Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 15:57

Pystyiskö tosta kromisesta paisarista saamaan jotenkin pieniä jäkiä piiloon (siis ovat oikeasti pieniä jälkiä ei niinkään naarmuja) :)? Harvaa kuskia nämä tuskin haittaisivat mutta olen itse huolehtinut kaikista katukäytössä olleista pyöristä kuin yli huolehtiva äiti :D KIITOS!

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 16:08

hiomalla? ei tule mitn muuta mieleen.

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 16:21

torstaattori kirjoitti:hiomalla? ei tule mitn muuta mieleen.

Käykö sille kromi pinnalle mitään jos sitä hio?

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 16:41

nyt kannattaa kyllä odottaa jonkun amatimiehen kommenttia mutta eiköhän sitä vois hioo tai siis kiillottaa sillä samalla tavaralla mitä porukka käyttää yleensäkkin kiillotuksessa?

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 16:56

En suosittele hiomaan, ellet sitten +1000p paperilla hio, nimittäin hioessa kromipinta katoaa -> käteen jää perusmetallinen putki joka tottakai alkaa ruostumaan. Enempää en tuosta sitten tiedä.

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 20:24

Joku Heppu kirjoitti:Pystyiskö tosta kromisesta paisarista saamaan jotenkin pieniä jäkiä piiloon (siis ovat oikeasti pieniä jälkiä ei niinkään naarmuja) :)? Harvaa kuskia nämä tuskin haittaisivat mutta olen itse huolehtinut kaikista katukäytössä olleista pyöristä kuin yli huolehtiva äiti :D KIITOS!

Paskaa vaan siinä, kokeile kaikki liuottimet.
Jos ei lähe niin sitten semmosta kun saippuavilla, sillä ei irtoo pinnote ja hioo siitä huolimatta vähä.

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 20:32

Empä ole yhtään kotarin putkea ruostumaan saanu vaikka niitä on hiottu koneeenki kanssa.

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 21:41

Iltaa kaikille. Tässä pari ajotuntia sitten vaihtelin männän ja uudelleensäädin PA-säätimen. Tänään koulumatka sujui hyvin ja pyörä toimi loistavasti yms.. Mutta parin tunnin päästä kun lähin treeneihin pyörällä, niin ei kiertänyt yläkierroksilla. Himmasi sillätavalla kuin olisi "öljyä putkessa". yläkierroksilla ei korkeaa ääntä ja ei kiertänyt. Tämmöinen muutos pyörän käytöksessä tapahtui kun seisois 3 tuntia pihassa. Kenelläkään ajatuksia. Ja siis toimii ja kiertää kohtuullisesti alakierroksilla.

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 21:51

No oliskohan se pakoaukonsäädin jumissa ala-asennossa. Sieltä lähtisin ekana kattelee, kun kerran sitä on ropattu justiinsa.

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 21:53

Tai sitten voi olla myös tulppa paskana, ainakin kaverilla teki tuota, tosin mopo DT:llä, ja vaihto tulpan ja toimi taas normaalisti

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 22:44

Santtteri kirjoitti:Tai sitten voi olla myös tulppa paskana, ainakin kaverilla teki tuota, tosin mopo DT:llä, ja vaihto tulpan ja toimi taas normaalisti

Kokeilen huomenna aamulla vaihtaa tulpan. Toivotaan että se olisi siitä kiinni ettei pyttyä tarttis enää ruveta irrottelee :P

Re: KTM EXC 125

7.5.2013 22:58

Onko järkevää maksaa -06 kilvettömästä kotarista 2000-2100€? Pyörällä ajettu enskaa, kohtuu siistissä kunnossa. Isompaa remppaa tehty 195h kohdalla ja nyt ajettu 243h. Mäntä menis ainakin heti vaihtoon, onko muita remppoja lähitienoilla?

Re: KTM EXC 125

8.5.2013 0:25

Mulla on tossa takavanteessa semmoisia hapettumiakin, aika isojakin kuoppia. Ei taida lähteä kun hiomalla. Antakaas vähä vinkejjä miten kannattaa tehdä :)

Re: KTM EXC 125

8.5.2013 14:10

Kokeile vaikka träsvillalla ja metalpolishia jälkeen, älä hio liian kovaa :D

Re: KTM EXC 125

8.5.2013 16:13

alpinestars^ kirjoitti:
Joku Heppu kirjoitti:Pystyiskö tosta kromisesta paisarista saamaan jotenkin pieniä jäkiä piiloon (siis ovat oikeasti pieniä jälkiä ei niinkään naarmuja) :)? Harvaa kuskia nämä tuskin haittaisivat mutta olen itse huolehtinut kaikista katukäytössä olleista pyöristä kuin yli huolehtiva äiti :D KIITOS!

Paskaa vaan siinä, kokeile kaikki liuottimet.
Jos ei lähe niin sitten semmosta kun saippuavilla, sillä ei irtoo pinnote ja hioo siitä huolimatta vähä.

elikkä kyllä tota saippua- ja teräsvillaa löytyy että kokeillaan sitten niillä jos ei ketään vastusta niiden käyttöä paisarissa :s ja sitten tota metalpolishia