Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

16.4.2013 18:17

Dt:ssä Gianellin kokoputkisto, johtokikka, ps. 260 ja tk 30! Sanokaapa miks booaa kaasua antaessa? Tyhjäkäynnillä antaa olla ja lyö lämän tiskiin nii booaa ja meinaa sammua. Ennen toimi ihan normaalisti, mutta männän vaihdoin , ilmanputsarin vaihoin ja läpät käänsin nii rupes booaamaan. Kaasariakin oon yrittäny säätää vaan ku ei lopu booaminen....... Jotaki niksejä asiaan ? :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

16.4.2013 21:47

Y.p.v.s servo moottori ongelmaa:
Heitin palikat kiinni, laitoin pärrän käyntiin (ei akkua)
Servo pyörähti edes takaisin niinkuin pitääkin.
Annoin rankasti kaasua, mutta ei avaa venttiiliä, eli mitään ei tapahdu kierrosten mukaan niinkuin pitäisi.

Heitin sähkömittarin kiinni kierros mittaajan johtoon, toisen ään maihin. Heti kun iski maan kiinni runkoon nii iski pienen kipinän rungosta ja pyörä sammu.
Taas otti mittarin pois niin toimi normaalisti.
Eli CDI:ltä tulee jotakin signaalia kerta yhdistää johdon maihin mittarin kautta. (jos ei mitään tulisi tai johto poikki niin kipinää/pylrä ei sammuisi)

Eli missä vika? Servo jotenki sisältä rikki?? Vai mitä???

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.4.2013 0:04

pelle000 kirjoitti:Wössneri, laatu takomäntä. :P


Kiitokset! Taitaapi seuraavaks männäks Wössner sitten tulla! :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.4.2013 15:35

Mitä ootte mieltä, osaanko tehä detsiin konerempan? :) Peussiin oon 3 kertaa tehny ja muita koneita ruuvannu. Vai vienkö jollekkin osaavammalle suoraan?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.4.2013 15:56

Ei se detsin kone paljon sen ihmeellisempi ole, kuin pv:ssäkään. Otat räjäytyskuvat kaveriksi, niin kyllä se siitä onnistuu ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.4.2013 16:07

Lataa se haynesin korjausopas, jos sen avulla ei onnistu niin kannattaa vaihtaa lajia :lol:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.4.2013 16:25

_rieska_ kirjoitti:Lataa se haynesin korjausopas, jos sen avulla ei onnistu niin kannattaa vaihtaa lajia :lol:

Mistäs sen saa ladattua? :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.4.2013 18:37

lehtipuhallin kirjoitti:Mitä ootte mieltä, osaanko tehä detsiin konerempan? :) Peussiin oon 3 kertaa tehny ja muita koneita ruuvannu. Vai vienkö jollekkin osaavammalle suoraan?

Homma voi kaatua siihen swingin pulttiin, niinkuin ittellä kävi, prässi ois ollu viimenen vaihtoehto..

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.4.2013 19:15

Kyllä sen pitäisi lähteä melko helposti. Kun vähän heiluttelee takahaarukkaa, ja samalla antaa iskuja (kumi)vasaralla swingin akselin/pultin päähän. :) Ja sitten kun kokoaa uudelleen, niin rasvaa akselin.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.4.2013 19:30

Eipä lähteny ittellä, se on vähä tuurista kiinni kuinka vituillaan se siellä on. :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.4.2013 21:26

Onkohan se akseli sulla ollut sitten vääntynyt, kuten minun Tunturi Tiikerissä. Sitten se on tiukassa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.4.2013 0:29

Pitääkö vakioputkea rälläköidä auki ja hitsata takasin jos ottaa vaan varsinaisen kurin pois? (Ei katalysaattoria)

Jos jollain detsiin tehari+änkkä myynnissä niin pistäkää yv :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.4.2013 0:32

Muistaakseni pitää, mulla olis tyhjätty putki ;) mutta enemmin kannattaa ostaa joku tehari, kuin leikellä vakioputki. Tuntuu teharilla paljon pirteemmältä, kun tolla vakioputkella ei ota edes mitään kummosta piikkiä..

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.4.2013 1:13

pelle000 kirjoitti:Eipä lähteny ittellä, se on vähä tuurista kiinni kuinka vituillaan se siellä on. :D

Älä höpötä, itellä meni ton osina myytävän detsin kans kaks päivää että sain irti, hakkasin tuntikaupalla sitä vasaralla ja sitten ku sain sen sentin verran irtoamaan niin hakkasin toiseen suuntaan ja pyöritin pulttipysssyllä jnejne. Sitten ku sain sen niin että se meni siihen rungonkorvakkeen tasalle oli akselin pää levinnyt jo niin paljon ettei se mahtunut reiästä läpi. Hakkasin akselin takaisin pohjaan ja katkaisin huonoksi menneen osan rälläkällä pois ja sain kuin sainkin akselin irti. Laakerit oli ihan kuivat ja akseli ruosteessa, pitää olla ihan helvetin tyhmä jos jättää sen akselin irrottamatta ja huoltamatta! Se on henki pois ku perä jämähtää jumiin jossain mutkassa, tämän kanssa ei kannata leikkiä.

E. mulla siis on ehjä akseli (puol senttiä vakiota lyhyempi), eli mitään en rikkonut operaation aikana.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.4.2013 7:49

Kaikkea yritettiin, tuotakin, eipä liikkunut, pyöri kyllä helvetin raskaasti. :D lämmitettiin ja jäähytettiinkin