Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

17.6.2014 15:29

Mulla pystyy wrässä ajamaan kutosella normiväleillä 50kmh alkaen joten en oikeen tajua mitä haet.

Re: Yamaha YZF-R125

17.6.2014 15:33

Kait se tarkottaa, ettei huutaisi sitten niin paljoa tuossa vauhdissa = kuluttaisi vähemmän, mutta itse en näe tuossa mitään järkeä kun nuo nelarit ei muutenkaan kuluta mitään.

Re: Yamaha YZF-R125

17.6.2014 16:30

Välityksistä tulis iha kamalat muuta ajoa ajatellen ja ottaen huomioon rattaiden (ja mahdollisesti ketjujenkin) hankintahinnan suosittelen vaan pitäytymään nykyisissä väleissä.

Re: Yamaha YZF-R125

17.6.2014 18:24

Kun asensit tuon putken niin sääditkö ruiskun? Mietin kun monet on sanonu että koneremonttia joutuu tekemään jos ei säädä mutta miten äkkiä tämä putken vaihto sitten alkaa kuluttaa koneen osia?
+ tuliko mitä kuluja kun tilasi suoraan tuolta dan-motolta?

Re: Yamaha YZF-R125

17.6.2014 23:47

Killerchipmunk, netissä jotain lukenu että ilman DB killeriä putkessa ei olis tarpeeksi vastapainetta ja tehoa lähtis. Itellä killeri kiinni ja yzäri kulkee suunnilleen 120km/h, pitää kokeilla vakioputkella että näkee onko killerinkin kanssa tehon menetystä :)

Re: Yamaha YZF-R125

19.6.2014 22:32

Ruiskua en oo säätäny vielä, asennan potikan kun pääsen kotiin. Toisella paikkakunnalla kesätöissä täl hetkellä. Tehoa ei hävinny, vääntöä tuli lisää minkä huomaa kiihdytyksessä. Eroa db-killerin kanssa/ilman en huomannut kun tänään laitoin kiinni. Huiput mulla 127km/h ku vähä painautuu kyyryy, eikä muuttunu mun mielestä mihinkään kun putken laitoin. Saman saan edellee ku vaa suoraa riittää :D
Edit: Postikulut tuli kun heiltä tilasi. Muistaakseni 129$ putki, db-killeri 9$ ja postit 53$. Siihen vielä suomalaiset tullit päälle, euroina teki yhteensä muutaman euron yli tai ali 180e kesätyömaalle kannettuna :)

Re: Yamaha YZF-R125

21.6.2014 15:37

Et viittis päivittää tonne yzärin tietopankkiin ohjeet potikan asennukseen kyseiseen pyörään ?
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 23.6.2014 18:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä

Re: Yamaha YZF-R125

23.6.2014 16:57

Tätä varmaan jo kysytty, mutta en jaksa koluta wr topikkeja ja ysäri topikkeja lävite, niin mistähän sais uuden männän ysäriin? high comp mäntä kiinnostas, mikäli niitä ees tehdään..? jos jollain on järkevään hintaan myydä mulle 180cc setti, niin seki kiinnostaa. Tai jos jollain on myydä mulle 125 mäntä käyttämättömänä, niin seki kiinnostaa. !:D

Re: Yamaha YZF-R125

24.6.2014 4:39

Gearparts24 saa Airsalin 125 mäntiä. Itsellä tuli korkeapainemäntä vaikka firman kuvissa mäntä tasalakinen. Tehoissa en huomannut eroa(vanhalla männällä en kyllä paljoa kerinnyt kokeilla kun ei ollut vielä korttia) ja mäntä kesti 1500km kunnes männänrenkaiden välistä mäntä murtui. Uudelle vakio wr:rälle ainakin jäi (itsellä 31tkm ajettu wr). Pjme:ltä, racingplanetista ja wemotosta saa myös edullisia mäntäsarjoja.

Re: Yamaha YZF-R125

26.6.2014 15:45

En tiiä onko tästä jo keskusteltu mutta jos vaihtasin yzäriin led-vilkut nii tarviiko vaihtaa vilkkurelettä vai toimiiko ihan vakiolla? :s

Re: Yamaha YZF-R125

26.6.2014 17:01

Morjesta pöytää.Olis tarkotus vaihtaa toi nykynen piikki yzäriin? Minkäslainen vehje toi on ajaa ja paljon kulut on kuukaudessa jos ajaa päivittäin? Motarilla ei pitäs ainakaa olla paha ilmanvastus :D

Pärrällä jota olisin hankkimassa on ajettu jo 27tkm? Liekö olisi männänvaihdon aika tai jotain muuta? Kuitenkin huollot on tehty ajallaan jne.Pyörässä oli joku leovincen gp putkisto,Säädetty kuulemma liikkeessä mutta omistaja ei sanonut että löytyy pc.Eikai sitä muutoin voi säätää kuin pc:llä ;O

Toi 180cc kitti houkuttas aika lailla,vaatiko mitään muuta kuin ruiskun säädön? Pc:ssä oli mun käsittääkseni valmiit kartat(kö)? Moottorin luonne mun ymmärtääkseni muuttuu töysin?

Nelarit on mulle aika uus juttu.Aina menty kakstahilla :lol:

Re: Yamaha YZF-R125

26.6.2014 20:56

Ihan yksilöllistä et tarviiko tehä tossa vaiheessa mänänvaihtoa/muuta remppaa ja tosiaan voi vaan PC:llä säätää.

183cc setti on tosi hyvä lisä pyörään. Vaikka huipputehoa ei tule paljoa lisää, niin vääntää paljon paremmin ym... Riippuu vähän setistä, että miten se säädetään. Joissakin on valmis/valmiit kartat mistä voi valita, mutta ei voi hienosäätää monesti karttaa mitenkään, mutta sitten malossista löytyy valmiiden karttojen lisäksi vielä hienosäätö, joten malossia suosittelen ja itelläki semmone pyörässä. :)

Re: Yamaha YZF-R125

30.6.2014 1:58

Nyt on ysäri tallissa,Mihinkä toi pc yleensä sijotetaan,Enpä ainakaa pienellä silmäilylllä sitä löytänyt?

Olisko kellaam mitään ratkaisua tohon pelkääjän paikan penkkiin? Tuntuu olevan aika kova,En ainakaan googlettamalla löytänyt mitään pehmeämpiä tarvikepenkkejä,Liekö pitää teurastaa toi ja laittaa vaikka geelimateriaalia sisään?

Re: Yamaha YZF-R125

30.6.2014 8:37

Ei mulla ainakaan kyytiläiset ole tosta penkistä valittanu, mitä nyt sitä että vaikee asento ja tuntuu että tippuu ja lentää kuskin selkään tippuu kun jarruttaa, eli sitä normaalia kyykyillä :D Mutta kovuudesta ei ole kyllä kukaan sanonut, voithan sä jotain pehmustetta koittaa sinne ängetä mutta en kyllä usko että saat sitä tuosta paljoa pehmenemään :lol:

Re: Yamaha YZF-R125

30.6.2014 16:19

Tomppez kirjoitti:Nyt on ysäri tallissa,Mihinkä toi pc yleensä sijotetaan,Enpä ainakaa pienellä silmäilylllä sitä löytänyt?


Sen takapenkin alle tulee se PC