Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

26.4.2015 0:07

Paljonko ajettu sylkällä? Jos varman päälle haluut pelata nii käyt mittauttaa sylkän ja sen perusteella tilaat männän.
Mutta jos kerran sylkkä hyvässä kunnossa eikä vielä maailman ympärikää ajeltu :D :lol: ni saman kokosta mäntää sisää ku edelline oli

Re: Aprilia SX/RX125

26.4.2015 7:16

Aivan, enpä tajunnu että pystyn mitata koulussa tuon samalla ku isken sen osienpesukoneesee :D juu ja tosiaan ajettu vajaa 15k

Re: Aprilia SX/RX125

26.4.2015 10:46

Eka männänvaihto sylkälle? Ite laittasin samankokose mikä poiskin otettu, sen verta vähän ajettu sylinterillä kuitenkin

Re: Aprilia SX/RX125

27.4.2015 16:26

juu eka on, näillä mennään siis :)

Re: Aprilia SX/RX125

27.4.2015 16:53

ma$$i kirjoitti:Millasia välejä teillä on säxissä? tai räxässä smotogummeilla? vakiona vissii säxäs 16-45
Tällä hetkellä 15-45 ja menee TTnä sen 96 km/h kutosella ennen ku nappaa piikin (7800 rpm), elikkä ihan hyvä ajella isollakin tiellä eikä tarvi koko ajan piikillä revittää matkaa :D . Huipuista ei tietoo oo kun ei oo niitä tässä viittiny revittää lue: ei ole ollut aikaa ajella koska lukio :lol: mutta piikin jälkeen kerää tosi mukavasti ja todella nopeasti vauhtia +120km/h aivan helposti.
14 piikkine löytys etee ja oon tässä pohtinu että pitäskö se heittää kiinni. Onko millasia kokemuksia ? Kiihtyvyys paranee tottakai ja oisha se mukavaa, mutta mites tuo kulkupuoli ja huippunopeus :roll: ? Onko enemmä haittaa ko hyötyy?

Sitte nyt kun ollu 38tk kiinni ni tyhjäkäynti laskeutuu tosi nätisti ja käy nättiä tyhjäkäyntiä, mutta käy todella paksulla kun lähtee kiihdyttää pienillä vaihteilla. Aivan hirvee röpötys :s . Tolasta ei ilmenny ku 35tk oli kiinni, tosin sillo kiekat leijas. Mutta olisko nyt kelit lämmennyt niin että passais laittaaa 35tk takas kiinni.
Neula on K56 ja sokka toisiks ylimmässä lovessa. Eikös seosta laihennettu nostamalla sokkaa jolloin neula laskee ja seos laihenee? Kerran jo laitoin laihemmalle tossa keväällä sillon 35 tk viel kiinni ja keskialueen röpötys loppus. Pitäskö muka heittää neula kaikkein laihimmalle? Ei oikee tekis mieli ellei pakko oo :eek:
Voiko olla että liian iso TK tekis tota että rötää aivan vitusti kiihdyttäessä pikkuvaihteilla (1 ja 2, satunnaisesti 3 alku) siinä 6000 rpm kohilla. EI meinaa kierrokset nousta ku röpö röp röpö :D
Juu tosiaan, kaasutinhan on 34 vhsb. Pääsuuttimen virkaa toimittaa 158, mutta senhän ei pitäs vaikuttaa kun ei täyskaasulla lähde vetää.

Kokeileppas säätää seosruuvia laihemmalle ennenkun rupeet tk-suutinta vaihtamaan!

Re: Aprilia SX/RX125

27.4.2015 17:35

atm 1.5 kiekkaa auki. Voishan sitä kokeilla pyöritellä.
Auki päin pyörittämällähän se laihenee kun saa enemmän ilmaa..? Rötää siis kylmänä siinä 6000rpm kohilla 1,2 ja 3 vaihteilla. Ei pääse siitä 6000 rpm yli ku rötää nii paljo. Isommilla vaihteilla ei ongelmaa. Ei myöskään sitte ku kone lämmenny, sillo rötää tosi vähän ja harvoin. Siks en ookkaa viel jaksanu säätää ku lämpimänä toimi siht hyvin :D

Re: Aprilia SX/RX125

27.4.2015 18:55

mikä on kun laittaa käyntiin nii tyhjäkäynti sii 1500 mut kun on ajellu jonku aikaa nii tyhjäkäynti jää 3000? Sit ku vähä antaa ryyppyy nii laskee sinne 1500. Sit miitis kävi sillee et kierrokset jäi 5000 leijuu muutamaks sekunniks ja sit laski 3000. Veikkaisin et toi kierrosten leijuminen vois johtuu sateest mut, toi tyhjäkäynti hämmentää. :s

Re: Aprilia SX/RX125

27.4.2015 19:08

Millä tavoin sade aiheuttaa kierrosten leijumista :roll:
Mutta joo, onko imuvuodon mahdollisuus poistettu? Mutta todennäkösesti sulla on liian pieni tk suutin.
Kai oot muistanu koettaa säätää tyhjäkäyntiruuvista tyhjäkäyntiä?
Onko A1, TT, 28 vai 34 kaasari?
Itellä 34mm vhsb dellorto ja tyhjäkäyntisuuttimen virkaa toimittaa 38.
Todennäkösesti sulla on liian pien tk suutin, taikka siitä ainaki ite lähtisin liikkeelle

Re: Aprilia SX/RX125

27.4.2015 19:59

Semmosta tuli yhtäkkii mielee että harrastaako kukaa säxä/räxä kuski täältä foorumilta keulan nosteluu :D ?
Kova kuume ois oppii ja silleest. Ei meinaa vaa oikee sujuu. Onko 15-45 välit liian pitkät? Mitkä muilla keulijoilla? Ja miten nostatte tai muita pro tippejä ? :D

Re: Aprilia SX/RX125

28.4.2015 6:22

Ei ole liian pitkät välit. Mopojuttuja tollaset että liian pitkät välit keulimiseen.. :lol: Näissä piikeissä kuitenkin sen verran löylyä että ei oo väleistä kiinni. Itellä ollu 15-45 ja viimesimpänä 16-49 ja molemmilla on keuliminen sujunut ihan hyvin. Nostamisen nyt oppii tietysti harjottelemalla. Aluks hankalaa, kun jarrun käyttö ei oo hallinnassa. Harjottelemalla oppii, ekaks kannattaa kumminkin se jarrun käyttö harjotella ettei oo pyörä ja ukko solmussa.. :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

28.4.2015 11:00

Mulla o jarrupoljin iha vitun ylhäällä :nolo:
Joutuu nostaa niiku jalkaa iha vitusti että saa jarrulle sen.Eikös sitä voi säätää ku irrottaa polkimen siit kuusiololosta vähä samaan tapaa pitää irrottaa ku katteit ottaa irti. Sit niiku pyörittää sitä siinä jarrusylinterin päässä. Eikös siitä saa säädettyä poljinta alemmas?
paska selitys mut toivottavasti ymmärsitte :D

Re: Aprilia SX/RX125

28.4.2015 13:08

ma$$i kirjoitti:Millä tavoin sade aiheuttaa kierrosten leijumista :roll:
Mutta joo, onko imuvuodon mahdollisuus poistettu? Mutta todennäkösesti sulla on liian pieni tk suutin.
Kai oot muistanu koettaa säätää tyhjäkäyntiruuvista tyhjäkäyntiä?
Onko A1, TT, 28 vai 34 kaasari?
Itellä 34mm vhsb dellorto ja tyhjäkäyntisuuttimen virkaa toimittaa 38.
Todennäkösesti sulla on liian pien tk suutin, taikka siitä ainaki ite lähtisin liikkeelle


Putki tyhjennetty ja 28 kaasari. Imukaulas on kyl halkeemii nii voi siit johtuu. Mist sais halval 28 imukaulan uutena tai olisko jollai myydä?

Re: Aprilia SX/RX125

28.4.2015 16:43

ma$$i kirjoitti:Mulla o jarrupoljin iha vitun ylhäällä :nolo:
Joutuu nostaa niiku jalkaa iha vitusti että saa jarrulle sen.Eikös sitä voi säätää ku irrottaa polkimen siit kuusiololosta vähä samaan tapaa pitää irrottaa ku katteit ottaa irti. Sit niiku pyörittää sitä siinä jarrusylinterin päässä. Eikös siitä saa säädettyä poljinta alemmas?
paska selitys mut toivottavasti ymmärsitte :D

Todennäkösesti et oo vaan tottunu pitää jalkaa siinä. Muistaakseni joskus itekin ajattelin noin. Mutta saa kai sitä säädettyäkin.. :)

Re: Aprilia SX/RX125

28.4.2015 18:56

tjug kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:Millä tavoin sade aiheuttaa kierrosten leijumista :roll:
Mutta joo, onko imuvuodon mahdollisuus poistettu? Mutta todennäkösesti sulla on liian pieni tk suutin.
Kai oot muistanu koettaa säätää tyhjäkäyntiruuvista tyhjäkäyntiä?
Onko A1, TT, 28 vai 34 kaasari?
Itellä 34mm vhsb dellorto ja tyhjäkäyntisuuttimen virkaa toimittaa 38.
Todennäkösesti sulla on liian pien tk suutin, taikka siitä ainaki ite lähtisin liikkeelle


Putki tyhjennetty ja 28 kaasari. Imukaulas on kyl halkeemii nii voi siit johtuu. Mist sais halval 28 imukaulan uutena tai olisko jollai myydä?


Kai oot kaasariin TT osat laittanu, jos et tai edellinen omistaja ei oo ni käy auttamatta koko ajan laihalla koko kierrosalueelta. Jos kyse olis imukaulasta ni kierrokset leijuis koko ajan. Koetappa ensin vaa pistää isompaa tk suutinta kehiin ni ei välttämättä tuu niin isoa laskua. En usko että imukaulasta kiinni koska sillo kiekat leijais koko ajan ja sen kyllä huomaa :D , jos haluut kokeilla vuotaako imukaula ni suihkaset siihe brake cleanerii ku pyörä käynnis, huomaat kyllä jos imukaula vuoti :D

Onko sulla muuten rave vai lyhennetty kurilaippa ja kai rave oikein säädettynä

Aap, pitää kattella. On kyl nii häirittrvän ylhäällä. Ei mopo apikas tai crossi kotaris tollee o :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

29.4.2015 21:46

Ootteko mistä tilannut v-forcet, saako suomesta mistään? Lisäks onko kotarin v-force käypä säxään ku oon kuullu tällästä :D