Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

24.3.2016 11:49

Tolta sen anturin pään kuuluu näyttää. Koita heiluttaa jotain toista magneettia tosta aivan läheltä eestaas, ja kato herääkö mittari. Jos herää niin vika on jarrulevyn magneetissa. Ei silti ole mahdotonta että tommonen anturi hajoaa, mulla kävi niin just vuos sitten. Harmi vaan että ainakaan sillon ei -07 pyörään saanu sitä aivan alinta osaa erikseen vaan piti muistaakseni ostaa anturi ja sieltä mittaristolle asti tuleva piuha. Oisko joku 50e maksanut vai enemmänkin.

Tosta sirinästä nyt on äkkiseltään paha sanoo, mut kannattaa nyt ainakin se todeta että se varmasti tulee koneesta, eli kuunnella tarkkaan ennenku avaa.

Re: KTM EXC 125

24.3.2016 12:43

Juu kiitos. Pitää veljen levyä lainata.
Mutta kyllähä toi magneetti kaikkeen rautaan tarttu aika napakasti kun kokeilin. Eli magneetti siis sinänsä toimi iha perus magneettina :D
Kuva

Tossa jonkinlaine kuva magneetista, onko kulunu liikaa että olisi anturista liian etäällä?

Re: KTM EXC 125

24.3.2016 19:46

olikos se niin että 08 kotarissa pitäis olla vforce kolmoset? katoin ni ei mulla ainakaa lukenu siinä että v force 3?

Re: KTM EXC 125

24.3.2016 20:38

Ainakin motowikin mukaan -08 tuli V-Force3 läppärunko vakiona.

Asiasta kukkaruukkaan :lol: . Tänään pyörää käytin ja piti sirinän lähde löytää niin kappas, koko sirinä oli kadonnut 8o .. En sitten tiedä onko se kuinka hyvä vai huono asia :roll: :D, mutta näillä mennnän sitten. Vieläkun saisi nopeuden näkymään ja vilkut toimimaan vähän säännöllisemmin niin olisi kaikki kunnossa. Perkuleen piuhat ja niiden tutkiminen :nörtti:

Re: KTM EXC 125

25.3.2016 9:06

Jos aikoo ostaa uuden Kotarin tai Hussen niin se kannattaa ostaa tämän vuoden puolella. Ensi vuonna ei saa enään kilpiin tiukentuneiden Euro 4 saasteluokituksen takia. http://www.asphaltandrubber.com/news/no ... duro-2017/

Re: KTM EXC 125

27.3.2016 15:16

Jonkin verran sosiaalisessa mediassa on nyt ollu puhetta että ohjekirjan kaasuttimen säätötaulukko ei pätisi yhtään maantieajossa.. Millasias ajatuksia tämä herättää motottilaisissa?

Oli jopa väitetty ett +10-15 koko isommat pääsuuttimet kadulle kuin mitä ohjekirja kertoisi :eek: , ja rikkaampi neula ja isompi tk

Omaan korvaan kuulostaa aika oudolle suoraan sanoen :roll:

Re: KTM EXC 125

27.3.2016 16:49

Mikäköhän nyt tuli kotariin kun ajoin 3 kilometriä ihan normaalisti kaikki toimi, mutta sitten pidin 20 minuutin tauon ja lähdin ajamaan niin nytten toimii alakierroksilla hyvin mutta yläkierroksilla ei tule piikkiä vaan tuntuu siltä että tukehtuisi vaan?

Re: KTM EXC 125

27.3.2016 17:49

Tarkista pakoaukonsäätimen akseli, ettei ole jumiutunut kumpaankaan laitaan vaan että se pieni pultti on ns. löysällä pytyn kyljessä. Jos ei ole tuosta kiinni niin kokeile uudella tulpalla.

Vaikee kyllä uskoo tohon että ohjekirjan säädöillä olis pyörät laihalla. Jos pyörä niillä hyvin toimii niin antaa olla, kyllä sen huomaa jos käy laihalla tai rikkaalla kun pyörä ei toimi kunnolla ainakaan koko kierrosalueella.

Re: KTM EXC 125

28.3.2016 14:16

Mahtaako tuota etujarrun adabteriin tulevaa lyhyempää mittarin johtoa saada erikseen mistään?
Kuva

Re: KTM EXC 125

28.3.2016 14:59

JL- kirjoitti:Tarkista pakoaukonsäätimen akseli, ettei ole jumiutunut kumpaankaan laitaan vaan että se pieni pultti on ns. löysällä pytyn kyljessä.


Mikä niistä pulteista

Re: KTM EXC 125

28.3.2016 17:21

M1Kseri kirjoitti:Mahtaako tuota etujarrun adabteriin tulevaa lyhyempää mittarin johtoa saada erikseen mistään?

Ei saa, motokeitaalta kysyin samaa noin vuosi sitten, eli piti ostaa ylhäältä asti.

herrAAH kirjoitti:
JL- kirjoitti:Tarkista pakoaukonsäätimen akseli, ettei ole jumiutunut kumpaankaan laitaan vaan että se pieni pultti on ns. löysällä pytyn kyljessä.

Mikä niistä pulteista

http://kuvapilvi.fi/k/y9QH.jpg

Toi että pyöräsi ei kierrä ylhäälle niin johtuu melko varmasti jollain tapaa pakoaukonsäätimestä, mikäli uutta tulppaa olet kokeillut. Ja jos se vika yhtäkkiä on tullut (eli männänvaihdossa ei ole unohdettu pakoaukonsäätimen haarukkaa laittaa paikalleen, kun kerta on toiminut) niin en oikein muuta äkkiseltään keksi kuin tuon akselin jumiutuminen.

Re: KTM EXC 125

28.3.2016 18:53

Ei se pultti ainakaan käsin liiku pitää huomenna kattoa siitä ikkunasta että toimiiko ollenkaan.

Re: KTM EXC 125

28.3.2016 21:22

onkos porukka ajellu tt kotareilla inssejä? mitään sanomista tullu? :D

Re: KTM EXC 125

29.3.2016 21:28

Paljonkos porukalla on vakuutukset maksanu? Itellä ekaa vakuutusta omiin nimiin ja 2009 vuoden kotari 4kw papereissa pelkkä liikennevakuutus 1000e useissa yhtiöissä :eek: , ja paljonko haittaa siitä tulee jos laittaa jommankumman vanhemman nimiin vakuutuksen? Kun eikös se pitäisi olla haltijan nimissä se vakuutus :roll: ?

Re: KTM EXC 125

29.3.2016 21:39

Onko kellään mitään vinkkejä mitä tehdä kun kotari toimii muuten ihan hyvin mutta kun kiihdyttää niin korkeilla kierroksilla alkaa jonkinlainen pätkiminen? Ei varsinaisesti kuulosta röpötykseltä mutta voiko silti johtua vaan suuttimesta? Kiitos! :)