Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

21.3.2015 13:25

Tarviiks toi ECU kaikkia noita ns turhia sähkölaitteita toimiaakseen ja antaakseen kipinän? Kun siellä on kaiken maailman pneumaattisia toimilaittetia, tps anturia, ja ilmanputsariinkin menee jokin johto(mikä lie sekin). Kysyn koska johdotan uusiksi ja en tiedä onko nuo välttämättömiä.

Re: Aprilia SX/RX125

21.3.2015 22:41

Mistäs ootte V-Force 3 hommannut? Ja näihinhän menee kotareitten V-forcet, mutta minkä vm? :eek:

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 0:07

Kotarin menee juu suoraan. Mun mielest vuosimallilla ei oo väliä kun ktm ei niitä läppiä valmista vaan mototassinari oisko ollu ? :D PJME ja easyparts myy ainaki alle paril sadal ja kyllä niit saa muualtakin ku ulkomailta. Suomessa maksavat vaa vähä enemmän. Kannattaa käytettyjä/ purkupyörii tarkkailla. T. Henkilö joka makso lähes uusista v-forceista alle 80€ :D . Nii ja siitä isommast imukaulast pitää leikkaa se vakioläppien ohjuri irti, helppo homma. Voin linkittää jos tarvii

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 13:18

Noh, esim nämä: http://www.24mx.fi/v-force-3-reedventti ... 25exc-2002 Ei näytä menevän, kun vain neljällä pultilla tulisi kiinni? :s Ja pjme:ltä tulis hintaa lähemmäs 200e, kun sielä on postit jotain 40e luokkaa. :D Käytettyjä oon 6kk katellu vaan eipä oo yksiäkään näkyny :(

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 13:49

Täh, mulla on kotarin v-forcet ja niissä on 5 reikää ja samoissa kohtii ku vakioläpissäki. Istuu imukaulaa täydellisesti :D

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 13:58

ma$$i kirjoitti:Mun mielest vuosimallilla ei oo väliä kun ktm ei niitä läppiä valmista vaan mototassinari [piilota]oisko ollu ?


Eihän se osan valmistaja nyt kerro mitään niistä vuosimalleista :lol: Ja jos ostat tuolta kotariin käyvät v-forcet niin kyllä ne silloin lähtökohtaisesti kotariin käyvät, ei noita tuotekuvia kannata tuijotella.

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 17:00

Sitähä mä tarkotinki että tää yritys joka v-forceja valmistaa ei tee mun mielest ku yhtä mallii kotareihin eli ei oo mitään erityisii vuosimallei vaan yksinkertasest ktm läpät menee suoraan rotaxiin. Ite just aamupäivällä yhet asentelin :3

Mutta sitten itse asiaan: APUA TARVITTAS JA ÄKKIÄ!! Tapeltu kaasuvrijerin kanssa nyt pari tuntia. 34mm vhsb asennettiin eikä ollu ongelmia, mutta nyt kaasuveijeri on aivan liian pitkä kun käyttää sitä sentin nysää siinä muovikorkissa eikä säätäminen alhaalta tai ylhäältä auta. Koetettiin myös 28mm vhst kannen päässä olleella pätkällä (se oikeen pitkä ja vähä mutka) nii kaasuvaijeri kiristyy niin saatanasti että luisti melkeen katossa koko ajan eikä taaskaan säätö auta. Miten te jotka olette laittaneet 34vhsb, kumpaa kannen päässä olevaa vaijerin ohjuria olette käyttäneet ja miten onnistunut? Ja mulla iha alkuperäne vaijeri sisällä

paska ja hätäne selitys lievässä vitutuksessa

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 17:52

Eihän se osan valmistaja nyt kerro mitään niistä vuosimalleista :lol: Ja jos ostat tuolta kotariin käyvät v-forcet niin kyllä ne silloin lähtökohtaisesti kotariin käyvät, ei noita tuotekuvia kannata tuijotella.[/quote]

Joo yleensä ne on suuntaa antavia ne kuvat. Pitäskö ne sitte laittaa tilaukseen, ja voihan sitä aina palauttaa. Vaan mitenköhän ois, ois samalla hinnalla V-Force 4 tuolla sivulla :seko: Kai neki sopii Rotaxii? :D

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 19:35

Ei mitään hajua noista nelosista, mutta jos ulkoisesti täysin samanlainen kun 3 ja muutoksia ainoastaan itse läppien rakenteeseen niin luulis sopivan...mutu tietoa
Joku jeesaa nyt ton kaasuvaijerin kans pls. Se pienempi säädin siinä kuuluu olla todettii, mutta nyt luisti ei nouse täysin ylös asti... Vaijerista pystyy viel ite nostaan reilu~ 1 cm ylöspäin. Vai kuuluuko sen luistin nousta ihan tappiin asti? Ja kiristykset on täysissä :D

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 20:11

Mistä löytys 34mm lorttoo käypää imukaulaa, pjme:ltä ollu loppu jo tovin... Harkinnassa nyt siis keihin tai dellorto, yleisesti ottaenhan keihin on laadukkaampi ja lorttoa pidetään vähän sellasena 'röpö' kaasarina. Mikä imukaula ois sitte yhteensopiva keihinin kanssa? Jeesatkaa vähä tyhmää :nolo:

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 20:31

Ei se dellorton 34mm vhsb nyt mitenkään röpö kaasari o :D . Alkuperänen kaasari se on kuiteski apriliois ennen ku tuli ne tehorajotukset ja 28 vhst astu kehiin. Elikkä lähes kaikilla 34 lortto koska sen ainaki tietää sopivan pyörään. Keihineistä en tiedä mikä imukaula niihin menee ja sopiiko edes pyörään, mutta kannattaa hankkii tietoon ne keihinin mitat ja vertailla sopisko imukaulaan ja imukurkkuun

Edelleen kaivattas hjelppiä täällä :nolo: . Ei muutu kaasuvaijerin kireys vaikka mistä säätelis.. Kuuluuko sen luistin nousta aivan ylös ku kahvaa kääntää vai niin että vaijerista pystyy vielä ite nostaan sitä luistia vaikka kahvasta kaikki käännetty?

Re: Aprilia SX/RX125

22.3.2015 20:57

Halibux kirjoitti:Mistä löytys 34mm lorttoo käypää imukaulaa, pjme:ltä ollu loppu jo tovin... Harkinnassa nyt siis keihin tai dellorto, yleisesti ottaenhan keihin on laadukkaampi ja lorttoa pidetään vähän sellasena 'röpö' kaasarina. Mikä imukaula ois sitte yhteensopiva keihinin kanssa? Jeesatkaa vähä tyhmää :nolo:


Ite avartelin pirralla sen vakio imukaulan soppeliksi tuolle 34mm. Ja mitä nyt tuola röpöllä meinaat, niin ei meikäläisella ainakaan röpöttele ;)

Re: Aprilia SX/RX125

23.3.2015 1:01

ma$$i,Ootko varma että vaijeri menee oikeaa kautta? Välystä kaasuvaijerissa on hyvä olla 2-3mm muttei liikaa.Kokeileppa irrottaa öljypumpun vaijeri? Toinen vaihtoehto on se että ostat tarvikevaijeria,siitä leikkaat sopivan pätkän ja nippa vaan kaasukahvan puolelle.

Re: Aprilia SX/RX125

23.3.2015 8:42

Kyllä se mun mielestä ihan oikeaa reittiä menee :roll:
Kun alkaa kahvasta kääntää tuntee ku vaijeri alkaa vasta kelaan löysiä sisään, sitte kiristyy ja luisti nousee iha pirun vähän..Koetettu kaasarin päältä säätää ja kahvan vierestä. Toi kaasuvaijeri niiku haarautuu 2 pätkään, toinen menee kaasarille ja toinen pumpulle. Miks mun pitäs se pumpulle menevä pätkä irrottaa ku ajattelin tuorevoitelupumpun jättää pyörimään yksinään sinne ja letkut kiertää kehää. Vai vaatiiko se sitä sinne menevää vaijeria toimiakseen? Ja sitte semmone että onko mahdollista säätää vaijeria siitä haarautumakohdasta, jossa kahvalta tuleva vaijeri menee sellasee mötikkää ja ulos tulee 2 pätkää
Valistakaa tyhmää :(

Re: Aprilia SX/RX125

23.3.2015 11:48

Kyllähä sulla joku kusee siinä, pitäs olla mitää ongelmaa. Pujottele pitempää kautta jos ei muute