Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

24.4.2013 22:12

Yaaamaha kirjoitti:
Aap- kirjoitti:Vaihtakaa ne vakioketjut pois varmuuden vuoks pois ennen kun ne hajoaa! :s


Ennemminkin kannattaa huolehtia siitä ketjujen rasvauksesta, sopivasta kireydestä ja sopivasta vaihtovälistä... Ei noita oikein huollettuja vakioketjuja oikeasti saa vakiotehoilla poikki sitten mitenkään.

Tai sitten saa.

Itse ainakin pidin niistä 101% huolta loppuun asti.

Ja noista rattaista/ketjuista 120L riittää, 12-48 on parhaat välit siitä ei kannata lyhentää yhtään!

Re: Yamaha WR125X/R

24.4.2013 22:21

Alexir, Muistelen et oisit 24mx ketjut ostanu? Onko hyvät, luulis että pituuskin riittää? Tilasin 12-49 välit ja nuo ketjut.

PS. Mulla oli joo pikkasen ehkä löysällä nuo katkeemisvaiheessa, mutta huolta niistä oli pidetty, ei kunnon ketjujen pitäis tuosta vaan katketa...

Re: Yamaha WR125X/R

24.4.2013 22:34

Aap- kirjoitti:Alexir, Muistelen et oisit 24mx ketjut ostanu? Onko hyvät, luulis että pituuskin riittää? Tilasin 12-49 välit ja nuo ketjut.

PS. Mulla oli joo pikkasen ehkä löysällä nuo katkeemisvaiheessa, mutta huolta niistä oli pidetty, ei kunnon ketjujen pitäis tuosta vaan katketa...

Joo 24mx ketjutha mulla, senverran voin sanoo et kiristämisestä ei tarhi turhaa huolehtii, oon kiristäny varmaa 2 kertaa 4 000km aikana :D

Re: Yamaha WR125X/R

25.4.2013 20:28

Elikkäs nyt ois sellanen että mulla on nyt väliaikasesti takavalo ja vilkut https://www.dropbox.com/lightbox/home/Camera%20Uploads noin (toivottavasti kuva näkyy), miten on jengi kiinnittäny takavalon niiku toho häkin päähän niinku tossa oon pyrkiny kiinnittää? ja oisko ideoita mihin noi vilkut laittaisin kiinni, ei mahu tohon kilven yläpuolelle koska arrow....

E: eipä näy kuva vissiin.. takavalo ja vilkut on siis kiinni dicen telineessä, josta oon leikannu kilven paikan kokonaan pois, seon kiinni lipan alla, ja on iha takahäkin päässä kiinni. Kilpi roikkuu underissa kulmaraudoissa.. tämä kaikki vaiva siis karhunpelti underin takia mikä muuten on helpon tapa pistää kuvia näihin viesteihin? :D

E2: http://img713.imageshack.us/img713/3830/takavalo.jpg nyt?
Viimeksi muokannut Wilsuu' päivämäärä 25.4.2013 21:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha WR125X/R

25.4.2013 21:18

Lataa kuva joko ihan liitteenä, tai sitten uploadaa se kuva aijaa.comiin, imageshack.us tms. ja kopioi linkki tähän. Jos haluut kuvan suoraan viestiin, niin kopioi kuvan url-osoite ja laita se [img]-tagien väliin. Itse suosittelen imageshackia, saa isompia kuvia ladattua.

Re: Yamaha WR125X/R

25.4.2013 23:09

Talven jäljiltä on unohtunut noi huoltojen ajankohdat ihan täysin. Kattelin ohjekirjasta että menis 1000, 6000, 12 000... Mutta kun katoin sieltä vihkosesta johon ne huoltomiehet merkkaa niin olin käyttänyt pyörän 3000 km kohdalla jossain huollossa. Ei nyt tule millään mieleen että mitä varten kävin sillon huollattaas. :nolo: Ja mistä moisen tiedon oon saanu kun kerta ohjekirjassakaan ei mainita mitään sellasesta. Tai sitten oon vaan helvetinmoinen puusilmä... :D Että voisko joku listata 1000 km jälkeen muutamia tulevia huoltoja tänne. Pyörässä nyt kilometrejä n. 3900.

Re: Yamaha WR125X/R

25.4.2013 23:31

ihan oikein on mennyt, 3000km on öljynvaihto

Re: Yamaha WR125X/R

26.4.2013 7:19

1 000
(öljyt)
6 000
(öljyt)
12 000
(öljyt)
18 000
(öljyt)
24 000
6k välein jatkuu.

Re: Yamaha WR125X/R

26.4.2013 7:45

Okei. Kiitoksia paljon! :D

Re: Yamaha WR125X/R

26.4.2013 13:08

Heij onkos kukaan motottilaisista laittanut Weeraan kierrosluku mittaria? Ajattelin että olis ihan näppärä semmonen raisereiden väliin tuleva digitaalinen mittari ! Näkis vähän niitä ajo kierroksia ja "vääntö" alueita. Mistä kannattais tilata mittari? Ja mittarin asennushan menee ihan tulpanjohtoon ja virrat mittariin? :)

Re: Yamaha WR125X/R

26.4.2013 20:49

NYT JOKAIKINEN JYVÄS-MARINELLA PYÖRÄNSÄ HUOLLOSSA/ÖLJYNVAIHDOSSA KÄYTTÄNYT MENEE TARKISTAMAAN ÖLJYT.

Tuli tänään kolmas wr jossa tikku ei edes kastunut huollon jälkeen ja ainakin 2desiä piti lisätä ennenkuin tikku edes kastui...
Huollon jälkeen, ennen tarkistusta ajettiin vajaat 30km ja pyörällä ajettu inan vajaat 6k, eli öljynsyöntiä turha ehdottaa.
Voi veikkoset millasta osaamista.

Re: Yamaha WR125X/R

26.4.2013 21:08

Jyväs-Marinella säästöohjelma menossa :D ?

Re: Yamaha WR125X/R

26.4.2013 21:20

Sitä öljyä pitää laittaa sinne litra ja silti laittavat silti liian vähän? :lol: Tietty sitten kaikki äitin pikku kullannuput vie WR:nsä sinne rempattavaksi kun leipoo kiinni. ;)

Re: Yamaha WR125X/R

27.4.2013 0:44

Itellä ainaki oli tarpeeks 1tkm huollon jälkeen. Nyt vaihdoin 3tkm öljyt ja laitoin sen 1000ml vaikka 950 ne suodatinta vaihtamatta määrää. Mutta tosi huolimatonta menoa marinelta. Kaverilla on ongelmia moponsa kanssa noissa Marinen takuukorjauksissa, kun eivät muka löydä vikaa.. seisonut + 2kk pihassa (syksy+kevät)

Re: Yamaha WR125X/R

27.4.2013 12:52

Nyt on valmiina ohjeet underin+kilventelineen tekoon, pdf tiedostona saa sen sähköpostiin ken haluaa yyveellä kyselemällä.
Tietopankkiiin en viitsi sitä laittaa kun 9 sivua tekstiä ja kuvia, niin täyttyisi wr-palsta aika paljon...
Joku voisi linkata jonkinlaisen sivuston jolla pdf-tiedostoja voi jakaa, siihen asti saa ohjeet minulta kun pistää yyveetä sähköpostin kanssa/pistää suoraan sähköpostia aleinonkoski@gmail.com ;)