Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda CBR 125 R

25.8.2014 20:56

Mitenkäs on, onko 2004 cebarissa ollut jo vakiona lukollinen tankinkorkki?

Re: Honda CBR 125 R

9.9.2014 15:50

Tietääkö kukaan mikä vikana kun ei millään meinaa seppo käynnistyä ja kun käynnistyy,kierrokset nousee hiljalleen lähes raikkarille :s

Re: Honda CBR 125 R

9.9.2014 17:05

Imuvuoto.

Re: Honda CBR 125 R

9.9.2014 18:32

mistä se voi vuotaa ku imukaula on melkee virheetön?

Re: Honda CBR 125 R

9.9.2014 23:14

Mites imukaulan tiiviste(et), entä onko kaasari varmasti kunnolla kaulassa kiinni? Ei sitä/niitä reikiä välttämättä näe. Imuvudon voi paikallistaa helposti ruiskuttelemalla starttisprayta tai melkeinpä mitä tahansa ainetta mahdollisiin vuotokohtiin.

Re: Honda CBR 125 R

15.9.2014 13:35

Mistä löytyy cebarin vilkkujen rele?
Pyörä on 05

Re: Honda CBR 125 R

17.9.2014 6:09

Vasemman takakatteen alla, olisi edelliseltä sivulta löytynyt (;

Re: Honda CBR 125 R

20.9.2014 12:09

Onko ketään halukasta hankkimaan vanhan malliseen cebariin leveemmät vanteet? :D Mulla olis ylimääräset ja haluisin testata meneekö takavanne suoraan vanhempaan cebariin. Mun mielestä svingi on samannäkönen molemmissa ja jarrut samassa kohdassa, joten suuri todennäkösyys olis että menee suoraan niin kuin etuvanne meni :lol:

Eli jos joku haluu fillari-lookista eroon niin tietää mistä tulee nykäsemään hihasta, niin testataan sopivuus ;) Haluisin ite nähä miltä vanhanmallinen näyttää levemmillä vanteilla :lol: Sit jos tarttee jotain osia sovitella niin löytyyhän uudenmallinen ketjusuoja/hugger kanssa kiinni ja uudenmallinen lokasuoja, jonka voi taiteilla kiinni :lol:

EDIT: Oli pakko vähän kuvailla videota Leovincestä :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=9sagbYRVrOQ&list=UU9NrA_VevxrqMWa8Jw5aJYg

Honda CBR 125 R

27.9.2014 16:52

Onko tuo selvinnyt mistä johtuu että cbr polttaa sulaketta aina kun laittaa pitkät päälle? Oisko tiedossa mistä kohtaa johtosarja kuluu sillein puhki et pystyy koskee runkoon? Yleisimmät paikat?

Re: Honda CBR 125 R

27.9.2014 19:49

Oiskohan pitkien johdot..

Re: Honda CBR 125 R

28.9.2014 19:32

Moro! Täällä ilmoittautuu onnellinen uusi cebarin omistaja (: pyörä 2004 vuodelta ja aika tykki mopon jälkeen :D mitenkä on, tarviiko bensan sekaan laittaa talveksi (lämmin talli jossa säilytetään) jotain aineita vai antaa vain olla vai tyhjentää tankki ja kaasari? Kiitos vastauksista jo etukäteen (:

Re: Honda CBR 125 R

28.9.2014 19:54

Itse olen sekoittanut bensaan säilöntäainetta ja sen jälkeen käyttänyt vähän aikaa jotta ainetta menee myös kaasariin.

Re: Honda CBR 125 R

28.9.2014 22:03

Tämä selvä (:

Re: Honda CBR 125 R

28.9.2014 22:48

Aikoinaan E10:n ollessa uutta mm. Suzuki-Deutschland suositteli sulkemaan hanan ja tyhjentämään järjestelmän kaasarin pohjasta bensat pois laskien jos pyörä oli ajamatta >4 vkoa. Itellä Shadow on talvehtinu pommaripaikallaan sen viitisen kuukautta ilman sen kummempia temppuja - eli kuvuissa olevalla bensallakin on käynnistyny. Tankkiahan tulee hölskyteltyä pyörä keskituelta alas ja rivistöstä esiin taiteillessa (etanoli siis erottuu bensasta pitkään säilytettäessä eri ominaispainon takia). Yksinkertasesti jos kone ei herää parilla pitkällä sahaamisella, ja jos tuntuu pistävä lakkabensan (tärpätin) haju, on kaasaribensat menny piloille ja ne kannattaa tyhjentää pois ennen uutta starttiyritystä. Kukaan ei toki kiellä laittamasta fuel conditioneria säiliöön, jos tunnet ittes äveriääks ;)

Re: Honda CBR 125 R

29.9.2014 21:36

Ookkei, taidan kuitenkin laittaa fuel conditionerit tankkiin, koska haluan olla varma että lähtee keväällä helposti käyntiin (muutamalla yrityksellä). Ja oon todella käsi näissä moottorihommissa, en varmaan edes osaisi sitä kaasaria kunnolla tyhjentää :D