Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

13.10.2014 21:49

@GileraSMT2013 Itellä muistaakseni wärrässä jotai 500€ luokkaa puoli kaskolla. Ja semmosta kyselisin että lähteekö wärrät miten käyntiin talvella? Pakkaset ja lumet tekee tuloaan ja oon nastarenkaita ostamassa mutta kannattaako ostaa edes jos wr ei toimikkaan talvella :S Oon kuitenki nähny monia kuvia ja videoita missä on wr talvella ajossa ja nastat alla että tuntus että pystys ajaa ja toimis ihan hyvin. Pitääköhän laittaa laihempia öljyjä tai mitään talvea varten? Kiitos jo etukäteen!

Re: Yamaha WR125X/R

14.10.2014 19:47

Oma wr lähti kuin palmun alta käyntiin -20 asteen pakkasyön jälkeen. Varmistaa että venttiilinvälykset on kuosissa ja heittää 5w30 öljyt sisään talveks niin hyvä on.

Re: Yamaha WR125X/R

15.10.2014 2:10

Elikkäs ostin arrow dark-line koko putkiston. Yamaha wr 125 x vm 2012 pyörään ja olen lukenut ja kuullut että kannattaisi asentaa powercommander tai säädättää ruisku. Haluaisin tietää että rikkooko kyseinen putkisto moottorin jos ei asenna powercommanderia tai säädätä ruiskua. Ja onko kellään tietoa kuinka paljon tälläinen asennus maksaa.

Re: Yamaha WR125X/R

15.10.2014 16:58

Ei se sitä samantien riko mutta pitemmän päälle on haitaksi sillä kone alkaa käydä turhan laihalla. PC ja säädätys maksavat sen 500€ ja se tosiaan kannattaa hankkia uuden putken myötä. Kalliiksi tulee isompi meteli, itse olisin ostanut pelkän änkän ja muokannut sopivaksi.

Re: Yamaha WR125X/R

15.10.2014 17:32

a.heiska kirjoitti:Elikkäs ostin arrow dark-line koko putkiston. Yamaha wr 125 x vm 2012 pyörään ja olen lukenut ja kuullut että kannattaisi asentaa powercommander tai säädättää ruisku. Haluaisin tietää että rikkooko kyseinen putkisto moottorin jos ei asenna powercommanderia tai säädätä ruiskua. Ja onko kellään tietoa kuinka paljon tälläinen asennus maksaa.


Powercommanderilla säädetään ruiskua ja se kannattaisia hankkia kokoputkiston kaveriksi, koska seokset menevät melko laihalle kokoputkiston myötä. Kyllä ilmankin powercommanderia kokoputkistolla voi ajaa mutta hyvää se ei koneelle tee. Powercommander maksaa noin 350€.

Re: Yamaha WR125X/R

15.10.2014 18:27

Tuossa vielä se mitä vastasin:

Tehoputkiston asentamisen jälkeen on suotavaa säädättää moottori jotta vältyttäisiin laihalla käymiseltä. On hyvin todennäköistä, että aiheutat moottorille vahinkoa jos jätät säädättämättä. Ilman säädättämistä putkistosta ei välttämättä ole mitään hyötyä. Äänet on kyllä hyvät, mutta moottori käy entistä laihemmalla, joten tehot vaan laskee..

Mitä itse olen lueskellut, powercommander maksaa n. 500€ asennettuna. Toki se on kallis, mutta tulee se halvemmaksi kuin mahdollinen remontti, sekä pärrä on myös helpompi myydä tulevaisuudessa.


Itse en voisi kuvitella ostavani tehoputkellista pärrää jolla on ajettu säädättämättä..

Re: Yamaha WR125X/R

16.10.2014 1:14

Tietäisikö joku vielä että käykö powercommander joka on tarkoitettu Yamaha wr 125x vm9-10 pyörään, Yamaha wr 125x vm12 pyöriin. Koska itse en ole löytänyt netissä myynnissä olevaa powercommanderiä kyseiseen pyörään ja vuosimalliin?

Re: Yamaha WR125X/R

16.10.2014 1:36

Menee se. Ja jos täyden varmuuden haluat niin kysäset jostakin liikkeestä missä noita pc:eitä myydään.

Re: Yamaha WR125X/R

16.10.2014 11:39

Ei ole vuosimallilla mitään väliä. Itsellä -12 vm weerassa -09 powercommander ja hyvin toimii.

Re: Yamaha WR125X/R

17.10.2014 17:01

mistähän löytys mäntä 2010 yamaha wr125?

Re: Yamaha WR125X/R

17.10.2014 17:22

Yamaha jälleenmyyjiltä.

Re: Yamaha WR125X/R

17.10.2014 17:30

eikö löydy ulkomailta mistään halvemmalla? kun on aika kallis tuolta maahantuojalta kun 190e oli muistaakseni kun kysyin :s

Re: Yamaha WR125X/R

17.10.2014 19:06

Löytyy, esim wemoto.com ja pistät hakuun yzf125r osat niin sieltä löytyy about 50€ mäntä, mutten suosittele ollenkaan noita tarvikemäntiä... tuli tilattua tuommoinen, niin männäntappi poikki ja mäntä paskaksi ja samalla sylinteri... Tilaa vaan suosiolla alkuperäinen mäntäsarja :)

Re: Yamaha WR125X/R

18.10.2014 14:22

Onko täällä ketään joka on laittanut USD-keulaa WeeÄrrään? Tarvisin vähän vinkkejä ja tietoa asiasta joten laittakaa YV jos on kokemusta tästä 8)

Re: Yamaha WR125X/R

20.10.2014 0:30

Cpt_Siika kirjoitti:Ja semmosta kyselisin että lähteekö wärrät miten käyntiin talvella? Pakkaset ja lumet tekee tuloaan ja oon nastarenkaita ostamassa mutta kannattaako ostaa edes jos wr ei toimikkaan talvella :S Oon kuitenki nähny monia kuvia ja videoita missä on wr talvella ajossa ja nastat alla että tuntus että pystys ajaa ja toimis ihan hyvin. Pitääköhän laittaa laihempia öljyjä tai mitään talvea varten? Kiitos jo etukäteen!


Kyllä pelaa ja hyvin nimim. 2 talvea omalla ajoin. Pari kertaa joutui työntämään käyntiin mutta nekin yli 25 pakkasilla. 5W ölpät vaan sisään ja antaa koneen lämmitä ennen kuin lähtee ajelemaan.
Itsellä oli tapana koittaa sormella kannesta siitä tasanteelta missä tulppakin on et milloin lämmin ja kun sormea ei voinut enää pitää siinä niin ei muuta kun ajamaan.

Pienenä mainoksena, jäi parit osat wärrästä yli. http://www.motot.net/talli/osat/id67512/
Vakio umpiokin pyörii nurkissa ja ois mulla välikelin enskanastatkin smotovanteelle ylimääräsenä, täytyy niistä väkertaa ilmo huomenissa.