Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

29.4.2015 22:17

Juu, kotarin v-force 3 menee suoraa. Vakioläppien ohjuri tosin pitää leikkaa pois, mutta se on minuutin homma. Kannattaa ettiä paikoista, jotka myy osia kotareihin. Saa ja löytää paljo halvemmalla kuin yrittäs jostai erikoisliikkeest kysellä apriliaan. Ulkomailta saa todennäkösesti halvemmalla ku suomesta mutta sillon kannattaa kattoo postikuluja että onko enään järkeä

E: Kotarin osia suomesta esim motokeidas, ulkomailta lähes kaikkialta löytyy. Moni ostaa PJME ltä kun tilaavat muutakin osaa aprilioihinsa samalla.

Re: Aprilia SX/RX125

29.4.2015 22:58

Asia pihvi, kiitos ^^ On se hyvä että täällä on aina joku neuvomassa:D

Re: Aprilia SX/RX125

29.4.2015 23:28

Heh, eipä mittää. Eihän mulla muutakaan tekemistä ole kuin stalkata tätä ketjua :D , eeivaiska :lol:

Sitten tuli oma "ongelma" mieleen. Satoi niin maan perkeleesti tänään niin tuli aika hitaasti ajeltua loppu kotimatka hiekkatiellä ni ekaa kertaa rupesin oikeen kuuntelee pyörän ääniä ni huomasin että viheltää jonkin verran kun ajaa. Kytkin pohjassa ei vihellys kuulunut.
Onkoha mulla muovirattaat korkkaamassa vai onko tollanen musisointi rotaxin ominaisuus :D

Re: Aprilia SX/RX125

1.5.2015 17:57

Sopiiko Aprilia rs:n cdi-boxi sx:ään?

Re: Aprilia SX/RX125

1.5.2015 20:59

SX:ssä ei ole cdi-boxia vaan sytytysvirta menee ecun kautta puolalle, joten ei käy jollet halua sähköjä tehdä uusiksi

Re: Aprilia SX/RX125

4.5.2015 22:24

Pitkäänhä se säxä ehti jo toimia.. :roll:
Rave 1 teki perinteiset :( , elikkä vaijeri nipasta irti ja ei millää muotoa mahdollista saada kunnolla takaisin ja vielä kiinni. Vaijerin pääkin aika rispaantuneen oloinen..

Pitääkö mun nyt nakkilaan pistää pennoset liikkeelle ku ei oo mitää järkee tilata PJME ltä nyt ku ei oo muuta tarvetta ku vaijeri :| . Kesällä konerempan osat tosin tulee PJME ltä mutta kaikki aikanaan, vaijerin tarvis nyt..

Eli miten ootte fiksannu, muuten ku uus vaijeri? Löytyykö niin pientä korvikenippaa siihen ja miten kiinni?

Erityisesti Aap kaivataan apua kun puhuit että raven oot jotenkin korjannu ettei nippa oo kertaakaan enää irronnu...? Eli miten korjasit :D

E: http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/april ... kon-saadin ei se vaijeri nyt kovin kallis ollutkaan. Täytyy varmaan tilaukseen laittaa. Mutta kertokaa silti miten korjata jos en tilaakkaan tai seuraavakin hajoaa.. Sitten mitenkäs kauan nakkilalla on nykyään kestäny toimituksissa
Kertokaahan mikä on tuo osa nro 24 tuolta sivulta. Onko se joku tiiviste? Itellä ei sellasta kyllä ole ja se selittäisi miksi putken kiinnityksestä roiskii öljyä koko ajan, melkeen koko kone mustana :x

Re: Aprilia SX/RX125

5.5.2015 7:15

Veikkaan että jtn lukitetta pakosarjan kiinnistyspultteihin

Re: Aprilia SX/RX125

5.5.2015 18:57

Edelleen ois hyvä jos joku kertos mitenkä sais patentoitua nipan pysyy rave1 vaijeris :| . Nakkilast oliki vaijerit loppu ni en alkanu oottelee. Ulkomailt ei viitti pelkkää vaijerii ostaa.
Onko Suomessa muita paikkoja joista sais vaijerin uutena kuin nakkila?

Sitte sellane, onko kellää kokemuksia 140cc italkitista :seko: ? Onko valmistus lopetettu ku PJME jo pitkää lukenu ettei varastossa ja eivät saa uusia?

Re: Aprilia SX/RX125

9.5.2015 16:46

Osaisko joku auttaa, kun laitan pitkät valot päälle, niin kojetaulussa oleva sininen valo vilkkuu epämääräisesti, vaikka pitkät valot itsessään toimii hyvin. Liittimet ja johdot on tarkistettu jo.

Re: Aprilia SX/RX125

10.5.2015 10:09

säxässähä on se nappi millä voi vilkuttaa pitkiä. Ni voisko olla että se ottaa häikkää sieltä ja vilkuttaa kojetauluu ?

Re: Aprilia SX/RX125

11.5.2015 8:22

ma$$i kirjoitti:
Erityisesti Aap kaivataan apua kun puhuit että raven oot jotenkin korjannu ettei nippa oo kertaakaan enää irronnu...? Eli miten korjasit :D

E: http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/april ... kon-saadin ei se vaijeri nyt kovin kallis ollutkaan. Täytyy varmaan tilaukseen laittaa. Mutta kertokaa silti miten korjata jos en tilaakkaan tai seuraavakin hajoaa.. Sitten mitenkäs kauan nakkilalla on nykyään kestäny toimituksissa
Kertokaahan mikä on tuo osa nro 24 tuolta sivulta. Onko se joku tiiviste? Itellä ei sellasta kyllä ole ja se selittäisi miksi putken kiinnityksestä roiskii öljyä koko ajan, melkeen koko kone mustana :x

Joo ei se irtoa jos nippa ja laippa on kunnossa. Mulla on itellä tehty pultista nippa vaijeriin ja viilattu niin että se on tiukka laippaan. Näin se on kestäny ihan ok. Jos rupee näkymään kulumisen merkkejä niin teen vaan uuden nipan. Ei maksa juuri mitään ja pienen vaivan joutuu näkemään kun tekee sen nipan. Laippa ei oo kulunut sen jälkeen kun laitoin rosterisen mallin. :)

Re: Aprilia SX/RX125

11.5.2015 13:01

Juu ite en muistanu kattoo laipan kuntoo kovin tarkkaa siitä nipan kolosta, mut kyl se iha OK lle vaikutti. Uus vaijeri oli pakko ostaa ku edellii oli nii rispautunu ku nippa oli lähteny. Käytettynä rave tuli ni arvattavaa että jotai tulis käymään :D
Katotaa jos ny kestäis. Jos ei nii patentoidaa

Re: Aprilia SX/RX125

12.5.2015 17:25

Jos se laippa on kulunut niin se kuluttaa samantien uuden nipankin. En oo vielä keksiny konstia millä ton raven sais huoltovapaaks oikeesti. Tai tietenkin sitä pitää huoltaa putsailemalla yms. mutta tarkotin että sellaseks että nippa kestäs. Tolla tavalla kun mulla niin joutuu silti tekemään välillä uuden nipan. :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

12.5.2015 21:15

Joo pitää kattoo miten se kestää ja patentoida jollei kestä. Ajatuksissa oli että ku löysin paikallisest varaosa liikkeest tosi pieniä ruuvattavia nippoja ei tarpeeksi pieni mahtumaan nipan koloon niin kiristäis vaijerin siihe ruuvii puristuksii ja vaikka vähä tavaraa sinne koloon ja sitten porais laippaan sopivan reiän tälle uudelle nipalle jonka vois tunkee paikalleen siitä laipan kyljestä nipan paikkaan. Vrt kuinka kaasukahvassa vaijeri. Nippa sivusuunnasta kiinnikkeessään. Tulis vähän samalla tavalla.
Uus vaijeri oli joo pakko ostaa ku vanha nii rispautunu ja palaki vaijeria oli irronnu samal ku nippa menny tuhannen palasiks :eek: . Aikamoine rasitus tai edelliselt omistajalt rave tuli käytettynä vähä toi huolto jääny suorittamatta. Sama ku se oli jotai rasvaa ja öljyy tunkenu siihen vaijeriin ni ei meinannu ees liikkua takas millää. Nyt meinaa vetäsee jous aika kisaseen vaijerin takas ku uus ja puhas vaijeri johon suihkin suojaks sitä jotai puhdistus/suoja-ainetta, vissii wd-40 (?). Sama ku tutkin solenoidin tappia ni siinä oli sellai pinttyny paskakerros jota putsasin. Loppujen lopuks solenoidiki vetää aika herkästi. Veikkaan että piikki parani aikalailla edellisee verrattuna 8) . Tosin en oo viel ehtiny kokeileee ku koropalat odottais asennusta säxään ja pyörä pukilla mutta ei oo ollu aikaa tehä vitun lukio

Vähä veikkaan että laippaki pettää ku rave niin hirvees kunnos edelliselt omistajalt ni voiko se millään ilveellä tipahtaa sylinteriin syvemmälle ja osua mäntään? Hitusen kuumottaa mutta ei viittis turhaan tilaa niinkin kallista osaa :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

13.5.2015 16:54

Meneekö aprilia mx 125:än välipili sxään?