Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 14:12

Mites tiukalle noi t-palojen liukuputkia paikallaan pitävät pultit pitäs vetää? Löytyykö jostain muutenkin kaikki pyörän kiristysmomentit? ja tosiaan siis re malli

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 14:29

Kolmetoista kirjoitti:Jees sain auki. Rupesin tutkimaan tuota ja näyttää ihankuin jäähdytysnestesäiliössä lilluu jotain mustaa litkua, niinkuin haisis vähän öljylle? Siinähän on se FULL ja LOW merkit niin oli jäähdytysnesteet sen väliviivan alla, lisäsin vähän vettä sinne koska tallissa oli vaan punaasta jäähdytysnestettä ja sitä ei voi tuohon sekoittaa. Elikkä neste oli sinistä, vähän vaeltunu ja seassa niinkuin muutama tippa jotain mustaa litkua? Mitä tarkoittaa?


Vesipumpun stefa saattanut kuolla, tarkistappa se ensimmäisenä. Jos ei siinä vikaa, niin kansipahvi saattaa hieman falskata.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 14:30

Kolmetoista kirjoitti:Jees sain auki. Rupesin tutkimaan tuota ja näyttää ihankuin jäähdytysnestesäiliössä lilluu jotain mustaa litkua, niinkuin haisis vähän öljylle? Siinähän on se FULL ja LOW merkit niin oli jäähdytysnesteet sen väliviivan alla, lisäsin vähän vettä sinne koska tallissa oli vaan punaasta jäähdytysnestettä ja sitä ei voi tuohon sekoittaa. Elikkä neste oli sinistä, vähän vaeltunu ja seassa niinkuin muutama tippa jotain mustaa litkua? Mitä tarkoittaa?

Hahah, hyvin alko sun detsi uras. Kansi mahdollisesti vuotaa. :lol:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 15:12

Vesipumpun stefa tai kansi vuotaa, että ei muutakun etsiin kumpi se sitte on. Tuota kannentiivisteen hajoomista vois sanoo melkeempä pieneks tyyppiviaks, ku meinaa olla aika vaikee saaha se pakoaukon puoleinen mutteri oikeaan momenttiin. Mut kyl se kuparitahnan kans pysyy iha kiitettävästi :D.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 18:24

No hekoheko, ei mulla ole mitään ongelmaa ollut noiden kansien kanssa ja olen niitä tietääkseni melko monta jo pulttaillut kiinni. Kolmetoista vois alottaa ihan sillä että vaihtaa ne jäähytinnesteet ja sitten ajelee muutaman kymmenen kilsan lenkin ja laskee ne nesteet ulos ja kattoo onko niissä öljyä ja haisevatko pakokaasulle. Älä vielä ala pyörää lyömään osiin ;) Ilmotteleppa tänne sitten miten kävi.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 20:16

Niin ja sitten, jos vesipumpun stefa vuotaa, niin myös vaihteistoöljy on harmaata. ;) Eli voi öljynkin väriä vilkaista. Mutta itse epäilisin kannentiivistettä. Tai sitten aivan kuten rieska sanoi, että kumpikaan ei vuoda..

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 21:16

Ihan ekana soittasin kyllä pyörän myyjälle :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 21:33

Voi ny saatana :D No mä sain sen niin halvalla että eikai tuo ny niin kova homma oo. Vajaa 200km oon ajanu tänää. Jäähdytysnesteessä oli niinkuin pieni läikkä sitä öljyä, vaihteistoöljyt katon tässä jokupäivä. Tonni sitten konerempattu ylä- ja alakerta, mukana tuli iso kassillinen kaikkea krääsää mm. uus kansipahvi, suuttimia vaikka kuinka jne. Pitää ny kattoa ettei vaa oo kansi vinossa..

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 22:45

Kyllä sen pakokaasunhajun jäähdyttimessä huomaa ja myös sen kun putkesta tulee loputon määrä valkeata savua.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 22:49

No mitäs mieltä ne viisaat on temmin maskista? :D motolokarin varmaan paskakelien jälkeen jonkunlaisen hommaan ;)
Kuva

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 23:04

Joo ihan kivalta se temmin maski näyttää, paitsi et ite en oo koskaa tykänny noista kusen värisistä tummennuksista.
Mullaki ku ostin detsin nii se leipas 200km jälkee ja ku avasin kannen nii siel oli tiiviste massa tukkinu kansipahvin jäähdytys reijät :( :roll: mut nytte on rullannu hyvin 600km ja neula vähä liia isol ja tosiaa jostai tarvisin sen 27.5tk suuttimen et jos jollakin olis joka vois myydä sen niin PLIIS LAITA YV!

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2013 23:09

Siistihän se on! ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

15.4.2013 17:25

Nyt tulisi taas muutama tyhmä kysymys :)

Mitä NGK:n tulppaa ootte näissä käyttäny? Tässä mun omassa vakiokaasari, läpät, DEP ja tulppana DENSO W24ESR-U. Tulppa näyttää tältä eli aika hyvät seokset näköjään? Tuohon kansi/vesipumpunstefa -ongelmaan en oo vielä perehtynyt.

Mitä vaihteistoöljyä näissä kannattaa käyttää? Castrol MTX:ää oon ennen käyttänyt ja hyväksi havainnut.

Ja vielä viimeinen eli kuuluuko tässä palaa vaihteen vapaalla ollessa vihreä (eli vapaavalo) ja punainen (eli öljyvalo?). Molemmat syttyy kun laittaa vaihteen vapaalle ja sammuu kun laittaa vaihteen päälle.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

15.4.2013 17:41

Kuuluu palaa öljy ja vapaanvalo, itekki mtx:ää käyttäny(sitä halvempaa mineraalia), tulppana oon käyttäny BR9ES:sää ja Densoa(BR9EG vastaavaa, eli vissiin sama mikä sulla on kiinni). Tuota Br9ES:ssä käyttäny kun maksaa 3,90, kun taas EG reilun kympin :D Ja tulppaan ei kannata hirveesti uskoa, sitten ehkä jos lyöt uuden sisään ja katot jokaselle kierrosalueelle omalla tulpalla säädöt :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

15.4.2013 17:42

BR9EG todettu täällä helvetin hyväks, toimii myös BR9ES varsin mainiosti.
Castrolin MTX 10w-40 kelpaa vallan mainiosti tuonne alakertaan.
Ja kyllä kuuluu, on polttimon ja anturin (?) tarkistusvalo. Eli jos vapaalla punainen öljyvalo EI pala, niin polttimo ensin vaihtoon sieltä ja sitten ihmettelemään anturia ja johtoja jos ei auttanu. :)

E: Rajis oli nopeempi :lol: