Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

31.5.2013 21:25

sitä täällä koittanu kysellä että jos joku haluis vähän opastaa sen laipan kohdistusta :D ja laitoin sen toiseksi vai kolmanneksi paksuimman ja sitten ohuimman sinne kaveriksi, ku viimeksi oli tuolla 3. paksuimmalla siinä ja siinä että koliseeko mäntä kanteen :D

Re: KTM EXC 125

31.5.2013 21:38

Selvä, se toiseks paksuin kyllä varmasti ois jo yksinään riittäny, mutta ei varmaankaan ota nyt katton :D Kannattashan se squishi kuitenki mitata joka kerta..

Juu elikkäs nostat pyttyä, näät alakerrasta pyttyyn tulevan "tapin".
Avaat kytkinkopan kylestä sen isoimman mutterin ( heti pakoputken vieressä), sen alta paljastuu torx kantanen pultti. No sitä pulttia pyörittelet niin se alakerrasta tuleva tappi liikkuu sivuttaissuunnassa -> liikkuttelet sen semmoseen asentoon, että saat työnnettyy sen sinne pytyssä olevan "haarukan" sisään. Se kun sattuu siihen sisään niin sit kun ajat niin kierrosten mukaan liikkuu se alakerrasta tuleva tappi, joka liikuttaa pytyn haarukkaa-> pa-säätimen laippa liikkuu.. Älyyt varmasti heti kun nostat pytyn :D

Re: KTM EXC 125

31.5.2013 22:06

alpinestars^ kirjoitti:Selvä, se toiseks paksuin kyllä varmasti ois jo yksinään riittäny, mutta ei varmaankaan ota nyt katton :D Kannattashan se squishi kuitenki mitata joka kerta..

Juu elikkäs nostat pyttyä, näät alakerrasta pyttyyn tulevan "tapin".
Avaat kytkinkopan kylestä sen isoimman mutterin ( heti pakoputken vieressä), sen alta paljastuu torx kantanen pultti. No sitä pulttia pyörittelet niin se alakerrasta tuleva tappi liikkuu sivuttaissuunnassa -> liikkuttelet sen semmoseen asentoon, että saat työnnettyy sen sinne pytyssä olevan "haarukan" sisään. Se kun sattuu siihen sisään niin sit kun ajat niin kierrosten mukaan liikkuu se alakerrasta tuleva tappi, joka liikuttaa pytyn haarukkaa-> pa-säätimen laippa liikkuu.. Älyyt varmasti heti kun nostat pytyn :D


Siis joo kyllä mie tiiän mitä varten se vipu on siellä :D ja se vipu on ihan oikein siinä, ja mulla on sen isoimman mutterin alla normaali 8mm pultti joka pyörittää konetta :D ja sitten se missä on kierteet sille isoimmalle pultille nii se pyörii jakarilla siinä :D

Re: KTM EXC 125

31.5.2013 22:10

no voi pewkele sanon minä... eli sama vika täällä päin kuin tuossa aiemmin eli aivan täydellä kaasulla pätkii kuin olisi rajoitettu boxi voiko säädöt aiheuttaa tuon? entä pa-aukon säädin? entä vääränlainen tulppa? tänään katselin johtoja irroittelin liittimiä sekä suihkuttelin CRC:tä mutta ei vaikutusta... :itku: voiko jännitteensäädin aiheuttaa sitä? vituttaa kun kiihdyttää niin parhaat tehot jää semmosen täkätyksen alle ....

Re: KTM EXC 125

31.5.2013 22:30

Mitkä kaasarin säädöt, ja mikä tulppa? Niin ja jännitteensäädin ei vaikuta sytytykseen
Viimeksi muokannut -linttamummo- päivämäärä 31.5.2013 22:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: KTM EXC 125

31.5.2013 22:30

ja pystyykö tota pakoaukonsäädintä säätämään jotenki? tuntuu että alaväännöt on muutenki paljon huonommat ku sillonku pyörän ostin vaikka iha just tehty täydellinen koneremppa jne :D alkaa vähä huolettaan

Re: KTM EXC 125

31.5.2013 23:11

Mietin että voisko toi pätkimis hommeli johtuu vaikka mangneetosta? Jos joku mangeeton niistä puolien välisistä johoista ois vaikka poikki tai vaikka joku puola rikki nii se ei sais työnnettyy tarpeeks virtaa täyskaasul ja pätkis sytytystä? Kun eikös mangeetto toimi sillee että mitä kövemmin se vautipyörä pyörii nii sitä enemmän se työntäävirtaa? Korjatkaa jos olen väärässä :D

Re: KTM EXC 125

1.6.2013 3:49

MarHak kirjoitti:Mietin että voisko toi pätkimis hommeli johtuu vaikka mangneetosta? Jos joku mangeeton niistä puolien välisistä johoista ois vaikka poikki tai vaikka joku puola rikki nii se ei sais työnnettyy tarpeeks virtaa täyskaasul ja pätkis sytytystä? Kun eikös mangeetto toimi sillee että mitä kövemmin se vautipyörä pyörii nii sitä enemmän se työntäävirtaa? Korjatkaa jos olen väärässä :D


Marhak, se tuskin sitä pätkimistä aiheuttaa, sytytys ei tarvi sen enempää virtaa on kierroksia sitten 1000 tai 15000. Jos sulla on wisecon kampiakseli nii porukalla oli joku aika sitten ongelmaa sen kans ku oli valmistusvirhe, korjaantui kääntämällä staattoria millin vastapäivään = enemmän ennakkoa. Tai sitten sulla on vaa staattori paskana ja siksi pätkii sytytystä. Siihenki voi olla kymmeniä syitä miks pätkii, puola, tulppa, staattori, CDI jnejne :D kannattaa vaa kysyä vaikka maahantuojalta kaikki mistä vois johtua ja sitten alkaa käymään läpi! Toivottavasti autto selventään asiaa :D

Re: KTM EXC 125

1.6.2013 12:49

Kävin tsekkaa tossa noi puolan vastukset ja ne oli tälläset: Ensiökäämi oli 0.001 ohm ja Toisiokäämi oli 0.011 kilo ohm. Onko noi lukemat sellasii mitkä niiten pitäiski olla? :D

Re: KTM EXC 125

1.6.2013 16:21

En jaksa lukea koko topiccia, mutta oletko katsonu läpät?

Re: KTM EXC 125

1.6.2013 18:02

Pistäkäähän varaosa numeroa kotarii putkelle! Trakoitan sitä 150e vai paljonko maksokaan. Ite en löydä kuin +200e putkia vaikka millä varaosa numerola ettis. Ainakaa -12 malliin

Re: KTM EXC 125

1.6.2013 18:09

Täälä ois myytävänä hyväkuntoinen ktm sxs putki kottaraiseen ilman änkkää, pistäkää yv jos kiinnostaa!

Re: KTM EXC 125

1.6.2013 18:50

-MpN kirjoitti:Pistäkäähän varaosa numeroa kotarii putkelle! Trakoitan sitä 150e vai paljonko maksokaan. Ite en löydä kuin +200e putkia vaikka millä varaosa numerola ettis. Ainakaa -12 malliin


50305007200
Tuo on se vakio kromi pintanen tt-putki, joka käy exc 2005-2013 ja sx 2004-2013, uskosin et 2014 myös..

Re: KTM EXC 125

1.6.2013 21:18

Putkista kun on puhetta, niin osaisko joku sanoo mikä putki mulla vois olla? Numerolla 5030510700 Motokeidas näyttää pelkkää Exhaust Manifold. Epäilys vois olla 150-putki, koska toi Six-Dayssin hiilikuitusuoja ei käy suoraan.

Re: KTM EXC 125

2.6.2013 12:10

Teemupoika kirjoitti:Edellisen vian korjaa ni uus tulee... Pyörä on siis vm 2009...
Olin eilisiltana keula reeniä lopettelemassa niin takajarru alko laahata, jonka jälkeen jarru ja siis rengas meni ihan lukkoon, työnsin sen jarru lukossa sitte tien reunaa ja ihmettelin vähä aikaa että mitäs helvettiä tapahtu kunnes alko taas pyörimään ja jarrulevy oli ihan hemmetin kuuma. No lähin siite sitte kotiin ja aamulla meen tarkistamaan jarrunesteitä vaihan ne ja testaan jarrua ni ei jarruta ollenkaa vaan jarrupoljin menee vapaasti sinne pohjaan. No sitten purin sitä vähä ni huomasin että jarruneste ei päädy siitä säiliöstä eteenpäi ollenkaan tai ei siis mene kunnolla sinne letkuun. Kertokaapas joku että mitä pitäs tehdä? Se mäntä siis mikä työntää sitä öljyä niin toimii kuitenkin ihan normaalisti.

Ja sitte jos joku kehtais linkata vilkuille katkaisijan!!!


säädäppä sitä jarrupolkimeen kiinnittyvää säätötappia joka sitten painaa mäntää ylös ja laittaa nesteet liikkeelle. säädä siten että se ottaa myöhemmin kiin ni sillon se ottaa paremmin nesteitä säiliöstä. ja sulla on juuri tuo säätö muutenkin liian tiukalla koska laahaa niin paljon että nesteet kiehuu ja lukottaa takajarrun sitten. tai toinen vaihtoehto olisi että sulla ei jarrusatula/mäntä liiku kunnolla.