Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.
Lähetä vastaus

Yamaha YZF-R125

14.3.2014 0:15

Yleinen keskustelu YZF-R:stä jatkuu.

Lue tietopankki ennen kysymistä!

Tekniikasta voi keskustella ko. moottorin omassa topikissa.

Vanhat viestit täällä.

Re: Yamaha YZF-R125

20.3.2014 23:39

Tossa 2014 vuoden ysärissä näkyy olevan uudistettu mittaristo niin mahtaako sitä saada asennettua vanhempiinki malleihin jos/kun semmosen uuden mittariston jostain löytää?

Re: Yamaha YZF-R125

23.3.2014 0:25

Jopas onkin tullut uudistuksia :eek:

Re: Yamaha YZF-R125

23.3.2014 9:01

Pudottakaapas linkki tähän threadiin niin joskus voisi itsekin vilkuilla, kun joutais pöytäkoneelle.. Onko tekniikkapuolelle tullut muutoksia? (Iskarit, jouset, moottori??) Entäs muovisat?

Re: Yamaha YZF-R125

23.3.2014 9:57

Keula ainakin vaihtunut usd:ksi. Mottori taitaaa olla ihan saman lainen.

Re: Yamaha YZF-R125

23.3.2014 12:32

http://www.motoblog.it/galleria/yamaha- ... my-2014/17
http://www.yamaha-motor.eu/fi/products/ ... -r125.aspx

Vanhaan verrattuna ainakin erilainen edestä, uuet vanteet, kelluva etujarrulevy ja usd. On kyllä omasta mielestä Yamahan suunnittelijat onnistunu työssään ulkonäön puolesta ainakin.

Re: Yamaha YZF-R125

23.3.2014 21:43

Joo, mutta toi mittaristo.. :lol: Aivan hirveä...... :roll: Muuten selkeesti haettu mallia isoveikoista. Eikä olla epäonnistuttu, mielestäni ihan kiitettävä muuten.

Re: Yamaha YZF-R125

25.3.2014 11:33

Onko YZF-R125 ja WR 125 pyörissä täysin samat moottorit? Eli käykö päikseen pyörästä toiseen? Päällisin puolin näyttää samalta, mutta onko isoja eroja?

Re: Yamaha YZF-R125

25.3.2014 11:53

On sama moottori,sylinterisarjat on samaa ja nii on myös alakertaki

Re: Yamaha YZF-R125

25.3.2014 11:58

Ghostly.K kirjoitti:Joo, mutta toi mittaristo.. :lol: Aivan hirveä...... :roll: Muuten selkeesti haettu mallia isoveikoista. Eikä olla epäonnistuttu, mielestäni ihan kiitettävä muuten.
Samaa mieltä :) Analoginen kierroslukumittari olisi ainakin pitänyt säilyttää.

Re: Yamaha YZF-R125

28.3.2014 10:17

Tässä taas selaillut nettiä ja pää täynnä tyhmiä ideoita...
Löysin sopuhintasia nokka-akseleita parikin kipaletta, ja rupesin miettimään et sopiiko ne vakio männän kanssa? siinähän on jo nyt urat et venat pääsee aukeamaan, eli käykö "high racing camshaftilla" niin että venat hakkaa ittensä tohjoksi mäntään?
tossa vielä linkki. Lukee että stage 2, mitäköhän se meinaa?

http://www.automotivespartsshop.com/pro ... ?o=terbaru

edit: sori kädettömyyteni, linkki ei toimi :/ kopioikaa hakukenttään :nolo:

Nyt toimii linkki.
-AceFin

Re: Yamaha YZF-R125

28.3.2014 11:53

Ite en lähtis ostamaan tollasta nokka-akselii erikseen ja vaihtamaan, että jos haluu tehoo ja haluu mennä moottorin osia vaihtaan ni mieluummin niin että ostaa sen 180cc malossin tai athenan ja niiden oman nokka-akselinki siihen lisäksi. Pelkälllä nokka-akselin vaihdolla en usko muutenkaa olevan mitää suurta merkitystä että kannnattaisi riskiä lähtee ottamaan jos ei tietotaitoa asiasta ole. En ite ole täysin varma meniskö tuo siihen vakion kaa, mutta ku itellä on 180cc malossi jonka ite vaihdoin ni en usko että kaikella sillä työmäärällä ja rahalla mitä tuohon nokan vaihtoon menee ni en suosittele lähteä hommaa tekemään. Jos jotain meinaat tehdä ni hommaa se 180cc ja siihen se kyseisen merkin nokka-akseli halutessasi, se yhdistelmä toimii varmemmin ja tehot/väännön huomaa paljon paremmin :)

Toivottavasti joku saa selvää mikä on pointti :D

Re: Yamaha YZF-R125

29.3.2014 0:50

Joo toi nokka-akseli on suunniteltu siis vaan isompiin sylkkäsarjoihin.
Stage 2 meinaa sitä et tossa on muokattu nostoja isommiksi -> voi hakata vakiomäntään todennäköisesti kiinni, kun vakiomännässähän ei ole tehty kunnollisia uria venttiileille, toisin kuin noissa big boreissa :D

Itelläki toi malossin 180cc ja suosittelen sitä jos haluut lisää tehoo.

Re: Yamaha YZF-R125

30.3.2014 10:32

Selvä, kiitokset :) täytyy sitä bigborea tossa kesämmällä miettiä. Tai sitten seilailla 2t maailmoihin :/ senverta mitä täs nyt vast ajellu ku korttiikaa oo ni ihan kiva se tolleinki on mut se kiihtyvyys vähä nakertaa :/

Re: Yamaha YZF-R125

31.3.2014 2:00

Jos nyt rehellinen mielipide tästä 2t vs 180cc 4t pyörästä sanon ni ottaisin mieluummin 180cc nelarin, niiku teinki :D kulutus on nii paljo pienempi, vääntöö löytyy monikertasesti enemmän ja äänet on miehekkäämmät vaikkakin jotku kotkan äänet on kyllä hyvät! :D jos vähäki löytyy rahaa ja halua satsaa kemmuun ni ehdottomasti suosittelen 180cc malossin settii. Siitä ei paljo kevaripojan/-tytön pidot parane :D sillonku ite ostin 180cc kitin ni olin vaihtamassa 2t:hen eka mutta nyt ku mietin asiaa ni en oo katunu hetkeekään että ostin malossin ja satsasin nykyseen yskääni :) kattokaas mun galleriasta sen kuvat ja kertokaa vähä mielipidettä :D
Lähetä vastaus