Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

15.8.2015 15:53

Korjausoppaan kahdelta vikalta sivulta löytyy

Re: Yamaha WR125X/R

21.8.2015 17:59

Mites kävis ihan vakio weeraan että sopiiko pistää teharia(äänten puolesta ;) ilman muita muutoksia ku jostain kuulin että paskoo männät??ja mites onko kellään kokemuksia pvc:stä?

Re: Yamaha WR125X/R

21.8.2015 22:26

Pystyy laittaan. Ja suosittelenkin koska onhan ne meleko mankinäänet vakiona :D Vetää kuulemma seoksen laihalle ja näin ollen kuluttaa yläkertaa nopeammin, mutta pc:stä saatava hyöty sen hintaan nähden on mielestäni liian pieni. Ja mäntä täytyy kuitenkin vaihtaa jossain vaiheessa oli vakioputki eli ei. Toki jos haluaa että vehkeet on viimisen päälle ni hankkii sitten sen säätöboksin, eihän siitä tietenkään mitään haittaa ole.

Re: Yamaha WR125X/R

21.8.2015 23:30

Juu kiitoksia. Mites sitte kokoputkiston kanssa? :D

Re: Yamaha WR125X/R

22.8.2015 12:39

Auttakaahan, voiko joku ystävällisesti linkata mistä saa leovincen alkukäyrän weeraan??? ite 30min yritin ettiä mutta en löytänyt.. :roll:

Re: Yamaha WR125X/R

22.8.2015 14:06

Sama teksti pätee kokoputkistoon. Ainakaan omassa yzärissä arrowin kokoputkistolla en ole havainnut perstuntumalla mitään eroa vakioputkeen verrattuna. Mutta ajonautinto nousee kyllä toiseen potenssiin 8)

Re: Yamaha WR125X/R

22.8.2015 19:05

Perstuntumalla ei mitään eroa mutta ajonautinto kasvaa? Mitä vitt... :D

Mulla äänet ei tee ajonautintoa vaan se miten osien vaihto vaikuttaa perstuntumaan ;)

Re: Yamaha WR125X/R

23.8.2015 4:09

Murska kirjoitti:Perstuntumalla ei mitään eroa mutta ajonautinto kasvaa? Mitä vitt... :D
Nimenomaan juuri näin. Lähinnä tarkoitin sitä että välitöntä tehoa alentavaa vaikutusta "teharilla" ilman ruiskun säätöä ei ole. Järkeähän nuissa mökästimissä vakiotekniikalla ei ole mutta sitä kun on tämmöinen nulikka niin fiiliksellä on väliä. Enemmän hupia minulle tuottaa ne muhevat pörinät kuin se että täytyy kierrosmittarista tarkistaa onko pyörä käynnissä. Ymmärrän jos et ymmärrä :D

Re: Yamaha WR125X/R

23.8.2015 7:56

Tajuun pointtisi, mun nykyinen kurapyörä on niin hiljainen että välillä tuntuu kun sähkömoottorilla ajaisi. Monelle liian hiljainen pyörä on ongelma, kuten mulle koska ajan korvakuulolla enkä juurikaan mittareita katsele. Siksipä tähän tehdään korjaus ensi talven aikana Leo Vincen kanssa :)

Re: Yamaha WR125X/R

24.8.2015 13:55

Mites kun ei giannellin alkukäyrän kanssa tullut mitään tiivistettä niin laitetaanko pakoaukon ja putkenväliin tiiviste? Eli onko sielä vakiokäyrän kanssa tiiviste? Ja käykö se vakio sinne?

Re: Yamaha WR125X/R

27.8.2015 10:42

Voisiko joku linkata mulle weeraa sopivat 125yz:n 520 jakoset ketjut ja rattaat? :roll:

Re: Yamaha WR125X/R

27.8.2015 13:33

Eturatas: http://www.allrightshop.fi/tuote/118215
Takaratas: http://www.allrightshop.fi/tuote/129194
Ketju: http://www.allrightshop.fi/tuote/117269

Suosittelen väleiksi 12-47. Aikaa meni googlen kanssa noiden tuotteiden löytämiseen 5 min. :)

Re: Yamaha WR125X/R

27.8.2015 23:25

Joo 12-47 välejä suosittelen itellä 12-48 ja ottaisin kyl piikin pienemmän ehkä ennemmin koska välillä tulee matkaa ajettua ja kierrokset on aika kovat 100 vauhissa. Tietysti jos pelkkää kylä räppäilyä nii 48 tai jopa 49 taakse.

Re: Yamaha WR125X/R

28.8.2015 6:55

Jos on 180 pytty niin taakse 2-3 hammasta pienempi ratas. Meillä oli enskassa 12-50 joka toimi 125 pytyllä, 180 kanssa sai olla 12-48 ja olisi ollut varaa laittaa piikkiä pienempi takaratas. Enskan ja moton ero välityksissä on n.3 hammasta takana tai 1 edessä, niin että enskassa on tiheämmät välitykset ja motossa harvempi.

Re: Yamaha WR125X/R

3.9.2015 19:39

Käytiin hakemassa wärrä, ja kyllähä tuo ihan pirun siistiltä vaikuttaa vaikkei olekkaan vielä päässyt ajamaan kunnolla, ja pitäs hommata se oma kypäräkin.. Ei kylläkään smotot alla, mutta eiköhän noihin välimuodon renkaisiin totu samalla tavalla..


Mutta rupes mietityttämään, kun kattelin tuolta ebaysta noita kilventelineitä, että miksi niistä kahdesta yleisemmästä se toine maksaa yli satasen ja toinen joku kolmekymppiä : D
Eli tossa se halvempi:
http://www.ebay.com/itm/Poli-Sports-Rear-Light-License-Plate-Holder-Yamaha-Wr-125-Wr-250-Wr-400-Wr-426-/231385271299?hash=item35dfa30c03&vxp=mtr
Ja tossa se kalliimpi:
http://www.ebay.com/itm/R-G-TAIL-TIDY-LICENCE-PLATE-HOLDER-YAMAHA-WR125-X-2009-2012-MODELS-/190854105825?hash=item2c6fca8ae1

Että ei kai vilkut noin paljoa tuo lisähintaa? Sitäpaitsi tohon kalliimpaan tulee kai päälle 30e rahdit. :eek: