Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.3.2015 17:29
Tästä mallista ei vielä näyttänyt olevan keskustelua joten laitetaan sille oma topicci.
MT-125 lanseetattiin viime syksynä ja tänään käytiin ajan kuluksi käpistelemässä pyörää Vantaan Yamaha Centerissä. Vaikka me ei olla katupyörien faneja niin siitä huolimatta MT herätti kiinnostusta. Pyörä koe istuttiin ja 180cm sekä 186cm kuskit mahtui hyvin ohjaamoon ja tilaa tuntui olevan melkoisen hyvin, myös penkki tuntui hyvältä, samoin ajoasento.
Keula/etuvalo ei ehkä omaan makuun iske mutta muuten pyörän yleis ilme oli piikiksi puhutteleva. Pyörä on fyysisesti isompi kuin 125 Duke ja jotenkin MT:stä jäi muutenkin vakuuttavampi kuva. Lisäksi MT:ssä on ABS jarrut mikä on katupyörässä hyvä asia, varsinkin kun kuskina on yleensä kokemattomampi kaveri niin ylläri jarrutukset hoituu abseilla turvallisemmin.
Ihan asiallinen pyörä, poika sanoikin että jos olisi ollut pari vuotta sitten myynnissä niin olisi voinut harkita. Pikkasen ruuvaa ylimääräisiä romuja irti, siistimpi kilpiteline, Renthalin krossi stonga pienellä korotuksella, ja "pientä säätöä koneesseen" niin siinä olisi varsin hauska "bomberi" moneen käyttöön.
http://www.yamaha-motor.eu/fi/products/ ... t-125.aspxhttps://www.youtube.com/watch?v=ee8LUTsMXEM
13.3.2015 19:50
Komppaan Murska Arskaa hieno peli tosiaan,ostasin jos olis tarpeex fyrkkaa.
16.3.2015 8:37
Sitten mietittiin Murska-arskan kanssa siellä yammu centterissä että tuossa on kuitenkin luotettava minarellin kone ja siihen kuin laittaisi esim. 180cc pyttysarjan ja virinokan niin kyllähän tuosta jo niillä saisi potkua ja on kyllä hiano peli varmaan ajaakkin.
23.6.2015 20:16
Autokoulussa on tuommoinen ja kyllähän tuo on hyvä peli ajella ja harjoitella ajamista. Penkki on mukava ja kytkimen käytössä ei tarvi olla "täydellinen" vaan pyörä lähtee kyllä huolettomallakin kytkimen käytöllä liikkeelle. Pujottelussa ei ole yhtä helppo kuin autokoulun Honda CBF, mutta jarrutukset hoituu erittäin helposti
24.6.2015 23:07
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa oli vertailu muutamasta kevarimallista,ja MT:n kohdalla pisti silmään kun haukuttiin kytkintä...heidän mielestä hankala käyttää?
Mistähän ovat repineet tuon sitä en tiedä...
25.6.2015 7:26
Aika outoa koska moottorin puolella kytkin on sama kun muissakin Minarelleissa. Onko kahva säädetty outoon asentoon tai vaijeri säädetty väärin? En juuri muuta selitystä keksi.
26.6.2015 13:27
Luin itekkin sen TM-jutun siitä enkä kyllä allekirjoita ollenkaan. Kytkimen käytössä ei tarvitse olla hirveän "tarkkakaan" kuhan ei ihan tyhjäkäynnillä yritä liikkeelle vaan antaa vähän kaasua liikkeellelähdössä
26.6.2015 18:40
Itse voin sanoa kokemuksella pyörästä, että on kyllä pirun hyvä kampe
Matka ajoon aivan täydellinen. Pisin lenkki mitä oon heittänyt niin 160km eikä puude perse eikä tunnu missään.
Entisellä pyörällä (Hm Crm 2t) niin pitemmän mittasessa kylä ajossa perse alko huutamaan hoosiannaa
Näppärästi kulkeeki sen 110km/h niin pysyy autojen matkassa isoilla teillä. pikku kyyryssä mennäänki jo 120km/h, tämä yllätti kun ostin pyörän. Itsekkin luin Tm lehdestä jutun, toiseksi pääsi arvostelussa!
Ja ilman virittämistä onnistuu kyllä temppuilemaan
27.6.2015 15:48
Eilen ajelin mutkatietä MT:n perässä ja hyvin näytti kulkevan. On se kyllä pirun hieno pyörä, ehkä hienoin katunelari tällä hetkellä.
27.6.2015 18:24
onon ja jos ei tiedä mikä pyörä on kyseessä nähdessään semmoisen niin jokainen veikkaa kyllä paljon isommaks pyöräks kun todellisuudessa on
1.7.2015 22:09
On noita muutama tullut laatikosta iskettyä kasaan. Ei kauheasti eroa YZF-R125 malliin mutta ajoasento on hieman fiksumpi.
3.8.2016 23:56
Onks tälläne mt hyvä peli? mietin ostaa tollasen
ja miten tos on toi tulpan vaihto,onko ahdas paikka? paljon vikoja? hyvä ajaa?
4.8.2016 1:40
Perusvarma puputin, jolla ehtii jos ei ole kiire, kuten millään muullakaan nelaripiikillä. Fiksumpi verme tämä MT kuitenkin on kuin YZF-R, ainakin mitä tulee huollettavuuteen. Tästä saa öljynsuodattimen ja tulpan nätisti irti ilman mitään purkamista, Yzäristä kun pitää aina purkia koko toinen kylki että mihinkään pääsee käsiksi. Ajoasento on mielestäni hieman kummallinen, ei tosin läheskään niin järkyttävä kuin Yzärissä.
Mutta vaikka Yamahan lippua olen aina heiluttanut, niin kyllä jos aivan pakko olisi nelari ottaa, niin kallistuisin Duken puoleen. Se on ainakin paremman tuntuinen ajettava. Ja ehkä siistimpikin, vaikka sellainen kummallinen sekin on.
T: Yammuja huoltanut ja kasannut uusia taas tänäkin kesänä.
4.8.2016 12:11
Dukessa se vasta ahdas ajoasento onkin MT:hen verrattuna. Voi myös varautua matkan katkeamiseen Duken kanssa, MT on luotettavampi ja huolettomampi.
Kannattaa käydä vähintään koeistumassa molemmat pyörät niin huomaa erot ajoasennossa.
4.8.2016 21:54
kiitos vinkeistä! olen kuullut myös että duke on varsin vikaherkkä peli ja nettimotossa on paljon dukeja, joissa on kone vaihdettu
Eiköhän se mt olisi se oiva peli nyt.