Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

28.3.2015 12:15

Ettei sul vaa oo rs125 imukaula? Ku sx ja rs versioissa on eri kulma mihin kaasari kiinnitetää

Re: Aprilia SX/RX125

28.3.2015 12:40

Eipä ole. RS kaulaha on täysin suora ja tää nykyne on viisto. Ja ulkosesti täysin samanlaine kuin vakio imukaula. Lukuunottamatta että nykyne imukaula avarampi sisältä.
Mutta onko siitä mitään haittaa jos kaasutin on hieman sivusuunnassa kallellaan. Tavallaan yläpää kallellaan bensaraanaa kohti ja alapää kohti kiksiä. Ei siis todellakaan täysin sivusuunnassa vaan hitusen. ;)

Re: Aprilia SX/RX125

28.3.2015 13:38

Ei siinä kai mitään, kunhan ei vuoda ilmaa mistään

Re: Aprilia SX/RX125

28.3.2015 16:16

Pistäppäs vaikka kuvaa siitä että millä tavalla se kaasari siinä on.. Kuulostaa että ei oo oikeenlainen imukaula.. :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

28.3.2015 20:17

On siellä oikea uskokaa pois :D ja ei enää mittää sain sen toimimaan. Elikkä kaasari mahtu ole pystyssä mutta säätöruuvi vaijereineen otti tankin pohjaan ja onGelma korjaantu ku tein patentin siihe kaasarin päähän säädöks. Elikkä vaijeri ja kallistusongelma poissa pelistä :lol:
MUTTA TAAS MENNÄÄN :roll: : Elikkä mitä kautta ootte pujottanut rave ykkösen vaijerin. Tuottaa vähän päänvaivaa :s

Re: Aprilia SX/RX125

28.3.2015 22:45

Ompa se nyt sulla niitten vaijereiden kaa :D
Laita sieltä mistä ei hirveitä mutkia tuu ja kokeilemaan solenoidia painamalla että ei oo hirvee tiukka

Re: Aprilia SX/RX125

29.3.2015 0:23

Juu nää vaijerit ei oikee tykkää musta :D . Lähinnä sitä tarkotin että mikä väli olisi paras sille vaijerille ettei olis liian tiukkaa lenkkiä tai osuis syylärii.
Ja sitte kun nyt sain sen kaasarin (34 lortto) kuntoo, ni kattelin että sinnehä jää iha iha mukavasti sähköroinaa, vissii kaasunasennon tunnistimen piuhoi. Nii saako ne vaa jäädä sinne vai pitääkö mun ettiä mihi ne menee ja repiä irti. Olis hyvä jos ne sais jäädä vaan sinne kun ei oikee nyt riitä motivaatio niiden poisottoon.
Ja lisää kysyttävää tulee :lol: : Ilmanputsarilta lähtee letku siihe töötin alle sellasee jakajaan ja siitä putki paisarin alkuun. Elikkä tää on vissii se joku pakokaasujen kierrättelyä tai jtn (?). Tukin sen letkun mikä menee paisarin alkuun, mutta enkös mä vois repiä ne letkut pois ilmanputsarin kotelolle asti ja tukkia sen sieltä? Tulis iha mukavasti lisää tilaa ku sais letkuja pois tieltä.
Edittiä: Miksi sen raven laipan viisteen pitää olla kohti pakoaukkoa eikä mäntää? Eikö se olisi fiksumpaa että se viiste olisi mäntään päin? Vai oonko mä asentanu sen päin vittuu :D . Elikkä viisteellä tarkotan sitä puolta mikä ei ole täysin suora vaan loppupäästä sellai viiston kaareva..

Re: Aprilia SX/RX125

29.3.2015 11:11

Ite laittoin ne kaasuasennon tunnistimen piuhat vaan nippusiteellä sinne rungon taakse piiloon. Ja ite revin kans vaan vittuun ne kierätysjärjestelmät :D Ite vedin sivareilla vaaan poikki ja taitoin kaksinkerron ja nippuside ympärille. Ja siihen paisarin kohfalle laitoin pultin.

Re: Aprilia SX/RX125

29.3.2015 11:27

Raven vaijeri menee sieltä syylärin ja rungon välistä hyvin... Ja kaasuasennontunnistimelle on yks liitin vaan ja se saa roikkua siellä mutta ite laitoin tankin alle piiloon sen. Ja joo voit ilmanputsarille asti ottaa sen pakokaasunkierrätyssysteemin irti ja tulpata sieltä. Ja raven laipan viisteen pitää olla alaspäin/pois männästä. Kokeile ite sormella sitä laippaa yläasennossa pakoaukosta niin tajuat miksi niin.

Re: Aprilia SX/RX125

29.3.2015 18:06

Toi rave 1 alko taas temppuilemaan, kun pistää piikille niin laippa alkaa "Hyppimään" ei ota piikkiä kunnolla mikä vois olla vikana?

Re: Aprilia SX/RX125

29.3.2015 19:48

Joo kiitti kaikille vinkeistä. Nyt ois pyörä kaikinpuolin teknisesti käyntikunnos. Uus bensaletku vaa pitää ettiä nii vois käyntii lyödä. Raven asensin ja säädin sillee että kun solenoidi vetää loppuun asti ni laippa on noussu siihe koloonsa just sopivast. Siel sylkäs o jotku kolot vissii et laippa ei millää pääse osuu mäntään vail aikalailla sitä tutkin ja pelkäsin että osuu ku meni nii perkuleen vierest :D . Eikö se riitä ravelle että se nousee justiinsa siihe omaaan koloonsa eikä tarvi mennä siit enää hirveesti ylemmäs.

Onko sulla rave säädetty aukeen kokonaan jerkkupoeka?
E: tuli mielee että ku uus takakummi heitettii vanteille ja kiinni ni on aika vitun tiukka pyörii.Edellii oli 150 levee ja tää uus 160 . Uudet vahingossa leveemmät ketjutki tuli. Ei millää mahdu pyöriin nätisti :nolo: . Hankaa niin vitusti kumi ketjuihi. Onkoha tuo nyt nii vaarallista? Annanko kuluu vaan pois ku ketjut hankaa vai mite, ehotuksia? Sitte ku eteen tuli uus ratas (15piikkine) nii siinä ei ollu paikkoja sille vakioeturattaan kumilärppä suojukselle. Eikai se suojus nyt niin tärkee oo että sen tarvis..

Re: Aprilia SX/RX125

29.3.2015 22:15

Joo sillai säätää että pakoaukon katosta tulee tasanen ku laippa ylhäällä.

Jos ketjut otti nii paljo että ihan kieroon väännättää nii sitte sille jotai pitää tehä, nehå hyppää paikoltaa pahimmassa tapauksessa.
Rälläkällä renkaasta tavaraa pois tai oikeet ketjut, itellä ainaki meni 160 säxään, tietty eri renkaissa pikku eroja. :D
Mitää kumi lärppää en saa kyllä päähän mikä siellä muka on eli se on turha :)

Re: Aprilia SX/RX125

30.3.2015 16:51

Tuleeko toimitus pjme:ltä postin vai ups vai minkä kautta? Ja pitäiskö tulla joku seurantakoodi? Tilasin viime tiistaina, ja on tullut vaan se tilausvahvistus sähköpostiin

Re: Aprilia SX/RX125

31.3.2015 17:56

Joo raven säätö niin että laippa on pakoaukon yläosan tasalla ylä-asennossa. Ja siinä laipassa on ne stopparina toimivat ulokkeet ja laippa ala-asennossa ne on pyttyä vasten. :)

Re: Aprilia SX/RX125

31.3.2015 22:04

Mielipiteitä ja suosituksia eri änkistä säxään? Plussat ja miinukset eri äänenvaimentimissa. Arrow minithunder ja gianelli vissii yleisimmät, niistä kokemuksia :) ?
Atm kiinni vakioänkkä kiinni. Onkos siinä sisällä muutes mitää kuristuksia/holkkeja