Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

23.5.2014 23:21

Nyt alkaa kasetti hajoomaan ton kanssa... :paha: :paha:
Sääsin venat toisen kerran. Edelleen tikitiki ääni. Huomattiin et öljyt tosi vähissä, ja epäiltii jo et se aiheuttais mut lisättii koneeseen öljyä ja annettii käydä hetki ja edellee tikittää.
Alan epäilemää omaa päätäni... Voisko vaa olla etten ois aiemmi kiinnittäny huomioo sellasee äänee? :eek:
Löytyiskö Turusta joku jolla olis lähipäivinä aikaa kävästä tässä näyttämäs omaa peliään et vois verrata ääniä... :s

Re: Yamaha YZF-R125

24.5.2014 10:28

Olethan varma, että oli oikealla tahdilla säädetty? Jollain tässä threadissa oli samaa ongelmaa ja muistaakseni oli väärä tahti. Varmaksi en sano, mutta pitäisi löytyä haulla.

Re: Yamaha YZF-R125

24.5.2014 11:08

wr:än tietopankista katoin ohjeet ja säädin, eli siis kohdistusmerkit kohdakkain.
Ruvennu miettimään että olisko sama vika ku Jalkapyörällä ollu joskus weeran kanssa, eli et ne venttiilien säätöruuvien ne päät ku työntää venttiiliä olis ottanu vähän damagee ku taisin ajaa n. 20km vähän vähillä öljyillä :nolo:
Kuva siitä vahingoittuneesta säätöruuvista löytyy jalkapyörän galleriasta

Re: Yamaha YZF-R125

24.5.2014 11:27

Pelkät merkit eivät kerro, että olet oikeassa tahdissa, koska merkit ovat kohdakkain sekä puristus- että pakotahdissa. Jos säädit pakotahdin kohdalla venttiilit, niin säätö ei voi onnistua.

Re: Yamaha YZF-R125

24.5.2014 13:07

tikitys ääni voi kuulua nokkaketjusta, mutta siellä se ei hinkkaa sylinteriin ainakaan kun on sellaset suojat siellä, nokkaketjulla on sellanen automaatti kiristin, mutta voit kokeilla itse vähän säätää kireyttä elikkä sylinterin imupuolelta löytyy sellanen tappipönttö jonne menee ohkanen ruuvari sisään ja siitä voi sitä koittaa pyöritellä ja kuulostella mitä tapahtuu (aika hankala paikka on).

Joku kysyi tyyppivioista mitä näissä on niin vakiostefat tuppaa hajoon 10-20tkm kohdilla ja ne kannattaa vaihdattaa heti kun huomaa vuotoa. Ja kun joku täälä selittää öljyn syönnistä tyyppivikana niin se ei pidä paikkansa, koska se ei ole tyyppivika. Öljyn syönti alkaa yleensä noin 20tkm jälkeen JOS ei huolla pyöräänsä säännöllisesti ja ajelee ilman että ajattelee mitään. jos vaihtaa öljyt ja suodattimen säännöllisesti ja lämmittelee konetta ja muistaa perusasiat aina niin pyörä toimii kuin unelma.

Itellä on 2011vm oleva yzäri ja ite oon ajanut sillä 15tkm ja pyörälle itselleen tulee 20tkm täyteen pian, ikinä ei ole ongelmia ollut, mutta aina on myös ajallaan ja huolellisesti huollettu. Asensin siihen malossin 180cc kitin 13500km kohdilla ja aina on toiminut moitteettomasti enkä keksi siitä mitään huonoa (ite siis asensin kotonna enkä vieny huoltoon) Arrowi on pörissy siinä kans aika pitkään ja ihmetyttäny kadun varsien kaiffareita ku on ajettu rundii

Itellä autoikä painaa kovaa päälle ja joudun varmaankin luopumaan omastani piakkoin :'( Kerron vielä että meinasin vaihtaa yskääni 2t smotoon ja oli hussee kotkaa ja gassuu mutta eipä vaihto ikinä tappahttunu ja oon niin onnelinen ettei tapahtunu, koska tossa on vaa sitä jotain mikä piristää aina ku sillä jotain tekee.

Jos joku haluaa ostaa tai tietää jonku joka ettii kemmuu ni ota yhteyttä! Varsinkin sillon kannattaa ottaa yhteyttä jos haluu kokee jotain niin erilaista ja unohtumatonta kevari iässä!

Kuvia pyörästä löytyy meikäläisen galleriasta :)

Re: Yamaha YZF-R125

24.5.2014 13:21

Jaa, pyörä tuli huollosta ja etuakselin toisessa päässä ei oo minkäänlaista suojaa tms, stefat olivat vaihtaneet keulaan.. Tarviiks siinä olla minkäänlaista suojaa vai meneekö se ilmanki, pitäs varmaa tiedustella liikkeestä että mihin te ootta sen hukannu :roll:

EDIT: Katoha siinä tainnu mitää suojusta ollakkaa, maalit vaa oli lähteny siellä.. perhana :D
Viimeksi muokannut takanakki15 päivämäärä 24.5.2014 15:47, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha YZF-R125

24.5.2014 15:45

Kaipa täytyy säätää vielä kerran ne venat... :(
EDIT: Kertokaas joku joka on saanut ne onnistuneesti säädettyä että mihinkä niistä kolmesta merkistä sen kohdistan??? Siellä kun on merkit silleen ensin yks viiva, sit noin sentti väliä ja sit kaks viivaa vierekkäin?
Täl hetkel kone auki, venat ja säätönupit kunnossa onneks. Eli sit on vaan mun säätötaidoista kiinni...

Re: Yamaha YZF-R125

25.5.2014 11:19

Katoppa netistä manuaali tähän pyörään ni siellä on paljo kerrottu miten säätää nää ja mitä kaikkee pitää olla että saa kohilleen.
Muistaakseni automotivepartsin sivuilla oli pdf tiedostona tää manuaali. :)

Re: Yamaha YZF-R125

25.5.2014 12:31

Juu tota service manualia oon kans selaillu, ei oikein osannu auttaa :|
Kysympä vielä et voisko vika olla siinä että ku venttilinvarsissa näkyy pieni painauma keskellä, et täytyis kiristää ne venat ohjearvon yli et olis sopiva välys?
Jos en tänää saa tota rokkaamaan ni sit vaa luovutan ja vien maanantaina huoltoon. maksaa sit mitä maksaa :(

EDIT: Nyt toimii, onnistui ku kiristi vähän yli. Pieni ääni kuuluu edelleen mut niin minimaalinen et antaa olla kun tehot palautui takas normaaleihin. :)

Re: Yamaha YZF-R125

26.5.2014 16:25

Toi on tarkka siitä et on oikeet välykset, muuten nakuttaa vähäsen. Weerassakin niin perseestä työntää sitä liuskamittaa väliin kun niin ahdas paikka jolloin menee helposti vinoon ja välys liian suuri vaikka liikkuukin tahmeasti.
Itse säätänyt vähän "yli" juuri tuon takia, siten että liuskaa raskas liikutella mutta saa kuitenkin laitettua sinne väliin ihan työntämällä. Kannattaa välystä mitatessa koittaa nostaa nostajaa samalla kun liikuttaa liuskamittaa välissä.
Tarpeeksi monta kertaa kun säätää oppii kuulemaan äänestä kun heiluttaa nostajaa edestakaisin onko väli oikea.

Noin oon ite tavannut tehdä ja venat säätäny vaikka kuinka monta kertaa omasta ja kaverien pyöristä. :)

Re: Yamaha YZF-R125

27.5.2014 12:46

Mitä kaikkea pitää ostaa jos haluun ton 180cc malossin kiinni vakio yzäriin? Ja paljonkos tulisi maksamaan kaikki osat + asennus liikkeessä?

Re: Yamaha YZF-R125

27.5.2014 13:42

Malossilta 182cc setti, sisältää kaiken.

Osineen ja töineen se on abouttirallaa tonnin luokkaa..

Re: Yamaha YZF-R125

29.5.2014 13:34

Ei oo tietoo, mut suosittelen tekemään ite. Opettava kokemus, varsinki jos menee vituiksi eka yritys :nolo: Vaaditut työkalut ei oo mitkää ihmeelliset. Lähinnä kärsivällisyyttä ja aikaa tarviit. Hyvät ohjeet löytyy weeran tietopankkiartikkelista, ainoo et unohda se selitys jäähdytysletkusta, sitä ei oo pakko irrottaa. Tosin voi olla hiukka enemmän tilaa mut ilmanki onnistuu. Ja irrota sytytyspuola kiinnikkeistää, enempi tilaa siinä hääräillä.

Re: Yamaha YZF-R125

29.5.2014 22:22

nooa10 kirjoitti:Juu kiitosta tiedosta, täytyy sit varmaankin kysästä huomenna aamulla puhelimitse että sattuisiko heillä olemaan hyllyssä pienempiä kilventelineitä :)


Löysitkö Nooa10 kilpitelineen? Mulla olis samantyyppinen ja joutais myyntiin... ;)

Re: Yamaha YZF-R125

31.5.2014 13:40

Kumpaa eturatasta suosittelisitte vakio 14 piikkisen tilalle; 15p vai 16p? Kiinni on 180cc ja ja malossin nokka joten pitäisi jaksaa vetää ihan hyvin pidemmillläkin väleillä kuin vakio. Laittakaa samalla linkkejä mistä sais edullisimmin :)