Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

29.3.2016 22:10

askir kirjoitti:Paljonkos porukalla on vakuutukset maksanu? Itellä ekaa vakuutusta omiin nimiin ja 2009 vuoden kotari 4kw papereissa pelkkä liikennevakuutus 1000e useissa yhtiöissä :eek: , ja paljonko haittaa siitä tulee jos laittaa jommankumman vanhemman nimiin vakuutuksen? Kun eikös se pitäisi olla haltijan nimissä se vakuutus :roll: ?


Itellä täyskasko pohjolassa 2009 vuoden kotarissa 600e. Tosin kyllä vanhemman nimissä.

Re: KTM EXC 125

29.3.2016 22:11

askir kirjoitti:Paljonkos porukalla on vakuutukset maksanu? Itellä ekaa vakuutusta omiin nimiin ja 2009 vuoden kotari 4kw papereissa pelkkä liikennevakuutus 1000e useissa yhtiöissä :eek: , ja paljonko haittaa siitä tulee jos laittaa jommankumman vanhemman nimiin vakuutuksen? Kun eikös se pitäisi olla haltijan nimissä se vakuutus :roll: ?

Eikös noi pitäs lähempänä 500e olla ja siinäkin jo kasko. Kysy pop-vakuutuksesta ja pohjolasta. Kannattaa periaatteessa laittaa omiin nimiin niin alkaa bonukset kertyä, niin on sitten tulevaisuudessa halvempi vakuutus mahdolliseen isompaan moottoripyörään.

Pelmer kirjoitti:Onko kellään mitään vinkkejä mitä tehdä kun kotari toimii muuten ihan hyvin mutta kun kiihdyttää niin korkeilla kierroksilla alkaa jonkinlainen pätkiminen? Ei varsinaisesti kuulosta röpötykseltä mutta voiko silti johtua vaan suuttimesta? Kiitos! :)

Oletko uudella tulpalla kokeillut? Jos ei auta niin sitten kannattaa vaikka laittaa ohjekirjan säädöt kaasariin ja kokeilla auttoko asiaan.

Re: KTM EXC 125

30.3.2016 15:59

Moro moro! Minkä kokosii suuttimii käytätte kesäsi 2010 vuode kotaris? Ja mitenkä ootte laitellu manki virtalukkoi kotarii?

Re: KTM EXC 125

30.3.2016 17:35

Kato ohjekirjasta ne suuttimet.

Virtalukon voi asentaa esimerkiksi niin että etsit mankin virtalukon neljän johdon seasta sellaisen johtoparin, että yleismittari piippaa kun virtalukosta on käännetty "virrat päälle", ja piippaus loppuu kun kääntää "virrat pois". Sitten laittaa näiden kahden johdon päihin liittimet ja kytkee puolan johdon väliin jossa on valmiinakin abiko.

Re: KTM EXC 125

1.4.2016 21:41

Voisko joku laittaa kuvia mihin johtoihin Mankin virtalukko tulee kiinnittää 2010 vuoden kotemis?

Re: KTM EXC 125

1.4.2016 22:29

KTM:n imukaula käy kuulemma Rotax 122 suoraan ja siihen saisi kiinni 34mm kaasarin ( alkup. 28mm ) niin että mistäs näitä kottaraisen osia saa ostaa pääkaupunkiseudulla?

Re: KTM EXC 125

1.4.2016 22:44

Kotarin imukaulalla kaasutin tulee vähän hassuun asentoon Rotaxissa jos oikein mutuilen..? Kyllähän sen kiinni saa pulttijaon ja sopivuuden puolesta muttei se sinne kuuluisi :D.

Teillä oli ilmeisesti hemmi? Siinä on vissiin suora imukaula eikä sellaista mutkalla olevaa? Tällöin Aprilia RS 125 isompi imukaula passaa täydellisesti. Ja niitä saisi suomesta esim nakkilan pyörä ja moposta.

Yleisestikin Rotax 122 on tarjolla kahta kokoa imukauloissa: piebempää kuristettua joka on vakiona eli 28 vhst. Sitten löytyy isompaaa avarampaa tarkoitettuna 34VHSB. Edellä mainittuja saa mutkalla (sx/rx) sekä täysin suorina (RS), joka ilmeisesti sopisi hemmiin?

Vakioimukaulan saa muuten avarrettua täysin isompaa imukaulaa vastaavaksi. Ne vastaavatkin ulkomitoiltaan täysin toisiaan. Ainoastaan sisäpuoli eroaa ja kuristekaula onkin "valettu" tiiviimmäksi.

Jos kotarin imukaulan päädyt tilaamaan niin Motokeidas Tampereella tai Orimattilassa oleva Motopalvelu Niemitalo kyllä toimittavat imukaulan aivan parissa päivässä. Ovat KTM:n virallisia varaosamyyjiä ja toiminta pelaa

Re: KTM EXC 125

2.4.2016 0:18

Nyt tarviis apuja. Kotari ei käynnisty polkemalla, saa bensaa ja kipinä tulee mutta ei vaan käynisty. Ei edes hörähdä siihen malliiin että käynnistyis. Uusia tulppiaki kokeilu ja pyttyäki piti jo kuivailla kun sai liikaa bensaa. Voisko ajoitus olla pielessä? Ois tarve saaha neuvoja että sais pyörän taas ajoon. :D

Re: KTM EXC 125

2.4.2016 16:30

Pk-seudulla kannattaa varaosat ostaa Örtheiltä, toimiva ja asiantunteva pieni liike ja nopeat toimitukset. Liike sijaitsee saman rakennuksen alakerrassa missä on KTM maahantuonti.

Re: KTM EXC 125

2.4.2016 19:49

Eikös Örthen juuri hiljattain irtisanonut sopimuksensa KTM:n kanssa? Keskittyvät ilmeisesti Yamahoihin tästedes.

Tosin varaosia aika varmasti vielä jäljellä :D, sitä en tiedä jatkavatko varaosatoimintaa/ jatkuuko se vaikkei sopimusta ole

Re: KTM EXC 125

2.4.2016 19:51

Jaahas, tuo Örtheil onkin tuossa melkein naapurissa, joskus asioinutkin kun on pitänyt saada paineet kaasuiskariin. Tarttee varmaan tutkia kumpi imukaula sopii paremmin, mutkalla vai ilman, josko sitten kuitenkin tuo Aprilia RS:n olisi parempi? Sen verran pääsin sovittamaan että tuohon alkuperäiseenkin kaulaan kaasari menee lievää väkivaltaa käyttäen, mutta luulen että sellaisella venytyksellä se ei välttämättä ole kovin pitkäikäinen? Mieluummin säästäisin sen "alkuperäiskunnossa, joku voi vaikka joskus kaivata sellaista... ;)

Edit: Jaahas, tuli kirjoittamisen aikana tuo edellinen viesti, no Elämä on.
P.S. Vai pitäiskö tilata halvalla ulkomailta, ettei joku viisastelija taas tule kommentoimaan? :D

Re: KTM EXC 125

2.4.2016 23:45

Onkos kellään tietoa miten kotarin rattilukon saa takaisin kiinni? Oli ostaessa irti ja nyt laittaisin kiinni takaisin.. Sama avain menee molempiin lukkoihin(Jos sillä on edes väliä)

Re: KTM EXC 125

3.4.2016 8:05

ma$$i kirjoitti:Eikös Örthen juuri hiljattain irtisanonut sopimuksensa KTM:n kanssa? Keskittyvät ilmeisesti Yamahoihin tästedes.

Tosin varaosia aika varmasti vielä jäljellä :D, sitä en tiedä jatkavatko varaosatoimintaa/ jatkuuko se vaikkei sopimusta ole


Tämä oli mulle uusi tieto, en ole viime kesän jälkeen Örthenillä käynyt.

Re: KTM EXC 125

3.4.2016 18:25

Mikä on piikkisessä kotarissa vikana kun 10min +100kmh ajelun jälkeen ei tahdo pysyä enää käynnissä tyhjäkäynnillä? Ja liikkelle lähtiessä matalilla kierroksilla valotkin alkoi sammuilemaan mutta lähti toimimaan kun antoi kierroksia
Toinen ongelma on että mikä ongelma säädöissä kun kotari booaa jos kaasun laittaa pohjaan yhtäkkiä? Tekniikkana sx moottori ja 39mm keihini. +10 asteessa NOZG neulalla toisiks ylimmässä lovessa, 192 ps ja 45tk suuttimellakin teki tota eli ei varmaan laihalla pitäis käydä? Nyt 188ps ja moottori toimii vähän paremmin, ei enää puolkaasulla ajaessa pauku ja pätki niin perkeleesti.

Re: KTM EXC 125

4.4.2016 12:29

Mikä kytkimessä vois olla vikana, kun luistaa aikalailla jos yrittää nostaa isommista vauheista keulaa kytkimellä? Massalevyt tarkistin niin oli vielä ihan hyvässä kunnossa. Mistä tietää onko välilevyt menneet jo huonoksi? Entä voisko kytkinjouset vaikuttaa tuohon?
Milkolehmuksella myytäs ihan hyvään hintaan nuita kytkinlevysarjoja, mutta onko toi Aoki Racing mistään kotosin ? :D
Viimeksi muokannut emeliz päivämäärä 4.4.2016 16:46, muokattu yhteensä 1 kerran