Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

22.6.2015 10:06

Eipä Suomesta saa uutena muualta eli sitte ulkomailta kattelee eli PJME ja 2rad

Re: Aprilia SX/RX125

22.6.2015 15:17

Jos tarkotat yläkannella sitä raven "koteloa" niin mulla ois sellanen ylimääräsenä. Ainoastaan stefa puuttuu siitä.

Re: Aprilia SX/RX125

22.6.2015 21:57

Kellään kokemuksia 2radilta tilatessa? linkki sivustolle: http://www.shop.zweirad-sausenthaler.de/

Re: Aprilia SX/RX125

23.6.2015 0:26

Yläkannella siis tarkoitan sitä osaa joka kiinnittyy sylinteriin ja jonka alla on se luisti. Katoin siitä nakkilan räjäystys kuvasta sen nimen :D se jos löytyis joltain niin olisin todella kiinnostunut.

Re: Aprilia SX/RX125

23.6.2015 4:18

Lwevi kirjoitti:Yläkannella siis tarkoitan sitä osaa joka kiinnittyy sylinteriin ja jonka alla on se luisti. Katoin siitä nakkilan räjäystys kuvasta sen nimen :D se jos löytyis joltain niin olisin todella kiinnostunut.

Joo multa löytyy ylimääräsenä se. Löytyy myös solenoidi jos tarvetta! Ja jos jollain vanhemman mallin pyörä niin raven ohjausboksi löytys :lol:
Laitappa yv niin sovitaan kaupoista. :)

Re: Aprilia SX/RX125

23.6.2015 11:31

Ei sattus olee laippaa myydä varalle? :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

23.6.2015 23:44

Tulipahan mielee miten jätkillä on kilpi?

Re: Aprilia SX/RX125

24.6.2015 13:11

Mulla on ainaki teksti suoraan ylöspäin ja semmosella pellinpalalla kiinni :D

Laitoin yv siitä yläkannesta.

Mistä ootte tilannut niitä isompia imukauloja 34mm kaasarille? Jos joku viittis laitaa linkin nii ois iha kiva kun en ite löydä mistään :D

Mitä eroa nuilla v-forcen läpillä ja boyesenin läpillä on tehojen suhteen?

Re: Aprilia SX/RX125

24.6.2015 16:41

V-force tuo tehoa ja kierrosherkkyyttä ja boysen huonompi ku vakioläpät monella ollu. saa riidellä ja kommentoida Itsellä kotarista otetut v-forcet ja voin sanoa että rahan arvoiset, omistani maksoin alta 50e ja olivat kerran paketiata pois otetut :D , ei tainnu edelline omistaja ymmärtää mitä myi :lol:

Nakkila ja PJME ainakin saa. Etsin linkit myöjemmin ku ei nyt kännykällä jaksa. Mutta muistaakseni rx alkuperäisimukaula 28 asteen kulmalla on se oikea.

E: olinki reipas:
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... burre.html atm näyttää olevan loppu, varmaa tulloo koht lisää
Nakkilan sivuilta en äkkiä löytäny ku vakion ja se makso 150 :eek: :eek: . Mitähä helvettiä se isompi maksaa. Noh jos haluut nii paljo rahaa laittaa imukaulaa ni soittele nakkilaan ni luulis löytyvän.
Käytettyjä saa halvalla ja aika usein niitä liikkuu iha mototin kauppapalstalla. PS. omanikin sieltä ostin ;)
Vakio imukaula on mahdollista avartaa isommaksi jos ei rahat riitä tai ei löydy

Re: Aprilia SX/RX125

24.6.2015 17:14

Minkä paksunen sylinterin alapään tiiviste on oikee? Kysessää ihan alkuperänen sylkkä ,kansi jne... :s

Re: Aprilia SX/RX125

24.6.2015 18:13

Joku saksaa osaava vois kertoo että onko nuo sylinterit siis uudelleen pinnotettuja ja toimivia tuolla, ei ollu kääntäjästä paljoo hyötyä http://www.shop.zweirad-sausenthaler.de ... o-usw.html

Re: Aprilia SX/RX125

24.6.2015 19:02

Moro!
Oon miettinyt kyseistä pyörää ekaks kemmuks nii voisko joku kertoa mulle plussia ja miinuksia? Ja sitten näitä:
-kulutus
-huiput
-millainen matka-ajossa
-millainen varaosien saatavuus
-varaosien hinnat, halpaa vai kallista

Ja nämä ^ mieluiten vakio pyörästä.
Kiitos jo etukäteen!!

Re: Aprilia SX/RX125

24.6.2015 19:57

Samanlaine lussu vakiona ku kaikki muutki. Jos vakiona ajelisit niin osta nelari. Kakstahdilla kuuluu ajaa täystehoisena

Osien saanti Suomesta on usein/ välillä aivan perseestä sekä hankalaa ja siitä syyttävä sormi osoittaa nakkilaa ja sen järjettömän monopoliaseman luomia hintoja monille alkuperäisvaraosille. Suomessa vitun kallista ja ulkomailla vähä halvempaa
Ulkomailta saaki sitte helpommin osia, esim PJME
Matkaa ite ajanu yhtä soittoa 150km ja perse puutu ja hartiat kipeät seuraavat päivät myös oman pituuden syy, 188cm..

Toistan asiattoman kommenttini: Jos aikoisit ajella vakiona niin älä osta, ei mitään iloa. Täystehoisena potkua löytyy ihan hyvin ja viritysosilla saa virneen naamalle kun kahvaa kääntää. Vakiona ajettaessa samanlainen kuin kaikki muutkin ja moottorin luonne jää peittoon. Jos vakiona pitäisit niin ei hyvä ostos, suosittelen nelaria. Terveisin kuukauden vakiona säxällä ajellutperseestä oli....
Nykyään löytyy 34mm VHSB, Rave 1, TT putki, V-Force 3 ja sellasta. Tulossa ois parin viikon sisällä tasalaki VHM ja sille tasalakimäntä :seko: , kerran niistä sitten kokemuksia kun pääsee testailemaan

E: Unohtui sanoa, suosittelen säxää\ räxää aina todella hyvänä pyöränä :D joka kannattaa ostaa kunhan ei aja vakiona

Re: Aprilia SX/RX125

25.6.2015 18:07

Kuinkas nopeasti teillä tuo solenoidin tappi liikkuu? Nyt kurakelien jälkeen ei liikkunu pohjaan asti. Noh putsasin ensin sen tapin kaikesta paskasta ja sit suihkuttelin siihe wd-40 ja vetelin tappia edes takas solenoidiin sisään ja ulos että liikkui ilman rahinoita. Aattelin sit putsaa koko järjestelmän ja otin laipan ja sen suojuksen irti. Putsasi, rasvasin ja öljysin sekä kokosin takaisin. Nyt solenoidin tappi liikkuu suunnillee silmänräpäyksessä sisään ja ulos :eek: turhan nopeasti omaan makuun ku ei laippa tai vaijeri tollasta höykytystä kestä :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

25.6.2015 19:08

Det51 kirjoitti:Minkä paksunen sylinterin alapään tiiviste on oikee? Kysessää ihan alkuperänen sylkkä ,kansi jne... :s


Osaisiko joku tuohon vastata kun tarviis itekkiin tietää :D

Mikäköhän olis paras tapa saada vanhat tarrat/liimajäljet irti katteista? Oli vähä huonossa hapessa osa nii repäsin irti muttei lähteny iha kokonaisena :D

En tiiä näkyykö mutta laitoin siitä raven yläkannesta yv.