Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.4.2015 14:50
Uusitaanpas näitä triidejä välillä, vanhat viestit löytää
Täältä
30.4.2015 15:36
Onko joku saanut selville, mitä tuo 104 -virhekoodi tarkoittaa? Aamulla ku pyöräyttää starttia niin saattaa vilahtaa mittari pimeäks ja nollaa tripin + kellon, oisko akku päässyt talvella huonoks vai pitäiskö sitä vaan ladata?
2.5.2015 23:19
Olisiko kellään myydä änkkää tähän vempeleeseen? Ei vakiota siis. YV: llä tavoittaa.
9.5.2015 15:36
Husse rupesi pitämään metallista kolinaa muutaman viikon seisonnan jälkeen, otti kierroksia myös tahmeammin kuin ennen ja kolina voimistui pikkuhiljaa n. 100km matkalla jonka ajoin kolinasta huolimatta.
Epäilin aluksi kytkinkorin ratasta jonka niittaukset olivat kuluneet täysin väljiksi, uusin kytkinkorin mutta ääni pysyi täysin samana.. Vitutuksissani pidin varmaksi että äänen syy on kiertokanki, mutta löytyikin tälläinen yllätys:
Kysymys nyt kuuluukin että onko leipominen johtunut männästä / pytystä vai onko mahdollista että jokin muu osa säpäleinä jonka metallimuruset aiheuttaneet leipomisen?
Kiertokanki oli täysin kunnossa. Pyttysarja on AMPS:in 9tkm ajettu 150cc.. Taitaa tulla jatkoa AMPS:in huonolle maineelle.
9.5.2015 15:39
MInulla lämpöleikkasi ampsin 183cc pytty mutta noin pahoja vaurioita ei tullut. Johtui menneestä kannentiivisteestä ja kolina alkoi sen jälkeen kun lopetin ajon ja käynnistin uudelleen. Meni siinä samalla kampuran laakeritkin. Ensimmäisenä tulee mieleen vähäinen öljyjen määrä tai hajonneet laakerit jossain päin konetta, miksei myös rattaat vaihteistosta?
9.5.2015 16:08
Keula pystyssä tuolla on ajettu todella suuria määriä.. myös talvella ajettu ja jouduttu käynnistämään pakkasesta, mistä takomäntä ei pidä yhtään..
Kaikki laakerit koneessa näyttivät hyväkuntoisille, joten voikohan koneen pistää kasaan uudella männällä ja pytyllä ilman että jokin paikka lahoaa heti perässä..?
9.5.2015 16:59
Keuliessahan saa pytty ja yläkerta laihanlaisesti öljyä kun öljy puskee vaihteiston puolelle. Voi hyvinkin johtua siitä. Eiköhän pääse pelkällä männän ja sylinterin vaihdolla.
10.5.2015 16:20
kysymys miten vaihteisto toimii kun ei löydy mitään eirilistä täyttö tai tyhjennys tulppaa
vai onko toi moottori öljy sen kanssa samassa kun vaihteisto ja kytkin. vai puhunko ihan tyhmiä
10.5.2015 18:14
Sama öljy kiertää koko koneessa, ei ole erillistä vaihteistoöljyä ja koneöljyä minarellin koneessa.
10.5.2015 22:38
Egr poistuu käytöstä kun tukkii vaan ne letkut vai? Auttakaa tyhmää hädässä
11.5.2015 0:40
Periaattessa kyllä, näin olen itse tehnyt
19.5.2015 21:20
Vaihdan tossa varmaa ketjut 520 jakoisiksi ja 12/47 tai 12/48 välit. Onko kellää tietoa, että moni lenkkiset ketjujen pitäis olla noille väleille? Miten kulkee ja kiihtyy verrattuna vakioväleihin?
20.5.2015 10:38
Bomb3ri kirjoitti:Keula pystyssä tuolla on ajettu todella suuria määriä.. myös talvella ajettu ja jouduttu käynnistämään pakkasesta, mistä takomäntä ei pidä yhtään..
Kaikki laakerit koneessa näyttivät hyväkuntoisille, joten voikohan koneen pistää kasaan uudella männällä ja pytyllä ilman että jokin paikka lahoaa heti perässä..?
Jos on paljon keulittu niin kampuran/kiertarin laakerit ei saa kunnolla voitelua joten niissäkin voi olla jo sanomista. Kiertarin alapää on herkkä paikka puutteelliselle voitelulle ja jos siinä tuntuu vähänkään väljää niin kanki vaihtoon. Jos ei tunnu väljää eikä rahinoita niin uusi pytty/mäntä ja kovaa ajoa.
Kyllä takomäntä kestää talvikäynnistykset kunhan kone lämmitetään huolella ennen kun lähdetään ajamaan.
21.5.2015 9:25
Mitähän mahtaa olla vikana kun failia lyö mittariin n. 10min ajon jälkeen?
24.5.2015 17:46
Fail ilmestyy mittariin kun kone ylikuumenee. Syynä voi olla jumittunut termostaatti, ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, tai ihan vesipumpussa. Itsellä jumitti ekana termari, ja jonka seurauksena kannentiiviste kärähti yhestä kohdasta ja siitä kautta veti ilmoja jäähdytysjärjestelmään. Kokeile ekana ilmata jäähdytysjärjestelmä