Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

5.4.2013 7:57

Ei mulla muuten oo paskana, kuin että ne hel... muoviklipsuniittihommelit on menny rikki.. Niitä ei kestä painaa näköjään kovin kovaa niin lentää se keskiosa pois sieltä eikä niitä saa enää toimiviks :lol:

Re: Yamaha YZF-R125

5.4.2013 15:54

Tässä kauden avausta odotellessa olisi uutta takanakkia ostettava..

Rahatilanne heikohko niin ei ole mihinkään aivan ykköskumeihin rahaa, onko Duron renkaat minkälaatuisia? Märällä/kuivalla? Tällä hetkellä oon kattonu Duron dm-1145 kumia oiskoha minkälaine?

Vai mitä renkasta suosittelette?

Re: Yamaha YZF-R125

5.4.2013 16:09

Osta joku halpa pirelli, michelin yms.

Duro on kiinakamaa jota käytetään mopoissa, en laittaisi itse sitä mihkään isompaan vekottimeen enkä välttämättä mopoonkaan.

Re: Yamaha YZF-R125

5.4.2013 16:19

Niin ajattelinkin että voi olla melkosta paskaa nuo :D

Mistäköhän saisin halvalla? Mprenkaat online ois muuten hyvä,mutta toimituskulut 25€...

Re: Yamaha YZF-R125

5.4.2013 17:03

Rengas-online on vähän halvempi jos tilaat vaan yhden renkaan, tulee ilman toimituskuluja. Jos useamman tilaat niin Mprenkaat voi tulla halvemmaksi. Duro on itellä Derbissä takana, sateella ei kyllä pidä yhtään mitään edes mopossa. Tuntuu olevan tosi kovaa seosta kun ei meinaa edes kulua :lol: Renkaissa ei kyllä kannata säästellä.

Re: Yamaha YZF-R125

5.4.2013 17:44

Sai sen putken vaihdettua sittenkin sen alimman katteen alta kohtalaisen helposti.

Ghostly.K kirjoitti:Miten te ootte paskoneet ne katteet, vai oonko ainu motottilainen, jolla katteet ja/tai kiinnitykset ovat ehjät? :lol:

Jaa niin mistä katteista ny puhutaan :D

E: Jahas ilmeisesti jääny vanhalta omistajalta kertomatta noista pop-niiteistä eli varmaan rikkunu hänellä ne kiinnikkeet mitä siellä kuuluisi olla ja laittanut niiteillä kiinni? Tuntuki vähä uskomattomalta että olis ne katteet vakiona yhdessä sillain :lol:
Viimeksi muokannut Aksuli96 päivämäärä 5.4.2013 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha YZF-R125

5.4.2013 22:26

Kiitokset jo avuista vielä pitää silti kysyä kun olen susi näiden rengas hommien kanssa :nolo:

Onko rengaan kumiseos ihan huonoa jo jos se on valmistettu 2008? Ja mitä meinaa merkintä 130/70-17 62S REAR tuossa tuo S?
Onko vain nopeusluokka? Vai onko soft renkas?

Perkele tätä omaa tietämättömyyttä

Re: Yamaha YZF-R125

5.4.2013 22:51

KassuR kirjoitti:Kiitokset jo avuista vielä pitää silti kysyä kun olen susi näiden rengas hommien kanssa :nolo:

Onko rengaan kumiseos ihan huonoa jo jos se on valmistettu 2008? Ja mitä meinaa merkintä 130/70-17 62S REAR tuossa tuo S?
Onko vain nopeusluokka? Vai onko soft renkas?

Perkele tätä omaa tietämättömyyttä

S meinaa että nopeusluokka riittää 180kmh asti ;)

eli siis 130mm leveä, 91mm korkea, kantavuusluokkana 265kg (ilmoitetussa maksimi nopeudessa),kokona 17tuumaa , kestää 180kmh asti ja takarengas oleellisesti!

Ja 4-5 vuotta on mun käsittääksee noille se maksimi ikä jonka jälkee rupee kovettuu ja hapertuu, kyl varmaa ajaa mut ei todellakaa se paras vaihtoehto!

Re: Yamaha YZF-R125

6.4.2013 12:12

E: netti ei toiminut halutulla tavalla ja näytti että kysymykseen ei oltu vastattu:D

Re: Yamaha YZF-R125

6.4.2013 21:59

Ei kellään sattus olemaan tehonalennusputkea ylimääräisenä? Voisin olla kiinnostunut ostamaan, jos löytyisi sopivaan hintaan joku. Laita YV:tä jos löytyy jotain. :D

Re: Yamaha YZF-R125

7.4.2013 0:55

Ei kukaan jaksaisi vaivautua tehdä jotain pikaisia ohjeita/havainnollistavaa kuvaa että miten siis vakioputken mörinöitä saa vähän lujemmaksi sen 'mehupillin' leikkaamalla?

Ja itselläni on edessä ja takana halvat ja ainakin omassa käytössä hyväksi todetut sawa mc25 renkaat. Eturenkaalla hintaa oli n. 50e, takarenkaalla n. 70e.

Re: Yamaha YZF-R125

7.4.2013 1:00

Ite en lähtis tuhoomaan vakiputkea...
Ero tuskin on huomattava ja ei oo nää vakioputket halpoi :/

Re: Yamaha YZF-R125

7.4.2013 1:49

Alexir kirjoitti:ei oo nää vakioputket halpoi :/

Kyllähän näitä alle 150e käytettyinä saa, täälläkin myynnissä yksi kpl 60e. Mielummin vähän modailen vakioputkea kun pistän monta sataa "tehoputkeen", varsinkin nyt kun pyörä jo myynnissä.

Nettimotossa musta 08 yzäri helsingistä, 2000e 26tkm, minun :)

Re: Yamaha YZF-R125

7.4.2013 8:59

Varsinkin nyt, kun pyörä on myynnissä, niin minä en ainakaan lähtis tekeen mitään virityksiä. Kysyt vaikka seuraavalta omistajalta, että haluaako hän möreämpiä ääniä, voit tehdä sen pientä korvausta vastaan tai antaa neuvot sitten miten se tapahtuu. Oma pyörä olis jääny ostamatta, jos tuo kikka olis tehty.

Re: Yamaha YZF-R125

7.4.2013 13:26

Itse olen ainakin paskonut jollain pihdeillä nuo katteitten muoviset niitit ja laittanut tilalle motonetistä haettuja verhoilukiinnikkeitä, koska ovat käytännössä juuri samanlaisia.

Kellään olisi ehdottaa hyvää äänenvaimenninta katkaistuun vakioputkeen, kun syksyllä tuli ostettua toinen vakioputki, siinä mielessä, että saisin vähän paremmat äänet, ilman että tarvii ostaa 400€ tehoputkia.