Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

4.8.2014 20:58

Siis vertasin just toisiinsa sst:tä ja fattya, fatty on alakiertoisempi kun sst.

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 1:01

Minkälainen homma on muuttaa punakilpi kotari valkokilpiseksi ja mitä tässä tarvitaan.

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 14:36

Onko kellää ollu vastaavaa vikaa et etujarru välillä häviää kokonaan?
2 kertaa ilmattu uudelleen eli se jostain haluaa ilmaa ja mistään ei vuoda kuitenkaa jarrunestettä?

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 18:12

Mikähän voi olla kun puskee jäähytinnesteitä ulos ylivuotoletkusta? Tekee vaikka täyskiihtyksen ja sitten kytkin pohjaan niin kun kierrokset alkaa laskea niin alkaa vettä tulla ylivuotoletkusta. Eikeitä, korkin voi avata heti ja laittaa sormen siihen veteen.

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 18:31

Mulla puski ylivuodosta jäähärinesteet pihalle, kun oli syylärinkorkki paskana.

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 20:33

Öljynvaihdon yhteydessä ei tule kuin 2dl öljyä koneesta ulos (olen kyllä kallistanut pyörän ihan kyljelleen) vaikka joka kerta olen reilu 7dl öljyä koneeseen kaatanut. Vuotoa ei ole. Kannattaako huolestua?

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 20:36

Ei kait tuon ainakaan normaalia pitäs olla :D

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 20:38

ASM kirjoitti:Mikähän voi olla kun puskee jäähytinnesteitä ulos ylivuotoletkusta? Tekee vaikka täyskiihtyksen ja sitten kytkin pohjaan niin kun kierrokset alkaa laskea niin alkaa vettä tulla ylivuotoletkusta. Eikeitä, korkin voi avata heti ja laittaa sormen siihen veteen.

Korkissa varmaankin korkki paskana, jossa siis paineventtiili.

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 23:20

Sattuisko kellään olemaan 2005vm kotariin käynnistyspoljinta? vähän offtopic

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 23:31

Fupa kirjoitti:Öljynvaihdon yhteydessä ei tule kuin 2dl öljyä koneesta ulos (olen kyllä kallistanut pyörän ihan kyljelleen) vaikka joka kerta olen reilu 7dl öljyä koneeseen kaatanut. Vuotoa ei ole. Kannattaako huolestua?


Ajat konee lämpimäks ja katot vuotaako mistää. ja lämmitä kone enneku otat öljyt pois(jos et oo niin tehny aikasemmi). Anyway aina sitä öljyä vähemmän siellä on, kun oot kaatanu. 8)

Re: KTM EXC 125

5.8.2014 23:36

lar333 kirjoitti:Onko kellää ollu vastaavaa vikaa et etujarru välillä häviää kokonaan?
2 kertaa ilmattu uudelleen eli se jostain haluaa ilmaa ja mistään ei vuoda kuitenkaa jarrunestettä?


mulla oli takajarrussa.
-Huonosti ilmattu (ilmakupla)
-jos ei kunnon ilmauksella ala toimimaa, niin ottakee sitten jostain ilmaa :nörtti:

Re: KTM EXC 125

6.8.2014 0:48

ASM kirjoitti:Mikähän voi olla kun puskee jäähytinnesteitä ulos ylivuotoletkusta? Tekee vaikka täyskiihtyksen ja sitten kytkin pohjaan niin kun kierrokset alkaa laskea niin alkaa vettä tulla ylivuotoletkusta. Eikeitä, korkin voi avata heti ja laittaa sormen siihen veteen.


Syylärin korkki tai kannen tiivisteet.

Asiasta toiseen mulla on ruvennu vasemman puoleinen syyläri vuotamaan taikka joku letkuista. Tiputtaa puolessa tunnissa yhden tipan jäähdytysnestettä. Onko muilla alkanut syyläri vuotamaan yht äkkiä? Ihmetyttää kun syyläri ei ole saanut minkään laista osumaa ja vuotaa. :|

Re: KTM EXC 125

6.8.2014 4:16

Oon tässä miettiny sm hussea ja kotaria, mutta en oikeen osaa päättää kumman ostais.. Luin tuossa pari sivua taaksepäin että kotarin ja hussen kulut ois samaa luokkaa, mutta hussessahan huoltoväli on reilusti pitempi nii mikä siitä tekee saman hintasen ? :D
Kertokaa nyt miksi kotari, eikä husse :roll:

Re: KTM EXC 125

6.8.2014 9:23

Osta kotari, varaosien saatavuus parempi, oikeesti kestää paremmin ku husset, ja tehoa paljon enemmän. Monella tutulla sm husse, kaikki aikalailla paskoja tai muutenvaan lahoja, lähes kaikilla tutuilla myös leipassu. Noin kuukausi sitten tutulla kilahti husse kesken ajon ja 1150e lasku tuli, kun kaikki sylinterit ja kannet tuhannen solmuun, vaikka oli aika hyvissä säädöissä ja huollettu. Niistä sähkövioista en ala ees puhumaan.

Joten vaikka huoltovälit olis pidemmät, niin rahaa voi yhtäkkiä mennä ihan samanverran ku kotarin huoltoon menee, ja voin kokemuksesta puhua, että kotarin pitäminen ei oikeesti edes ole kallista. Joten tehon, järkevyyden ja egon nimissä, osta se kotari.

Paitsi jos oot ostamassa tällästä uutta 2014/15 kotarihussee, niin osta helvetti tällänen, parempi on ku kotari :lol:

Re: KTM EXC 125

6.8.2014 14:31

Mikähä tuossa kotarissa on, jäähytysnesteet menee öljyjen kanssa sekasin, vaikka stefa on vaihettu siihen ja uus o rengas siihen koppaan. Katoinks mä varmasti oikein räjäytyskuvasta, että siihen tulee vaan se yks o rengas siihen kopan ja sen ympyrän muotosen lätkän päälle, missä se turbiini on kiinni. Koneremontin yhteydessä aukasin sen, enkä varmaan enää muista miten se sillon oli, mut nyt jokatapauksessa sotkee vedet ja öljyt keskenää.