Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 17:32

Morjes!

Millasia välityksiä porukal on ollu tos exc:s kun mun makuu ihan liian lyhyet 14/50. Seittemäskympis on kierrokset jo hieman liian korkeella. miten toi pyörä jaksais mennä vaik 14/42, muuttuuko luonne oleellisesti jo tuolla vaihdoksella? ja ehdotelkaa myös muita vaihtoehtoja.

Ja sitten kaasarin säädöist vähän. mitäs pääsuuttimii ny näille 15-20 asteisille keleille suosittelisitte? ja pyörä vähän booaa ihan alhaalla, hieman ärsyttävä alakiekoil keuliessa. Pitäskö ilmaruuvia vähä säätää?

Kiitoksia jo etukäteen!

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 20:11

Tääki varmaa jo kysytty tääl aikasemmin mut mites toi katsastus ku mulla on nyt kaikki muut valmii paitsi viel a1 putki kiinni, minkä kokosii suuttimii ja neulaa pitäs laittaa kaasarii?

Ja sitte itse asiaan, pitääkö mun käyä penkittää toi kotari jossain? vai penkittääkö ne siel katsastus konttorilla vai miten sen saa todistettua,että on a1 tehoinen?

ja sit mulla on tullipaperit ja on vanhan omistajan kauppakirjat ym. onks toi se coc- todistus.?

Tyyppihyväksyntätodistuski löytyy rungosta, on vaa aika kulunut et se ehkä joutuu uusimaa. Sen maksaa kans kuulemma jotaa 150e-200e

Ja jos toi pitäs penkittää ni tietääks kukaa kymenlaakson alueel mitää penkitys paikkoi?

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 20:28

Ei penkitetä, a1-tehoisuus todetaan tarkistamalla et on vakioputki kiinni ja muut kuriroinat joissa lukee hyväksyntä koodeja.

Ja kaasaria on aika turha säätää katsastuksen takia, ei ne siellä muutakuin laita käyntiin ja kato et valot yms. pelittää.

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 20:33

Onko muka vaa tollee? mulla ei esim oo mitää e-leimaa muistaaksee putkessa, ja ilmanputsarin kuri on ite tehty...
Tarkennan vielä että toi ei oo ollu koskaan kilvissä...
Mistä kW lukemat sit tulee niihi papereihi?

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 20:46

On juuri noin, coc-todistus on se mikä kertoo pyörän olevan tyyppihyväksyttyä mallia kun on kuriosat kiinni, ja siinä pitäsi lukea myöskin kurisosien koodit joilla katsuri voi sitten tarkistaa et onko ne paikallaan, mutta ilmanputsarikurissa tuskin nyt mitään koodia löytyy et tärkein on se et a1-putki on paikallaan.

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 20:52

Kaveri katsasti pyöränsä täystehosena ja ei se katsastus mies muusta välittäny kuin, että valot jne pelaa.
Jos putki löytyy nii voit sen laittaa, mutta eipä muita kuriosia kannate/tarvi edes laittaa.

Omat E merkit löytyy joko putken kiinnitys korvakkeessa. Taikka sitten putken takaosassa. Elikkä sylinterin puolella jonne ei edes näe ku putki kiinni.

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 22:00

Minkäslaisia säätöjä ootte käyttäny noissa 39mm kaasareissa tälläsillä 15-20 astee keleillä? Ite ku tsekkasin netistä sx:än säätötaulukosta noi säädöt ja iskin kiinni nii röpötti ihan helkkaristi O.O vaikka eiks näissä exc:ssä ja sx:ssä oo sama tekniikka kutakuinkin?

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 22:10

Tarkotat varmaan 38mm ja laita exc säädöt ku sx on ylempänä vähän tehot ja pikkuden kiukkusempi joten sx säädöt varmaan hieman rikkaat.

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 22:36

Mikäköhän mahtaa kotaria vaivata? Kotka vetää normaalisti alahalta pikku vaihteilla ja isoimmillakin mutta kun ottaa piikin niin kone huutaa ja ei kulje mihinkään? Onko kytkimessä jtn vai hä?

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 22:42

Vähän kuulostaisi luistavan eli levyt ja jouset vaihtoon

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 22:53

Blade_ kirjoitti:Tarkotat varmaan 38mm ja laita exc säädöt ku sx on ylempänä vähän tehot ja pikkuden kiukkusempi joten sx säädöt varmaan hieman rikkaat.

Ei kun ihan 39mm tarkotin ku ostin purkupyörästä 01 vuotisesta sx.ästä ton. Toi säätötaulukko näyttäis 16-24C ps: 185 tks: 45 neula: R1469D 2lovessa (3 rikkain neula niin kuin NOZE), ilmaruuvi: 1,5. Funtsailin jos vaikka laittas ton pääsuuttimeks 180 tai 178 ja tyhjäkäyntii 48 ja neulan antasin olla tossa samssa.

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 22:55

Sitä kans ajattelin puran kun kerkeän ja katon mitä se on syönyt. Mitä öljyä sinne kytkimeen pitääs laittaa? Kun kytkin nestesäiliön kansi on vaihdettu KTM powerpartsin kantehen ja siinähän ei siis lue mitä sinne kannattais laittaa.

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 23:07

Morjens eikös 08 kotaris ja 06 kotaris oo samanlaiset lohkot?

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 23:18

JoZaZ kirjoitti:Sitä kans ajattelin puran kun kerkeän ja katon mitä se on syönyt. Mitä öljyä sinne kytkimeen pitääs laittaa?


Vika ei siis ole sielä tangon päässä, vaan moottorin oikeassa kyljessä.
Toki kytkinsylinterin nesteet on hyvä vaihtaa, mutta se ei kyllä korjaa luistamista.

Mineraaliöljyä sinne säiliöön ja mahdollisimman notkeaa mm. ''Magura blood''

jukepox kirjoitti:Morjens eikös 08 kotaris ja 06 kotaris oo samanlaiset lohkot?


on on

Re: KTM EXC 125

15.5.2013 23:43

Oisko kellää myydä vasemman puolen lohkoo?