Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda CBR 125 R

12.2.2013 19:59

Sori OT mutta pitkään aikaan mitään häppeninkiä täällä ja yhtäkkiä kaikki tulee samana päivänä kyselemään :D

Niin ja tosiaanki kannattaa todellakin pistää se pyörä säätöihin muuten on vain mennyt rahaa hukkaan...

Re: Honda CBR 125 R

20.2.2013 17:25

kimsson kirjoitti:
m-tuninki kirjoitti:Ota se mittarinvaijeri irti, ja voitele se.


Nyt oli puhe kierroslukumittarista, se on elektroninen. Ja jos se temppuilee niin vika on mittaristossa.

-viletsu- kirjoitti:Osaisko joku sanoo miten cebarin valot sais toimimaan siten, että kun laittaa virrat päälle niin vain parkki ja takavalo syttyy ja vasta kun laittaa käyntiin nii etuvalo syttyy?
Vielä yks kysymys että pitäsköhän seoksia säätää kun pyörässä on Arrowin tehari ja otin kumiflärpäkkeen pois? Paljon kysymyksiä ja toivottavasti vielä enemmän vastauksia ;)


Miksi pitäisi saada etuvalot toimimaan tuolla tavalla? Seokset pitää säätää ainaku muutetaa tekniikkaa, mutta ruuvisäädöstä en tiedä, koska en ole löytänyt seosruuvia vakiokaasuttimesta, mutta suutinta suurentamalla pelittää.


E: https://www.mpt.fi/index.php?ukey=produ ... ctID=39395

Oliskohan tuo akunarilla sitten kovinkaan paljoa halvempi? Kellää sattus olee tietoa?

Matka-ajo

27.2.2013 15:30

Olen hommaamassa Honda cbr:ää kesäksi, vuosimallista en vielä tiedä, mutta kertokaapas yksi asia. Cbr kulkee tosiaan n. 120km/h, joten kysyn että jos ajan vaikka 100km putkeen, kärsiikö ajaa koko matkaa normaalien rajoitusten mukaan, eli suurimmaksi osaksi 100km/h vauhtia, kestääkö moottori sitä?

Re: Matka-ajo

27.2.2013 16:43

jurnaatti kirjoitti:Olen hommaamassa Honda cbr:ää kesäksi, vuosimallista en vielä tiedä, mutta kertokaapas yksi asia. Cbr kulkee tosiaan n. 120km/h, joten kysyn että jos ajan vaikka 100km putkeen, kärsiikö ajaa koko matkaa normaalien rajoitusten mukaan, eli suurimmaksi osaksi 100km/h vauhtia, kestääkö moottori sitä?


eikös kevarit oo suunniteltu just tommoseen :D :D
cebarin moottori on yks kestävimmistä, kun puhutaan kevareista. esim. männän vaihtoväli on 60tkm-70tkm. eli huolettomia kilometrejä. mäkin ajan monesti pitkää matkaa, pisin on 250km mökille, jonne ajoin kokoajan päälle satasta. yhden tauon pidin. moottorin lämmöt eivät nousseet yli 2/3 missään vaiheessa.

Re: Honda CBR 125 R

2.3.2013 19:48

http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1400138 tämmöttinen vempeles olis tarkoitus hakea joko huomenna tai maanantaina :P

Re: Honda CBR 125 R

4.3.2013 19:23

Jaaha pitkästä aikaa taas täyty käydä täälä :) Löysin tuolta autotallin kätköistä cebarin vakioputkiston. Muuten hyvä mutta änkän kiinnike pulteista 2 katkennu ja yks irtos ja hukku johkin :lol: ja vähän pientä ruostetta mut se ei menoa haittaa! Ollu 2006 mallisessa cebarissa käytössä alle 5000km kun eka omistaja hankki giannellin kokoputkiston :D mutta joo laittaa yv:tä jos kiinnostaa, halvalla lähtis! ja ps. mieluiten nouto 8)

Re: Honda CBR 125 R

18.3.2013 20:21

miten on laitoin hondaan 130/70/17 conti twist sm kumin ja on sentin kapeempi kun entinen saman mittainen mezler

no conti ssa on painotus niin päin persettä että laittavat kokonaan uuden mitä jos profiilia muttaisi yhden isommaksi heijjastuisiko se leveyteen koska noin matalaan profiilin takia vetää aika munan muotoiseks jos joku viitsisi vastata nopeasti koska huomenna menee vaihtoon

Re: Honda CBR 125 R

22.3.2013 16:15

apeka kirjoitti:miten on laitoin hondaan 130/70/17 conti twist sm kumin ja on sentin kapeempi kun entinen saman mittainen mezler

no conti ssa on painotus niin päin persettä että laittavat kokonaan uuden mitä jos profiilia muttaisi yhden isommaksi heijjastuisiko se leveyteen koska noin matalaan profiilin takia vetää aika munan muotoiseks jos joku viitsisi vastata nopeasti koska huomenna menee vaihtoon

130 Tekee siitä kumista aika pallon.
Mulla on 130/70/17 Michelin pilot sporty ja on ollut ihan täydellinen omasta mielestä. Tosiaanki kannattaa sen renkaan vaihdon jälkeen pistää sen renkaan säädöt kohilleen ja jos pistät 130/80/17 niin kyllä se leveys silloinkin on se 130..

Re: Honda CBR 125 R

23.3.2013 21:43

Vam0s kirjoitti:
apeka kirjoitti:miten on laitoin hondaan 130/70/17 conti twist sm kumin ja on sentin kapeempi kun entinen saman mittainen mezler

no conti ssa on painotus niin päin persettä että laittavat kokonaan uuden mitä jos profiilia muttaisi yhden isommaksi heijjastuisiko se leveyteen koska noin matalaan profiilin takia vetää aika munan muotoiseks jos joku viitsisi vastata nopeasti koska huomenna menee vaihtoon

130 Tekee siitä kumista aika pallon.
Mulla on 130/70/17 Michelin pilot sporty ja on ollut ihan täydellinen omasta mielestä. Tosiaanki kannattaa sen renkaan vaihdon jälkeen pistää sen renkaan säädöt kohilleen ja jos pistät 130/80/17 niin kyllä se leveys silloinkin on se 130..



Kun 130 pistetään 100 vanteelle niin kapenee aina. Vituttaa vaan kun leveys nyt luokkaa 120... 130 renkaalla. Ennen otti melkin swingiin kiinni nyt iso väli.. tiedä sitten minkä takia vaihtelee merkkikohtaisesti :x

Re: Honda CBR 125 R

23.3.2013 23:52

apeka kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:
apeka kirjoitti:miten on laitoin hondaan 130/70/17 conti twist sm kumin ja on sentin kapeempi kun entinen saman mittainen mezler

no conti ssa on painotus niin päin persettä että laittavat kokonaan uuden mitä jos profiilia muttaisi yhden isommaksi heijjastuisiko se leveyteen koska noin matalaan profiilin takia vetää aika munan muotoiseks jos joku viitsisi vastata nopeasti koska huomenna menee vaihtoon

130 Tekee siitä kumista aika pallon.
Mulla on 130/70/17 Michelin pilot sporty ja on ollut ihan täydellinen omasta mielestä. Tosiaanki kannattaa sen renkaan vaihdon jälkeen pistää sen renkaan säädöt kohilleen ja jos pistät 130/80/17 niin kyllä se leveys silloinkin on se 130..



Kun 130 pistetään 100 vanteelle niin kapenee aina. Vituttaa vaan kun leveys nyt luokkaa 120... 130 renkaalla. Ennen otti melkin swingiin kiinni nyt iso väli.. tiedä sitten minkä takia vaihtelee merkkikohtaisesti :x


Hmm mittaappas jollain mitalla sen kumin leveys, koska jos se nyt siis on yhtä leveä kuin 120 ja on luvattu 130 niin sillon sä voisit palauttaa sen sinne mistä sen nyt ostitkaan ellei siitä nyt ole jo aikaa :D

Re: Honda CBR 125 R

29.3.2013 16:29

Miten toi jalkajousi pitäis pistää kiinni oikein? oon tässä nyt 15min min tuumaillu ja ei vaa oikee näytä/tunnu oikeelta

Re: Honda CBR 125 R

30.3.2013 13:06

Kertokaas mihin vuosimalleihin ( http://www.motot.net/talli/osat/id50298/ ) tuo korkki sopii?? Eli siinä tankissa oleva "kolonen" pitää olla eteenpäin. Ostakaas joku siitä uusi tankin korkki, niin ei tarvi surkutella niitä naarmuja. Jos haluaa vanhalla avaimella toimimaan, niin vaihtelee vaan ne lukon sisuskalut vanhasta. :)

Re: Honda CBR 125 R

30.3.2013 18:52

JuSu 78 kirjoitti:Kertokaas mihin vuosimalleihin ( http://www.motot.net/talli/osat/id50298/ ) tuo korkki sopii?? Eli siinä tankissa oleva "kolonen" pitää olla eteenpäin. Ostakaas joku siitä uusi tankin korkki, niin ei tarvi surkutella niitä naarmuja. Jos haluaa vanhalla avaimella toimimaan, niin vaihtelee vaan ne lukon sisuskalut vanhasta. :)


Veikkaisin että on sitten noihin vanhempiin cebareihin (04-06), tai sitten on vain susi koko korkki :P

Omaaki asiaa: Tässä nytkun on alkanut kulkemaan koulussa tuolla cebarilla, niin huomasin että ei toimi oikein, kierroksia ei meinannu oikeen ottaa ja koneesta kuulu selvä nakutus. Nyt sitten sain säädetyksi nuo venttiilien välykset (perseelläänhä ne oli) ja toimii selvästi paremmin, mutta nyt kuuluu koneesta semmonen raksutus, että onko normaalia? Aika selvästi kuuluu kyllä. (Öljythän pitäs viellä vaihtaa) Mutta kuitenki, ruukkaako sepot raksuttaa? :)

Re: Honda CBR 125 R

30.3.2013 20:04

kimsson kirjoitti:
JuSu 78 kirjoitti:Kertokaas mihin vuosimalleihin ( http://www.motot.net/talli/osat/id50298/ ) tuo korkki sopii?? Eli siinä tankissa oleva "kolonen" pitää olla eteenpäin. Ostakaas joku siitä uusi tankin korkki, niin ei tarvi surkutella niitä naarmuja. Jos haluaa vanhalla avaimella toimimaan, niin vaihtelee vaan ne lukon sisuskalut vanhasta. :)


Veikkaisin että on sitten noihin vanhempiin cebareihin (04-06), tai sitten on vain susi koko korkki :P

Omaaki asiaa: Tässä nytkun on alkanut kulkemaan koulussa tuolla cebarilla, niin huomasin että ei toimi oikein, kierroksia ei meinannu oikeen ottaa ja koneesta kuulu selvä nakutus. Nyt sitten sain säädetyksi nuo venttiilien välykset (perseelläänhä ne oli) ja toimii selvästi paremmin, mutta nyt kuuluu koneesta semmonen raksutus, että onko normaalia? Aika selvästi kuuluu kyllä. (Öljythän pitäs viellä vaihtaa) Mutta kuitenki, ruukkaako sepot raksuttaa? :)
katos paljo sul nyt on siellä sitä oljyä.. Itsellä ja monella muulla jolle olen puhunut ja neuvonut on tuo raksutus kadonnut öljyn vaiholla, ketjujen kiristyksellä ja puhdistuksella. Muista sitten kun puhistat ketjut niin ota sen eturattaan muovi koppa irti ja puhista sen myös.

Ei kukaan viittis ottaa kuvaa omasta jalkajousesta ja mitenkä se on kiinni?

Re: Honda CBR 125 R

30.3.2013 20:54

Njoo, pitääpä vaihdella ne öljyt ja kattoa sitte uudestaa.

Jalkatapista en saa kyllä valitettavasti kuvaa kun kameroista akut loppu ja muutenki äänenvaimennin olis edessä. Mutta eikö se ole nyt ihan näkyvästi sen jousen paikka siellä? Semmoinen tappi siinä runkoputkessa(?)