Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

16.8.2012 9:16

http://www.motot.net/wiki/Pakoputkiston ... moottoriin
Tuossa on jotakin, puhutaan kylläkin moposta, mutta eiköhän päde r125 seenkin :)

Re: Yamaha YZF-R125

16.8.2012 12:50

Miikka_M kirjoitti:Samaa kyselisin? Tai mitäs pitää ottaa huomioon jos itte vääntelee ja millane äänenvaimennin kanneis ostaa jos käyrän tekis ite... (en oo tutustunu nelareitten putken tekoon, mutta vastapainei sinne pitäis vissii saada...)
Halvalla jos haluat päästä, mutta et halua norsunkyrpää (auton änäriä siis), niin osta esim. hatamoto mp-yleisänkkä motomasterilta.

Kalliimpi vaihtoehto sit joku laadukas merkkiänkkä.

Ja alkukäyrässä ei ole mitään ihmeellistä, suoraa putkea vaan sopivalla halkaisijalla ja vääntelee oikeanlaiseksi, änkkä taas on tarkempi jos sen ite tekee, mutta valmisänkällä ei ole mitään ihmeteltävää eli alkukäyrään kiinni vaan ja hanaa.

Re: Yamaha YZF-R125

16.8.2012 15:15

Mitä kaikkea pitää ottaa irti jotta pääsee tekemään sen vastuskikan sille imuilman anturille? Eli kuinka paljon pitää purkaa? Ja minkä kokoinen vastus pitää laittaa?

Re: Yamaha YZF-R125

16.8.2012 16:27

Samaa tässä viimepäivinä pohtinut itsekkin. Tuossa jossain mp-liikkeessä pari aikuista miestä jutteli, että olivat johonkin isompaan Yamahan matkaenskaan tehneet tuon kikan millä "huijataan" ruiskua. Nyt olis mukava saada konetta vähän rikkaammalle kun Arrow kiinni.

Re: Yamaha YZF-R125

16.8.2012 16:44

Kolmetoista kirjoitti:Samaa tässä viimepäivinä pohtinut itsekkin. Tuossa jossain mp-liikkeessä pari aikuista miestä jutteli, että olivat johonkin isompaan Yamahan matkaenskaan tehneet tuon kikan millä "huijataan" ruiskua. Nyt olis mukava saada konetta vähän rikkaammalle kun Arrow kiinni.


Mulla sama juttu mutta scorpionin putki. Saisko joltaki vinkkiä joka on tehny tän homman?

Re: Yamaha YZF-R125

16.8.2012 23:19

ainakin tankki ja kyljet et on mahollisimman hyvin tilaa, sit vaa tarpeen mukaa, kunha ensi löytyy se johto (en muista väriä:s)

Re: Yamaha YZF-R125

17.8.2012 17:04

varmaan oli 2,7 tuntia :D yleensä noin 60e pyytävät tunnilta niin sehä tekis 1620e pelkist töist :D

Re: Yamaha YZF-R125

17.8.2012 17:36

Minuutilleen ei koskaan voi tietää. Tuo 2,7 oli suuntaa antava aika. Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.

Re: Yamaha YZF-R125

17.8.2012 17:53

jos nyt pilkkua viilaa niin se 2,7 tuntia on annettu ohjeaika, ja riippuen firman / muun valtaa omaavan tahon säännöistä niin sitä aikaa ei saisi ylittää tai ainakaan sen suurempaa summaa esim 2,7h*65€/h=175,5€ ei työstä saa laskuttaa. näin ainakin itselle autolinjalla opetettu :| korjatkaa jos oon saanu väärää tietoa

Re: Yamaha YZF-R125

17.8.2012 18:12

Mitä tuohon 24k huoltoon kuuluu?

Re: Yamaha YZF-R125

18.8.2012 8:56

Psycho, se oli muistaakseni joku prosenttimäärä... 10.. 15%, mitä ei saanu ylittää siitä ohjehinnasta.

Re: Yamaha YZF-R125

18.8.2012 12:45

15tkm oon tähän mennessä ajanu mopolla ja kevarilla eikä euroakaan oo tarvinnu korjauksista maksaa liikkeille.. Työkaluja on sen verran että ketjut, rattaat, öljyt, jarrupalat, vilkut jne oon itte saanu vaihdettua. Rengasliikkeelle piti kerran maksaa 15 euroa että ne vaihtaa uuden renkaan vanteelle. Tiedän tyyppejä jotka on vieny mopon merkkiliikkeeseen kilventelineen ja vilkkujen vaihtoa varten. Tietenkään kaikki niitä ei osaa itse vaihtaa mutta kun opettelee niinkuin minä, niin säästää satasia.

Re: Yamaha YZF-R125

18.8.2012 13:48

itsekkään en tienny mitään mopoista kun sain ekan 15veenä, en tienny missä sytytystulppa on ja miltä se näyttää :D näin vaan moottorin mopossa kiinni. 2vuodessa oppinu noista MELKO paljon :D WR:rän saatuani en tienny mitään nelareist mut nyt 4t pyörienki tekniikka täysin selvää :D Jutun pointti oli että tehkää nii opitte

anteeksi OT

Re: Yamaha YZF-R125

18.8.2012 14:16

Osaisko joku sanoa mikä pyörään tuli kun ei meinaa millään lähtee käyntiin muutakun ihan kylmänä ja savuttaa ihan perkleesti kun yrittää käynnistää? Muutamat kilometrit tuli ajeltua ennen tota niin sillon näytti jäähdytysnesteen merkkivaloa, sitä sinne lisäsin kun kävi pyörä aika kuumana.

Re: Yamaha YZF-R125

18.8.2012 14:34

vuotaako kansi ? :D oliko siis nesteet hävinny, jos on niin varmaan kansivuotaa ja päästää ne palotilaan ja sen takia savuttaa. Joku siel o nyt rikki