Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2012 17:52

Onkos kenelläkään ollut ongelmia vaihteiston kanssa? Nyt tullut joku ihme robleema tuohon rakkineeseen ettei "kovaa" kiihdyttäessä oikein tahdo vaihtaa vaihdetta (yleensä aina 3:lta 4:lle vaihtaessa). Vaihteistöljyllä ajettu reilu tonni ja näyttää vieläkin kuin uudelta. Kytkin on tosi huono eikä siihen oikein tuntumaa ole saanut vaikka kuinka yrittää säätää, mutta eihän moottoripyörissä vaihteen vaihto periaatteessa edes vaadi kytkimen käyttöä paitsi alaspäin vaihtaessa.

Onhan tuolla toki melkeen 37tkm ajettukin jo. Häiritsee kuitenkin vähän tälläinen :itku:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2012 18:26

Itsellä on sama ongelma 1->2 vaihdettaessa. Auttoi hieman kun vaihtoi jäykempiin öljyihin.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2012 19:57

Belrayn 80 wattiset siellä jo on, en kuitenkaan usko että vika olisi siinä :nörtti:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2012 21:59

stetu kirjoitti:Belrayn 80 wattiset siellä jo on, en kuitenkaan usko että vika olisi siinä :nörtti:

ota oikepuol auki ja vaiha levyt ja jouset, tulloo tuntumata 8)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2012 22:15

En rupia enää täs vaihees remppaamaan, kuitenkaa enää aja sillä kuin tämän loppuvuoden (mahdollisesti vain pari viikkoa??) :lol:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.10.2012 0:08

stetu kirjoitti:En rupia enää täs vaihees remppaamaan, kuitenkaa enää aja sillä kuin tämän loppuvuoden (mahdollisesti vain pari viikkoa??) :lol:

niinno, seuraavan omistajan huolia :lol:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.10.2012 2:13

Löystyykö syylarin korkki helposti? uskon että paisuntasäiliöön lähtee liian helposti tavara koska paisuntasäiliön ylivuodosta tulee tavaraa vaikkei vesi kuumaa ookkaan..

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.10.2012 16:24

Kyllähän se jousi ja tiiviste siellä voi mennä ajan saatossa huonoksi. Kannattaa jostain metsästää uusi korkki siihen, katso sitten siitä korkin päältä numero joka tais olla jotain 1,1 tai 0.9? Kuitenkin se numero kertoo missä paineissa sen jousen kuuluu avautua ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.10.2012 0:42

Heittäkääs jotain maskiehotuksia! Re malliin kotarin enskaloksulla, pärrä on kokomusta.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.10.2012 2:07

Rajis- kirjoitti:Heittäkääs jotain maskiehotuksia! Re malliin kotarin enskaloksulla, pärrä on kokomusta.

Tallanen v-feissi? ;)
Viimeksi muokannut imafinland päivämäärä 6.10.2012 13:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.10.2012 7:16

Nämähän on niitä makuasioita , toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta . Kattelet eri maskeja ja mallailet niitä vaikka kuvankäsittely ohjelmalla oman pyörän kuvaan , siitä sit kattelet mikä miellyttää omaa silmää parhaiten .

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.10.2012 15:31

Juu kyllä mää sen tiedän, mutta aattelin kysyä jos jollain olis ehotuksia ;) Tossa katellu ufolta stealthia ja fireflyita, mitäs olisitte mieltä? Kokomustina molemmat. Firefly siis temmin maski.
E: tossa mun dt:ssä startti pyörii välillä tyhjää, eli ei ota kiinni. Mikähän sieltä on rikki, onko näissä bendix tuolla vai mikä?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.10.2012 17:09

minun mielestä ei kumpikaan ollut hyvännäköinen , en ainakaan ite laittas ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.10.2012 17:12

mikäköhän detsiin tuli ku kylmänä pelaa hienosti mutku vähän ajaa nii tuntuu tuo teho laskevan ?? D:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.10.2012 19:22

Rajis- kirjoitti:E: tossa mun dt:ssä startti pyörii välillä tyhjää, eli ei ota kiinni. Mikähän sieltä on rikki, onko näissä bendix tuolla vai mikä?

Itsellä oli sama ongelma ja tälläisen vastauksen sain:
crf312 kirjoitti:Jos se alkaa tekemään sillein ettei pyöritä konetta aina tai itellä ainakin alko ton "rutinan" jälkeen. kuulu vaan semmonen surina ja välillä rykäs vähän konetta ja taas surisi. Niin luultavasti sulla sama eli magneeton takana olevat "rullat" ovat paskaset ja jumittavat. Helppo korjata jos vain löytyy kaikki tarvittavat työkalut. Elikkäs

1. Magneeton koppa auki (itellä ei oikein lähtenyt ilman akkukonetta)
2. Akselista mutteri ja prikka auki (Ykkös vaihde silmään ja pulttipyssyllä auki )
3. Vauhtipyörä irti ulosvetäjällä tai itsellä lähtenyt laittamalla joku "metallitappi" akselia vasten ja napakka kopsautus tappiin vasaralla ja vauhtipyörä on pompannut pois paikaltaan (kannattaa pyöräyttää se mutteri siihen sillein ettet lyö akselin päätä/kierteitä paskaksi ja katsoa ettei akselissa oleva kiila tipu mihinkään) .
4. Nyt kun vauhtipyörä on pöydällä niin siellä takapuolella on 3kpl kuuskolo pulttia ne auki ja se ympyrä homma pois sieltä.
5. Siinä on kiinni kolme semmosta rulla+jousi systeemiä putsaa ne kunnolla ja kasaat takaisin. Voit vielä kokeilla ennen kuin laitat vauhtipyörän kiinni pyörään että jokainen rulla varmasti palautuu kunnolla.

Tämän huollon jälkeen ei oo ollu ongelmia startin kanssa ;)