin teho/paino- ja vääntö/paino-suhde ovat luokkansa parhaat - teho lie 11kW (Motorrad-lehden mukaan, Suzuki ei vielä ilmoittanut sitä). Voisi kuvitella, että laatu on tasoa mitä japsimerkeiltä on perinteisesti voinut odottaa.

Re: Suzuki GSX-R125

31.12.2016 1:04

Lisätty hieman tietoja Suzuki Global-sivuston pohjalta teknisiin tietoihin (myös videot ja tekstilinkit) sekä R-version että GSX-S125 nakuversion osalta. Suzuki Indonesia tekee 150cc-variantit kummastakin kuten lokakuussa jo huhuttiin, joissa teho näkyisi olevan 19,3hv@11.000/min. Piikkiset R/S ovat kymmenisen kiloa kevyempiä kuin Yzä/MT-125 ajokuntoisina Suzukin radikaalin grammaviilailun ansiosta.