Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda CBR 125 R

26.6.2014 21:58

Se kuutonen on matkavaihde, ei sen kuulukkaan vetää vakioväleillä. Pistät kutosen silmään alamäessä ja suoralla, niin jaksaa vääntää (Kunhan kiihdytät sinne 10k tienoille 5-vaihteella), ylämäissä sitten 5 vaihde silmään. Tietty koneestahan kuulee heti jos kuutosvaihde on sillä hetkellä liian raskas.

Itsekin haluaisin tietoa miten kulkee 14-piikkisellä, olis kiva kokeilla, mikäli kiihtyy vielä paremmin 8)

Re: Honda CBR 125 R

27.6.2014 16:38

Joo siis niihän se kutone onki matkavaihe. Eikö kenelläkää kuka lukee tätä keskustelua ole separissa 14 tai 13 piikkistä eturatasta, että vois kertoa kokemuksia? :D

Re: Honda CBR 125 R

29.6.2014 14:21

Mulla oli 14-piikkinen pitkään. Kiihty vähän paremmin ja kutonen ehkä vähän useammin käytössä, mutta lyhyempien välien haitta on se, että kierrokset nous helposti 11k kierroksen alueelle, josta ei enää ole mitään hyötyä. Huippujakaan ei tullut tämän takia yhtään lisää, oikeastaan päinvastoin. Mukavampi jollain mutkatiellä, mutta kyllä vakiovälit on maantiellä ja motarilla paremmat. Lyhyemmillä kone vaan huutaa useammin ja tehoalueelta on sitten lähes aina hukassa kun on liikaa kierroksia. Toki kokeilu maksaa 5,60€ stromilta kun käy ostamassa rattaan.

Re: Honda CBR 125 R

29.6.2014 16:05

TunturiDT kirjoitti:mites ootte ratkassu semmosen ongelman et jos mittariston sijasta laittaa sigman ni mistä sit näkee esim ton jäähdytysnesteen lämpötilan? / minkälaisen jäähdytysnesteen lämpötilamittarin sais tohon laitettuu?


Ostat Biltemasta vedenlämpötila mittarin, maksaa 14 euroa. Asiasta hevoseen, voisko joku CBR mies laittaa kuvaa missä järjestyksessä ne kumipalat on takapyörässä olevan rataspakan alla :)

Re: Honda CBR 125 R

30.6.2014 13:20

Nyt on taas cbr kunnossa. Sylinteri kävi porauksessa ja kansi koneistuksessa ja kivasti kulkee. Sisäänajosta johtuen en vielä huippuja oo testannu, mutta kutosellakin kiihty 80->100 ihan näppärästi :D Ennen tosiaan 95 oli tasasella todellinen vauhti

Re: Honda CBR 125 R

4.7.2014 22:18

Saako separii koropalaa vai pitääkö ite väsätä? Ei löytyny googlettamalla mitään 125 seppoo käypiä koropaloja :/

Re: Honda CBR 125 R

5.7.2014 15:55

kalervi kirjoitti:Saako separii koropalaa vai pitääkö ite väsätä? Ei löytyny googlettamalla mitään 125 seppoo käypiä koropaloja :/


Itsehän ne pitää luultavammin väsätä mutta ei ole vaikeaa! Hankit vähän paksumpaa rautaa 20cm pätkän, leikkaat siitä mieleisen kokoiset palat ja poraat reiät. ;)

Asiasta toiseen, otin separista vanteet pois ja kävin renkaat vaihtaa, iskin kiinni ja kaikki hyvin. Koeajolla kun kävin niin jarrut olivat tehonsa menettäneet, pumppaamalla tulee tehot takaisin jarruihin. Olisiko ilmaa mennyt jarruihin samalla kun tuli jarrumäntiä painettua sisään :s ja mites separin putken saa hyvin kiinni kun 3 kertaa yrittänyt ja aina vuotaa välistä. Pultit kiristetty joka kerta vuorotellen vähän kerrassaan.

Re: Honda CBR 125 R

7.7.2014 16:17

Pakotiiviste vuotaa?

Re: Honda CBR 125 R

8.7.2014 23:14

Tarkoitat vissiin äänenvaimenninta? Mulla se on ainakin aina vähän vuotanut vaikka sinne tiivisteen olen kerran taiteillutkin. Mulla siis ollu kaks -2011 mallista cebari ja niissä yhteensä kolme äänenvaimenninta. Alkukäyrän pitäs olla vuotamatta jos oot vaan oikeelle kierteelle saanut...

Re: Honda CBR 125 R

9.7.2014 16:54

Ei kun ihan putki vuotaa :itku:
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 9.7.2014 17:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä

Re: Honda CBR 125 R

9.7.2014 19:05

Saa sitä miettiä miksei jätkät pysty veteleen 6 vaihtella näppärästi, Mutta sitten muistin että mullahan on 166cc :/ Joten onhan tosta aika paljonki hyötyä. Vähän kiihtyvyys kasvanu ja pystyy ajamaan isoilla vaihteilla ongelmitta.

ps. Ostakkee se ;)

Re: Honda CBR 125 R

13.7.2014 11:43

Kytkin ei oo ikinä luistanu 166cc kutosvaihteella? Meinaa ite oon aina skipannu sen idean kun oon pelänny et kytkinpuolelle saa ruveta enemmänki pelleilemään. Kai sulla edes vahvemmat jouset on?

Re: Honda CBR 125 R

15.7.2014 13:48

Mitä tarvii tehdä kun vaihtaa normi kilvenvalon ledi valoon? - 06 cbr

Re: Honda CBR 125 R

16.7.2014 16:50

Laittaa paikalleen ja kovaa ajoa vaan. Jos ei syty valo, niin käännä poltin/piuhat toisinpäin.

Re: Honda CBR 125 R

16.7.2014 19:29

Asia kunnossa