Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna WR

30.12.2014 9:55

Menee. Tosin itse en ostaisi FMF putkea. Kyllähän se vääntää, mutta ylhäältä loppuu vedot samantien. Itse vaihdoin fmfstä bud hgssään, ja hgs paljon parempi. Ei jää väännössä paljoa fmf huonommaksi, mutta vetää ylhäältä paaljon korkeammalle ja paremmin.

Re: Husqvarna WR

23.2.2015 8:34

meneekö piikkiseen -10 wärrään 15 piikkinen eturatas?

Re: Husqvarna WR

6.4.2015 21:27

Ois ajatuksena ostaa tollane wr husse. Niin ootteko millä tunneilla tehny koneremppoja :lol: ? Kattelin tossa hussee mikä on ajettu 50h eli koneremppa ois aika lähellä

Re: Husqvarna WR

6.4.2015 22:33

Mäntä 80h ja alakerta joka kolmannella kerralla eli 250h kieppeillä, on aika hyvä perusohje.

Re: Husqvarna WR

13.4.2015 22:02

Omien kokemusten perusteella toi alakerran remontin ajankohta ei oo aina niin justiinsa ainakaan näissä. Ite ajoin ostosta alkaen kunnolla monoa antaen (muutama kumi jauhettu paskaks, keulittu paljon ja rata-ajoa jne) jotain 400+ tuntia, lisäks edellinen omistaja ajanut vuoden aikana tuntemattoman määrän, kokonaistunteja arvailtu jonnekin 600-700h tienoille. Kone siis purettiin ihan ehjänä :D Mitä nyt vähän kuulu ylimäärästä särinää kierrättäessä mutta ei alakerta luovuttanut siltikään.
Petarit oli vielä ihan jees kunnossa, kiertokangessa oli aika reilusti sivuttaisvälystä ja jonkun verran pystysuuntaista välystä kanssa, mutta ei vielä mitään kovin hirveää ollut 600+ tunnissa ehtinyt tapahtua. :D Tl;Dr: Oma kanta siis se, että ei nää kisapiikit koneita kummosempia oo, ja liika huolehtiminen koneen kulumisesta lienee ihan turhaa pelottelua ;) kaikilla ei ehkä kestä näin pitkälle, mutta kannattaa IMO vain seurailla kiertokangen ja petilaakerien välyksiä sillon tällöin, ja tarvittaessa sitten korjata jos tarve vaatii

Re: Husqvarna WR

13.4.2015 23:27

Tuo on kyllä totta että todellisuudessa kestävät yleensä helvetisti enemmän ja pitemmälle kuin millon huolto normaalisti tehdään. Enpä ole nimittäin edes kuullut kenenkään päässeen ikinä hajoamiseen asti, yleensä kone rempataan oman mielenrauhan vuoksi. Itse pidän 100h mäntä ja 300h alakerta siitä syystä hyvinä väleinä kun tulee ajettua niin vähän että hyvin voi jo vaihdella, mutta jos ajaisin kaikki ajoni pyörällä ja tunteja tulisi paljon, niin varmaan tulisi vähän kokeiltua pitempiäkin huoltovälejä.

Re: Husqvarna WR

16.4.2015 23:23

Joo,vähän testimielessä painoin menemään kevääseen saakka tekemättä mitään, halusin tavallaan kokeilla että tapahtuuko mitään jos remppaamista venyttää. Alkoi männänvaihdossa syksyllä olla kiertokangessa vähän kasvanutta välystä ja arvelin, että ei se enää seuraavaa kesää loppuun kestä, niin hiihtolomalla oli hyvää aikaa rempata ja niin sen tein :) Periaatteessa remontin reilulla lykkäämisellä alat vain pelata pientä riskipeliä koneen keston kanssa, mutta oikein kasattu ja laatuosilla rempattu kone tuskin kerrasta losahtaa, vaan alkaa kyllä ilmoittaan hyvissä ajoin loppuun ajetuista laakereista. Toinen oma huomio oli, että itse tekemällä rempan loppusummaksi jäi ~350e, että ei sitä remonttia välttämättä tarvitse muutenkaan kuollakseen pelätä :D En ole todellakaan mikään huippumekaanikko, mutta kaikki osat löysi pikku pähkäilyn avulla paikkansa koneesta.

Re: Husqvarna WR

22.4.2015 10:35

Mitä putkea suosittelisitte 2008 vuosimallin wr husseen ja mistä ootte niitä ostellu?

Re: Husqvarna WR

26.4.2015 15:12

Onkos tuollaisessa vuoden 2007 WR:ssä jo valmiina VForce3 läpät?

Ja sitten vielä toinen kysymys, eli paljonko koneremontti suurinpiirtein maksaa, kun vaihtaa laakerit, stefat ja tiivisteet? (Eli pelkät osat), entä paljonko liike laskuttaa lisää, jos vie heille rempattavaksi?

Re: Husqvarna WR

26.4.2015 15:28

Läpistä en osaa sanoa, en muista tuliko jo 2007 uusien pakoaukonsäätimenlaippojen kanssa samaanaikaan, vai vasta myöhemmin.

Koneremontista senverran, että itsellä maksoi koneremppa senverran, että kampiakseliremontti liikkeessä (bikedoctor, motokeidas), jossa kampuraan vaihdettiin uusi proxin kanki (119e), ja petilaakerit (40e), ja työt 110e, eli yhteensä 270e. Siihen päälle vaihdoin vielä athenan männän (150e), stefasarja (70e), ja tiivistesatsi (60e). Vaihteistonlaakereita en ruvennut vaihteleen, kun ei olut väljyyksiä yhdessäkään. Kytkinremontin tein kanssa (prox, 80e), eli yhteensä 630e. Jos tähän koneremonttiin voi nyt vielä yhteenlaskea budin kannen (250e, ja v-force läpät käytettynä (80e), niin ollaan jo 960e puolella :lol: Kyllä näihin rahaa uppoaa. Jos satasenverran haluaa säästää, niin kannattaa kysellä paikallisilta enduro/crossiguruilta tuosta kampiakselityöstä, ottavat yleensä vain parikymppiä.

Re: Husqvarna WR

1.5.2015 10:51

Mitäs muuten tyypit tekee niillä "kankailla", mitä on pakoputken alkukäyrässä? (Siinä putken päällä siis) :lol:

Re: Husqvarna WR

1.5.2015 11:33

Jotkut laittaa ne ihan ulkonäön vuoksi kiillotetun paisarin kanssa.
Oikea idea siinä on kuitenkin pakolämpöjen nostaminen (ts. tehoalue nousee korkeammelle hieman).

Re: Husqvarna WR

5.5.2015 15:37

Oisko kellään myydä Husseen uutta sylinteriä? vuosmalli on 08
http://www.ebay.com/itm/Husqvarna-Big-B ... rmvSB=true Tälläse löysin nii onkoha kannattava ostos?Mp liikkestä kysyttiin nii alkuperäne sylinteri maksas sen 700e... :itku:
Viimeksi muokannut Joniz98 päivämäärä 15.5.2015 15:19, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Husqvarna WR

11.5.2015 15:22

On. Sama homma niikun kaikissa muissakin, ensin vesihiomapapereilla järjestyksessä ja sitten voi laikalla ja metalpolishilla kiillottaa.

Re: Husqvarna WR

14.6.2015 21:49

http://www.24mx.fi/twenty-flex-jarru/hu ... eIds=37151. Käykö tämä 2000vm wr husseen? :)