Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

20.10.2014 10:52

riksu26 kirjoitti:Ei mitenkään pahalla, mutta voisitko kirjoittaa selvemmin, koska tuollaista tekstiä on ärsyttävä lukea? :)

Mitäs siitä tulisi? Kortitta ajo siitä tulee. Enkä sitten tiedä mitä tykkää jos pärrästä irtoaa penkissä 30hp ja papereissa lukee vaikkapa 6kw.. Kilvet ainakin lähtee ja ehkäpä sakotkin tulee.

Pidät laillisen näköisenä pyörän niin tuskin sua pysäytetään sen takia. Ei muakaan ole pysäytetty vaikka tuosta on villat palanut jo kesällä ja sen on näköinenkin ettei varmasti ole vakio :D

Tosi huono tuuri käy jos kiinni jää.


Poliisit voivat viedä epäillyksestä kilvet ja sitten sun pitää käydä näyttämässä pyörää katsastuskonttorilla, niin että se on sen tehoinen mitä papereissa lukee. Tosin mikäli poliiseilla tarpeeksi vahva epäily on täysitehoisuudesta, voivat he viedä sen dynopenkkiin. Kotarin tapauksessa lähtee kilvet, kortti, tulee sakkoa, dynokustannukset ja korotetut vakuutusmaksut päälle. Mikäli ovelasti saat aikaa vaihtaa sen putken vakioon ja tehoa on se mitä tuommoisessa kuristetussa pyörässä kuuluukin olla niin poliisilaitokselle tulee lasku dynosta ja eivät saa pullakahveja pariin viikkoon ;)

Eli kynnys on todella korkea että poliisit oikeasti kävisivät miittaamassa tehot, niitä dynoaikojakaan ei välttämättä saa heti ja kaikissa paikkakunnissa ei ole edes penkkiä. Toisinsanoen mikäli poliisit pysäyttää ja luulee että täysitehoinen, vain kilvet lähtee 99% tapauksista.

Re: KTM EXC 125

20.10.2014 20:26

Kiitos paljon lexi mitäs siihe kannattaa uuten vakiokotariin tehdä? Tehtaan tt putki ja jotain muuta kenties? Itse ajelen tasaisesti elikkäs kiihdyttelyä ja joskus taas sitten mummoilen , ja mitenkäs piikkikortti onkos se vaikee ? Kiitos jo etukäteen :)

Re: KTM EXC 125

20.10.2014 20:29

Jos uutena ostat liikkeessä, niin laittaa TT:ksi ja oikeat suuttimet yms. eli ei tartte kun ajaa. (näin itelle laitettiin ilman pyyntöä siis.) Piikkikortti ei ole vaikea suorittaa, varsinkaan jos olet mopolla tms. ajellut. Voit lukea siitä lisää tietoa esim tuolta tietopankista.

Re: KTM EXC 125

20.10.2014 21:42

Voiko männänvaihto välin pitää 70h-80h ja konerempan siinä 250h-300h. Öljyt kuulema jos vaihtelee 15-20h ni kelpuutta ajan siis vain katuajoa. Mitä suosittelette seoksia ja mitäs öljyä bensasekaan?

Re: KTM EXC 125

20.10.2014 21:58

Männänvaihtoväli nyt riippuu ihan siitä miten mäntä kestää. Välilä voi pakoaukosta kurkkia mäntää. Jotkut vaihtaa 60h kohdilla ja toiset 80h kohdilla

En nyt muista kuka, mutta joku täällä sanoi, että joka kolmas kerta kun vaihtaa mäntää, remppaa myös alakerran. Jos nyt vaikka männän vaihdat joka 80h niin alakertaan remppaa 240h välein.

Näissä nyt ei mitään halppisöljyjä kannata käyttää. Castrol vissiin aika suosittua näissä.

Itse varmaan käyttäisin 2.5-3% seoksia. Eiköhän niillä luulisi toimivan (joku tietävämpi korjaa jos olen väärässä :D )

Re: KTM EXC 125

20.10.2014 22:27

Minä siitä joka kolmannesta kerrasta taisin pari sivua sit huudella ja se tosiaan on ihan hyvä nyrkkisääntö. 80h mäntä ja 240h alakerta on jees.

Lootassa ite käytän valvoline durablend 4t 10w40 kun maksaa 10e/litra mätänetissä ja tuntunut aina hyvin pelittävän sen n. 10h vaihtovälin. Bensan seassa menee oikeestaan mikä tahansa täyssynteettinen 2t öljy, motul 710 käytän itse yleensä. Halvimmalla pääsee laadusta tinkimättä kun tilaa ulkomailta ison setin kerralla. Bensan sekaan riittää aivan hyvin 2% öljyä, mutta mikäli kaasarin säädöt on kunnossa niin ei se pienestä lisämäärästäkään suurempaa savutusta saa aikaan. Yli 2,5% on sitten jo silkkaa öljyn/rahan tuhlausta.

Re: KTM EXC 125

21.10.2014 21:37

Paljos teillä sitten tälläset kotkottimet vetelee huippuja , ja onkos kiihtyvyys minkälaista?

Re: KTM EXC 125

21.10.2014 21:57

4,1 sek 100 ja huiput taitaa 170 paikkeil

Re: KTM EXC 125

21.10.2014 22:03

Mielellään Faktaa.

Re: KTM EXC 125

21.10.2014 22:05

taitaapi olla enskasäädöillä mittari ja smotot alla jos tollasta näyttää..:D

Re: KTM EXC 125

21.10.2014 22:13

weeto269 kirjoitti:4,1 sek 100 ja huiput taitaa 170 paikkeil

4,1 sekuntia, odotas hetki :lol:. Kerran oli viivat kaverin VR6 Golfilla kotaria vastaan, aika tasoihin meni sataseen asti. Golfissa 0-100 km/h karvan päälle 7 sekuntia ja samaa lukemaa tukisi myös alla oleva video.

Re: KTM EXC 125

21.10.2014 22:24

Jep, 0-100 kestää sen +-7s ja huippuja omalla pyörällä oli +150km/h. Tuossa vielä videota oman pyörän menosta :D

https://www.youtube.com/watch?v=B6YqZLfFW54

Re: KTM EXC 125

21.10.2014 22:31

0-100km/h 4,1s on kyllä 100% bullshittiä, kuten myös 170km/h huiput. :lol:

Lähtö vaikuttaa paljon. Mitolla oon saanut 7,6s 0-100km/h, koska saan paljon paremman lähdön sillä (ei tarvii pelätä ympärikeulimista :lol: ). Tota parempaa en usko saavani millään.. useimmiten pyörii 7,9-8,4s paikkeilla.
Mitään dokumenttia tuosta "7,6s 0-100" ei ole, koska puhelin ei tallenna sitä.. käytän sellaista sovellusta kuin "Drag timer"

En tiiä miten hyvin tollasella kotkottimella saa lähdettyä liikkeelle täydellä kaasulla, kun en ole koskaan ajanut sellaisella.. mut videon perusteella varmasti taitavampi kuski voisi saada alle 7s 0-100.. (ehkä 6,4-6,7s olisi realistinen lukema?)

Re: KTM EXC 125

21.10.2014 22:33

Oho en ole edes huomannu etsä oot se juhm xd. Harmi et pyöräs varastettiin , mutta su videot oli jotain niin hianoo. Joo no jotkut kaveritki sanonu et menee sen 150 ja kiihtyy 7 sekunnin säteellä :)

Re: KTM EXC 125

22.10.2014 7:19

Eipä niillä huipuilla ole niin väliä kun ei noin kovaa pysty vetää oikein missään, eikä yli 100 vauhdit ole muutenkaan mielekkäitä kuin hetkellisesti. Jos kiihtyvyys ja huiput on ongelma niin latu on liian leveä ja suora, viekää nää pelit sinne minne ne on suunniteltu niin löylyä on aivan liikaa melkein joka paikkaan :D

On muuten sitten vimapan päälle hauska pyörä ajaa moto tai mikroautoradalla kun alla on kunnolliset motorenkaat, kovapohjaisesta krossiradasta puhumattakaan ;)