Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna WR

5.5.2013 14:35

Ittellä 2%

http://www.koso.com.tw/products-detail. ... 04&lang=en

Tuli tommone mittari ostettua kun halvalla sai :)

Re: Husqvarna WR

6.5.2013 0:46

Onko kellää mitää tietoa että onko liian pitkät välit enduro renkaille 13-46?, kun vakiot on 13-50 ja aika lyhyet nui niinku katuajoo :)

Re: Husqvarna WR

6.5.2013 15:19

Mazamaza kirjoitti:Onko kellää mitää tietoa että onko liian pitkät välit enduro renkaille 13-46?, kun vakiot on 13-50 ja aika lyhyet nui niinku katuajoo :)

Liian pitkät? :D Itellä 13-43, 19" vanteella eikä ole vielä ees kovinkaan pitkät :roll:

Re: Husqvarna WR

9.5.2013 11:14

Jeps mun miun pitäs niinko tässä mäntää omaan hupsuun alkaa vaihteleen joten pari pientä kysymystä. Elikkä ku nuissa on ilmeisesti nuita A, B, C jnejne. kokoja niin mistäkäs sitä tietää että minkäs kokonen mäntä pitää ostaa? :roll: Sen kyllä tiedän että A-kokoinen mäntä piennin, B, hiukan isompi jne... Mutta että mistä tiedän että onkos se nyt B vai C-koko? Onko helpointa vaan mennä lähimpään MP-liikkeeseen ja iskee pytty pöydälle ja sanoa että tähän oikeen kokonen mäntä? Ainakin itse näkisin helpoimpana... Ja sitten pitäis sylinteri myös hoonata, paljonkahan suunnilleen velottais sylinterin hoonauksesta, ku en näin nopealla googlauksella mistään löytäy, että ottaakohan ne sen työtunti hinnan siitä vai kuinka... Auttakaa nyt toista hussemiestä hädässä! Kiitos! :D

Re: Husqvarna WR

9.5.2013 11:22

Nuonhan se periaatteessa kannattaa. Mutta voit tehdä niinkin että vanhasta männästä katot mikä kirjain siinä on ja uusi samanlainen tilalle, hyvin todennäköisesti toimii niinkin, jos ei ole mitään miljoonia ajettu sylinteri. :)

Mutta jos sylinteri on hoonaukseen menossa niin hoonaaja voi sen varmaan mitata, ja siitä sitten -0,06mm niin on männälle oikea koko. :)

Re: Husqvarna WR

10.5.2013 20:07

Hei! Olisko kellään tietoa mistä löytäsin supermotovanteet husse wr:ään? Itsellä oikeastaan Husqvarna cr 125 vm. 2006 kilvissä ja oon täs kattellu smotovanteita. Ja eikö wr ja cr ole aika identtisiä, joten ei väliä onko ne tarkotettu wr:ään. Ja taitaa mennä husse sm vanteetkin kiinni pienellä säädöllä.

Re: Husqvarna WR

10.5.2013 20:44

juu sm vanteet käy pelkillä laakereiden vaihdolla.

Re: Husqvarna WR

10.5.2013 21:52

Aa ok no sitte hyvä juttu! Olisko jollaki vielä tietoa mistä voisin löytää husseen vanteet käytettynä tai uutena? Ei meinaa netistä löytää vaikka oon useat nettikaupat menny läpi. Ja käytettynäkään ei tahdo löytyä.

Re: Husqvarna WR

12.5.2013 11:24

Mitähän tässä nyt pitäis oiken säätää, kun:

Kutosvaihteella lähtee kiihdyttämään kaasu pohjassa alakierrokselta, heti kun pakoaukonsäädin aukeaa, (ei saa ilmeisesti säädettyä?) meno hyytyy eikä kiihdy enää ollenkaan, välillä jopa rupeaa mooaamaan, mutta jos päästää kaasua jonkun verran niin kulkee taas.

Pääsuutin 440, 450 on ollut myös, mitään vaikutusta ei ole ollut muutakun että jos pienempää laittaa niin laihaksi rupeaa jo menemään.

Neulan sokka oli keskellä ja sillon teki vielä pahemmin tota mooaamista. Nyt on toiseksi alimmassa. Rikkaammalle ei viitsi laittaa kun röpötys on valtaista muuten pintakaasulla ajellessa.

Wut? :)

Re: Husqvarna WR

14.5.2013 19:12

Tota noin, jos sä pistät 440 suuttimen tilalle 450 (jos oikeen ymmärsin :D ), niin seos menee rikkaammalle ei laihemmalle. Sanoisin, että pistä vaikka 470 tai 480 sinne ja kokeile röpeltääkö täyskaasulla. Osakaasulla ei oo vielä mitään merkitystä. Sit pienennät sitä suutinta kunnes ei enää röpellä ja sen jälkeen osakaasut, tyhjäkäynnit yms. kuntoon.
E: oho aivopieru, sanoit siis että jos tosta 440 rupeaa alas laskee nii laihalle menee :D. No anyways kokeile ainakin tota reilusti isompaa suutinta vielä. Itellä tais olla 460 tai 480 (niin naarmunen ettei erota)

Re: Husqvarna WR

14.5.2013 23:26

Kait se täytyy kokeilla sitten vaan isommalla pääsuuttimella, vaikka manuaalin mukaan ei tarttis läheskään noin isoja.. Ja täälläkin porukalla ollut vain reilu 400. Neulan asento mulla ainakin vaikutti vaikka kaasu olikin pohjassa. Siis kun kiihdytti kaasu pohjassa niinku äsken selitin niin mooas pahemmin kun neula oli laihemmalla. Ja se rötääminen mistä aiemmin puhuin, johtui tulpasta. :)

Re: Husqvarna WR

15.5.2013 23:00

Millasia säätöjä teil on -08 weeran kans?

Re: Husqvarna WR

16.5.2013 16:34

OziBo_ kirjoitti:Mitähän tässä nyt pitäis oiken säätää, kun:

Kutosvaihteella lähtee kiihdyttämään kaasu pohjassa alakierrokselta, heti kun pakoaukonsäädin aukeaa, (ei saa ilmeisesti säädettyä?) meno hyytyy eikä kiihdy enää ollenkaan, välillä jopa rupeaa mooaamaan, mutta jos päästää kaasua jonkun verran niin kulkee taas.

Pääsuutin 440, 450 on ollut myös, mitään vaikutusta ei ole ollut muutakun että jos pienempää laittaa niin laihaksi rupeaa jo menemään.

Neulan sokka oli keskellä ja sillon teki vielä pahemmin tota mooaamista. Nyt on toiseksi alimmassa. Rikkaammalle ei viitsi laittaa kun röpötys on valtaista muuten pintakaasulla ajellessa.

Saa säädettyä pakoaukonsäätimen avautumiskohtaa, jos se on väärin, niin tekee nimenomaa tuota, avaamiskohdassa veto pysähtyy vaikka mitkä suuttimet olisi paikallaan.

Itse kyllä sinuna katsoisin sen säädön siitä luukusta että missä kohdassa ja laita vaikka kuva, pytyn irrotuksessa moni sen siitä avaa ja takasin ei menekkään samaan kohtaan.

Ja ei missään nimessä +450 suutinta näille keleille vaikka sulla olisi mitä palikkaa. Mä aikoinaan tein sellasen kelinmukasen säätötaulukon alle 08 wr:ään. Voin koittaa pyytää tuosta uudelta omistajalta sen ja postata tähän. Mulla tosin oli aika paljon kaikenlaista palikkaa siinä pyörässä.

Kokeile suurentaa tk-suutinta, se auttaa tuohon ja pelaa ilmaruuvilla. Vaikka sulla on kaasu pohjassa tuossa testissä, wr:ssä tk suuttimen vaikutus jatkuu pitkälle keskialueelle ja tuntuu todella paljon. :)

Edit, tässä se mun tekemä taulukko, pyörässä oli osat VHM, HGS, VForcet, ja sytkä säädetty + huuhteluita vähän avitettu.

-10-0 astetta pääsuutin 450/460, neula ylhäältä katsottuna 4. tai 5. lovi, tyhjäkäyntisuutin 37.5/40

0-15 astetta pääsuutin 440, neula alle 10 asteessa 3. lovi ja yli 10 asteessa 2. lovi tyhjäkäyntisuutin 35

15-25 astetta pääsuutin 420/430, neula alle 20 asteessa 3. lovi, yli 20 asteessa 2. lovi, tyhjäkäyntisuutin 32,5

Niin ja neulana mulla oli muistaakseni #60 tai 62. 58 tai 59 neulalla ei toimi ollenkaan!


Ilmaruuvin asentoja en enää muista, mutta ne kannattaa hakea siinä tuntumalla ja ajamalla. :)

Re: Husqvarna WR

17.5.2013 0:32

Mikä olisi "parasta" lootaöljyä wr:ään? Tilavuus lienee 0,8L? Entäs mitä öljyä suosittelette yläkerran voiteluun? Mikä tulppa käy ko. vehkeeseen?

Kaikkiin varmasti löytyy useampiakin vastauksia täältä, mutta nyt laiskottaa ;)

Re: Husqvarna WR

17.5.2013 10:04

Itse ainaki käytän laatikkoon Motulin Transoilia sae 10w30. Maksaa sellaset 15e ja löytyy varmaan kaikista varaosaliikkeistä.
Voiteluun käytän Castrolin Racing 1 2t (entinen tts). Jos haluu vähän pröystäillä niin Motulin 800, omasta mielestäni hieman mukavampi tuoksu.
Tulppa riippuu vuosimallista. Ohjekirjasta löytyy valmistajan suosittelema. Mutta jos meet kauppaan ja annat merkki, malli ja vuosimalli nii ne näkee koneelta suoraan sopivan. Helpoiten se hoituu sillai.
Toivottavasti auttoi :)