Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 15:55

On todellakin ja hyi helvetti noita hintoja.. Oli kyllä yhtenä isona syynä miks oma WR lähti seuraavalle "onnekkaalle" tämä osien hinta. Ex pyörään takakate 60€, nykyseen vajaa 30 euroa :roll:

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 16:08

ISR kirjoitti:Tota mites sit jos hommaan ihan perus polttimolliset vilkut ja niitten polttimot on 21w ja orkkiksis on muistaaksein 10w? :lol:

E: Eli tarvin vissiinkin uuden releen ostin sitten isomalla polttimolla tai ledillä?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/481886/0 kaks-vai kolminapanen? Ja tuon kanssa pitäs toimia kaikki 21w polttimot sekä ledit?


Eiks kukaa osaa auttaa? :D

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 16:13

Kyllä pitäis toimia.

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 16:26

Tai sit laitat led-vilkkujen kanssa sinne sopivat vastukset.

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 18:02

_ville^ kirjoitti:Kyllä pitäis toimia.


Kaksi vai kolme napaisella releellä? Eli kumpi käy WeeRaan? :roll:
Mistäs päin löyän ton orkkis releen? =D

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 18:24

Nyt on power commander kiinni ja siellä valmis mappi . Tehoa tuli pers-dynolla lisää :lol: .
Penkkiin pyörä on menossa säädettäväksi kevään mittaan 8)

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 19:11

ISR kirjoitti:
_ville^ kirjoitti:Kyllä pitäis toimia.


Kaksi vai kolme napaisella releellä? Eli kumpi käy WeeRaan? :roll:
Mistäs päin löyän ton orkkis releen? =D

Penkin alla on samanlainen mötikkä kuin tuo punainen, mutta vain musta (sellasella kumilenksulla kiinni muistaakseni). Ja muistaakseni käy kaksi ja kolme napainen.
Ja huom wr myynnissä!

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 21:15

Anonyymi122 kirjoitti:Laitan nyt tännekkin, kun sama moottori on kyseessä.

Eli:
Anonyymi122 @ YZF-R125 kirjoitti:Mitä tapahtui? Valtatiellä reilun satasen vauhdista (ehkä n. 105km/h) yhtäkkiä pyörä nykäisee sillä lailla, että vauhti tippuu n. 10km/h alaspäin ja sitten taas kiihtyy takasin matkanopeuteen. Tämän jälkeen alkaa vaan kuulua vitunmoinen sirinä ilmeisesti koneesta.


Tässä video äänestä:

http://www.youtube.com/watch?v=_nRy2jEnkvo&feature=youtu.be

paha sanoa mitä käynyt, mutta kannattaa aloittaa helpoimmalla : kytkin- ja magneetonkopat auki ja kattoo onko mitää hajalla :)

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 21:33

Joo, nyt on taas varottava esimerkki ketjuista!
Joo eli märällä kelillä vauhista ketjut poikki -> takarattaan väliin ja takarengas lukkoon
-> pyörä luisuun ja tökkäs ja suoraan oikeelle kylelle asvaltille. :x

En äkkiseltää huomannu ku että jarrukahva hajos, itelle ois voinu aika pahasti käydä, mutta selvis vaa sillä että housuihi tuli pieni reikä... Pyörän jätin ilman ketjuja lähelle kaverin luo ja tulin muulla kyyillä kotiin.

Vaihtakaa ne vakioketjut pois varmuuden vuoks pois ennen kun ne hajoaa! :s

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 22:57

Anonyymi122 kirjoitti:
Alexir kirjoitti:
Anonyymi122 kirjoitti:Laitan nyt tännekkin, kun sama moottori on kyseessä.

Eli:
Anonyymi122 @ YZF-R125 kirjoitti:Mitä tapahtui? Valtatiellä reilun satasen vauhdista (ehkä n. 105km/h) yhtäkkiä pyörä nykäisee sillä lailla, että vauhti tippuu n. 10km/h alaspäin ja sitten taas kiihtyy takasin matkanopeuteen. Tämän jälkeen alkaa vaan kuulua vitunmoinen sirinä ilmeisesti koneesta.


Tässä video äänestä:

http://www.youtube.com/watch?v=_nRy2jEnkvo&feature=youtu.be

paha sanoa mitä käynyt, mutta kannattaa aloittaa helpoimmalla : kytkin- ja magneetonkopat auki ja kattoo onko mitää hajalla :)

Kaveri meinas, että saattaa olla runkolaakerit menny... :s Jos näin on, niin itse osat ei käsitykseni mukaan älyttömiä maksa, mutta sitten se huoltomiehen laskuttama tuntityö.

En usko, että kyseessä olis ainakaan lämpöleikkaaminen; pari viikkoa sitte lisätty jäähynestettä ja ilmaa letkuissa ei ole.

Männänkin pitäis olla hyvässä kunnossa, ei ainakaan öljyä syö. Viime huollossa huoltomies kerto kaiken olevan kunnossa koneessa, ei tarvinnu muuta tehdä, ku venttiilit säätää, plus sitte kaikki koneeseen liittymättömät eli ketjut, rattaat, öljyt jne. tai liittyyhän ne koneeseen, mutta ymmärrätte varmaan :D perustarkastukset yms.

Mutta joo, tosiaan pitää avata magneeton koppa ja kytkinkoppa ja katella. Voisko se sitte nuo runkolaakerit olla?


No ei se nyt niin iso homma oo avata konetta, vaikka ikävä homma se on näin keväällä :/

Ja mites toi lisääminen, katoaako sitä jäähytysnestettä?

Onkos muuten rattaat ja kaikki yleisesti ok?

Mutta hyvin mahollista että joku laakeri menny, kokeile aluksi kädellä kytkinakselin laakeri ja kampiakselin laakeri?

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 22:59

Kaverin yzästä meni juurikin tuo runkolaakeri ja lopulta koko paska sano, että poks. Eli kannattaa käyttää vaikka liikkeessä tarkistuttavana, jos et itse avaa konetta. :) ~1500e keikka, jos sanoo pumpam..

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 23:26

Mutta toisaalta jos runkolaakeri menee niin olisi se vauhti tipahtanut vähän enemmän kuin vain 10kmh.. Suosittelen lämpimästi huoltoon vientiä, jos itseltäsi ei löydy asianmukaista kokemusta. :)

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 23:34

Millaista keulaöljyä ja miten paljon kannattaa ostaa jos stefat meinaa vaihtaa? Ja tulenko selviämään yksin niiden vaihdosta kun aiemmin en ole oikeastaan mitään tehnyt millekkään pärrälle?

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 23:48

SMink kirjoitti:Millaista keulaöljyä ja miten paljon kannattaa ostaa jos stefat meinaa vaihtaa? Ja tulenko selviämään yksin niiden vaihdosta kun aiemmin en ole oikeastaan mitään tehnyt millekkään pärrälle?

7,5 hyvä jäykkyys, 6,1desiä / pumppu

Tuut selviämään yksin :)

Stormilta älä tilaa stefoja, ittelle saapu tänään väärät koska oikea on loppu.

Re: Yamaha WR125X/R

23.4.2013 23:51

Käykö athenan 41x53x10.5