Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

22.2.2016 22:17

Mitä mieltä ootte yltääkö n165cm ajamaan hussella?

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

24.2.2016 23:44

Konaab kirjoitti:Mitä mieltä ootte yltääkö n165cm ajamaan hussella?


Helposti pystyy mutta kannattaa kattoo ettei oo korotettu

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

24.2.2016 23:47

Kertokaas missä vika ku akku ei tunnu latautuvan ajossa ja akun tyhjentyessä valot ja mittari lopettavat toimintansa. Onko vika staattorissa, cdi:ssä vai akussa. tosin akku on juuri vaihdettu

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

25.2.2016 20:23

betanomistaja kirjoitti:Kertokaas missä vika ku akku ei tunnu latautuvan ajossa ja akun tyhjentyessä valot ja mittari lopettavat toimintansa. Onko vika staattorissa, cdi:ssä vai akussa. tosin akku on juuri vaihdettu


Tarkista:

-regulaattorin johdot/liitokset kiinni ja ehjät
- jos edellinen ok, toimiiko regulaattori ylipäätäään
- jos edellinen ok, puola?
- akussa voi olla virtavuoto.
Current loss at the battery
Remove the saddle (as outlined in the relevant paragraph) to gain access to the battery (1).
Disconnect the BLACK negative cable from the battery.
Measure current across the negative terminal of the battery and the negative cable using a meter. A reading greater than 1 mA indicates current loss.

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

26.2.2016 19:10

betanomistaja kirjoitti:Kertokaas missä vika ku akku ei tunnu latautuvan ajossa ja akun tyhjentyessä valot ja mittari lopettavat toimintansa. Onko vika staattorissa, cdi:ssä vai akussa. tosin akku on juuri vaihdettu


Itellä oli jännitteensäädin rikki kun ei ladannu akkua.

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

4.3.2016 2:16

Moro! nyt joku kertoo mistäpäin sähköjä -08 sm hussee kannattais alkaa tutkimaa,, kun ajaa tasakaasulla ni alkaaki kierrokset pätkimää aika lailla. Mitä enemmän pistää sähköjä käyttöö ni sitä enemmän pätkii, valot pois ni pätkii vähiten ja pitkät päällä ja töötti pohjassa pätkii eniten ja mittari hyppii 200km/h ja sekoaa täysin muutenkin??
Jos jollain olis tietoa/kokemusta ni kaikki olis kiva kuulla! kiitoksii jo etukätee! :nolo:

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

4.3.2016 16:40

HusqBoyzz kirjoitti:Moro! nyt joku kertoo mistäpäin sähköjä -08 sm hussee kannattais alkaa tutkimaa,, kun ajaa tasakaasulla ni alkaaki kierrokset pätkimää aika lailla. Mitä enemmän pistää sähköjä käyttöö ni sitä enemmän pätkii, valot pois ni pätkii vähiten ja pitkät päällä ja töötti pohjassa pätkii eniten ja mittari hyppii 200km/h ja sekoaa täysin muutenkin??
Jos jollain olis tietoa/kokemusta ni kaikki olis kiva kuulla! kiitoksii jo etukätee! :nolo:


No itse tuon perusteella katselisin jännitteensäätäjää aluksi.

Sitten workshop manuaalin mukaan voi harrastaa enemmänkin vianhakua vaikka näin:

Regulated voltage
Remove the saddle (as outlined in the relevant paragraph) to gain access to
the battery.
With the engine warmed up and running at slightly above 3,000 rpm, measure
voltage across the positive and negative terminal of the battery using a meter
(the battery must be charged when performing this test). If reading is outside a
12.5-14.5 V range, check generator and voltage regulator/rectifier as described
in the relevant paragraph.
Voltage regulator/rectifier inspection
With the lights off, keep engine running at 6,000 rpm. Battery voltage shall
progressively increase until reaching regulator (1) calibrated value (approx.
14-14.5 V), while charging current shall progressively decrease until reaching
a value of 0.5 A.
- If current does not decrease and voltage increases above the 15 V limit,
regulator (1) is faulty and must be replaced.
- If, on the other hand, voltage stays below approx. 13 V and current is always
high, battery could be flat or faulty. Charge battery, and check battery charge
level.
- If voltage does not increase until reaching the above-specified values and
current is very low, check alternator efficiency.
To check alternator efficiency, disconnect the 3 yellow cables from regulator,
check that yellow cables or winding are not grounded using a tester or a
current indicator lamp. If the check result is OK, regulator is faulty and must
be replaced.

Ja puola:
Induction coil:
- Primary winding resistance: 4.5 ±15% at 20°C.
- Secondary winding resistance: 19.5 K ±20% at 20°C (without spark plug
cap cable).
If resistance is outside the specified limits, replace the coil. Also check the
resistance of the terminal cap contacting the spark plug.
- Terminal cap resistance: 4.5-5.5 K ±5% at 20°C.
If resistance is outside the specified limits, replace the cap.

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

7.3.2016 14:06

Nyt alkaa keittää.. Husqvarna sm 125 vm. 2009 depillä ja tt-varustettuna.. ongelmana oli se, että ei pysyny yhtää tyhjäkäynnillä ja sitte korkeilla kierroksilla seilaili kierrokset :s nyt ei enää edes käynnisty.. apuja? Kiitos ja rukous etukäteen :lol:

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

7.3.2016 14:34

allu120 kirjoitti:Nyt alkaa keittää.. Husqvarna sm 125 vm. 2009 depillä ja tt-varustettuna.. ongelmana oli se, että ei pysyny yhtää tyhjäkäynnillä ja sitte korkeilla kierroksilla seilaili kierrokset :s nyt ei enää edes käynnisty.. apuja? Kiitos ja rukous etukäteen :lol:


Veikkaus: kaasarissasi on tyhjäkäynnin seosruuvi ja kuvittelet sen olevan ilmaruuvi, joten olet veivannut sen lähes kiinni vaikka pitäs olla depin kanssa 34-tk-suuttimella melko auki ;)

Tai sitten on ilmavuoto.

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

7.3.2016 17:08

hpniemi kirjoitti:
allu120 kirjoitti:Nyt alkaa keittää.. Husqvarna sm 125 vm. 2009 depillä ja tt-varustettuna.. ongelmana oli se, että ei pysyny yhtää tyhjäkäynnillä ja sitte korkeilla kierroksilla seilaili kierrokset :s nyt ei enää edes käynnisty.. apuja? Kiitos ja rukous etukäteen :lol:


Veikkaus: kaasarissasi on tyhjäkäynnin seosruuvi ja kuvittelet sen olevan ilmaruuvi, joten olet veivannut sen lähes kiinni vaikka pitäs olla depin kanssa 34-tk-suuttimella melko auki ;)

Tai sitten on ilmavuoto.


Vika löyty :lol: olikin niin yksinkertainen kuin tulppa eli uusi tulppa joka ei toiminut :nörtti: nyt toimii ja kiertää :nörtti:

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

8.3.2016 23:52

https://www.imageshack.us/i/pmHSUL0Ij

Osaako joka hiukan viisaampi sanoa että miten tuoki on mahdollista? :D Mikä on kruunun kohtalo voiko pelastaa jotenki vai onko vitriini tavaraa?

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

9.3.2016 10:51

Eos miten mahd. mutta täytä kemiallisella metallilla.

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

9.3.2016 11:13

Moi.
otin tossa hussestani pumput irti ja huomasin etteivät ole ihan samantuntuisia kun vähän painaa kasaan. Kuuluuko näin olla että toinen pumppu tuntuu jäykemmältä tai no.. erinlaiselta kuitenkin kun se toinen. :lol: :lol:

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

9.3.2016 16:57

Toinen pumpuista vaimentaa paluusuuntaan

Re: Husqvarna WRE 125 & SM 125

17.3.2016 16:41

Kellään heittää suuntaa antavia säätöjö husseen? 35 mikuni ja fmf.

Niin ja tuo mopomanin linkkaama imukaula ei sopinut 35, koska 38 suunniteltu. Nyt siis Honda Rs 125 imukaula.