Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

29.4.2013 9:08

Kuhan viskositeetti on sama niin tuskin mitään käy, parempi se kuin ilman öljyjä...

Re: Yamaha YZF-R125

29.4.2013 9:35

Ok. Laittaakohan ne huollossa 10W-50 semiä vai 15W-50 täyssynteettistä? Teboilin superbike öljyä oon lisäämäs ja se on 15W-50.

Re: Yamaha YZF-R125

29.4.2013 10:48

Huollosta riippuu, jyväs-marinella ainaki laittavat 10w40 yamalubee

Re: Yamaha YZF-R125

29.4.2013 12:07

Jaa no yamalubee en tähän hätään mistään saa :s

Re: Yamaha YZF-R125

29.4.2013 12:40

Ei tarviikkaa kuha o 10w40 viskositeetiltään, mulla yamalube-castrol 10w40 sekasi ku eivät marinella laittaneet tarpeeks...

Re: Yamaha YZF-R125

29.4.2013 12:51

Ok eli ei tota teboilia sitten..pitää ruveta ettiin oikeenlaista öljyä, en kyllä metriäkään aja ennen ku saan jstn...

Re: Yamaha YZF-R125

29.4.2013 15:28

Onko kellään kokemusta miten Malossin nokka-akseli vaikuttaa tehoihin 180cc pytyn kera? Siirtyykö tehoalue korkeammalle tms? Onko se 300e arvoinen? :)

Re: Yamaha YZF-R125

29.4.2013 15:32

Joo mittasin öljyt taas ja nyt oli puoleenväliin tikkua :eek: Kusin varmaan edelliset mittaukseni. Sori turhista viesteistä ja kiitos hyvistä vastauksista :)

Re: Yamaha YZF-R125

30.4.2013 9:21

Mittasithan oikein tällä kertaa?
Pyörä aivan pystysuorassa, kone käytetty lämpimäksi,tikku pyyhitty puhtaaksi, eikä tikkua ole kierretty yhtään vaan painettu siihen aukkoon.

Re: Yamaha YZF-R125

30.4.2013 14:31

Joo ohjekirja kädessä laitoin pari jääkiekkoo jalan alle, annoin käydä tyhjäkäyntiä vajaa 5 min ja vähän kaasuttelin, sitten annoin jäähtyä jotain 3 minuuttia ja mittasin ilman kiertämistä 2 kertaa ihan varmistuakseni 8o
E: rupes taas kuumotteleen että ehkä pitäis mennä vielä mittaan :roll:

Re: Yamaha YZF-R125

30.4.2013 16:50

Onko se muka niin tarkkaa, että niitä öljyjä ei sekoitella keskenään? Itellä kyllä pelannut hyvin, vaikka ollut vähän mitä sattuu sekaisin.

Re: Yamaha YZF-R125

30.4.2013 19:55

Itekki oon aikasemmin vähän lisänny Teboilin superbike öljyy enkä oo huomannu mitn eroja mutta en tie siittä sitte enempää.

Re: Yamaha YZF-R125

30.4.2013 21:49

Anonyymi122 kirjoitti:Okei, eli olisko nyt jotain vinkkejä


Yzän Wikissä on linkki englanninkieliseen korjausoppaaseen, kohta 5 Engine. Näyttäis ikävä kyllä koneen irrotus olevan välttämätön, jotta pääset kunnolla nostamaan kannen pois ja kurkkaamaan. Nyt olis tietysti (ennenku pyörä on palasina) tuumaustauon paikka et onko Sulla tietämys, työkalut jne, työn vaatimalla tasolla, vai olisko lopputuloksen kannalta paras esimerkiks vaan ottaa kone irti ja kiikuttaa se pajalle (säästyy purku- ja kasaustunnit), tai koko proju kenties? En tarkoita missään nimessä väheksyä Sun taitojas, nyt vaan ens viikonlopusta näyttäis alkavan mukavat ajokelit - varmaankin haluaisit pyörän pikaisesti taas kuntoon niin, että se sitten pelaa ajokauden huolettomasti, ilman kränäilyjä? Jos pytyssä on leikkaamisen jäljet niin sehän täytyy joka tapauksessa kiikuttaa hoonattavaks? Tietysti prätkäpajoilla on juuri nyt kova sesonki päällä, en tiä olisko esimerkiks jokin kartingpaja ("mikroautot", siis) lähistöllä jolla ehkä vielä olis aikaa (ajatuksella, ettei kilpailukausi ole vielä kait alkanu), työkalut ja myös ammattitaitoa pähkäillä mitä siellä koneessa oikein tapahtuikaan...

Re: Yamaha YZF-R125

30.4.2013 23:50

Anonyymi122 kirjoitti:Oli vaan huonosti ajateltu tuon edellisen viestin muotoilu...


No tais tässä tapauksessa kyl mulla ajatus kulkea klimpeissä, vapun aattoilta ja kaikki ;)

Oppaasta näät millainen projekti siellä on edessä. Pajan kans, mistä ny löydätkin tekijän, ehkä olis syytä sopia kuka mitäkin tekee. Äkkijarrutus ajon aikana ja sitä seurannu sirinä kyl viittais, että pytyssä kävi metalli metallia vastaan, eli putkessa on vammaa mitä ei sellaisekseen voi jättää. Mikä sitten toimi vastakappaleena, tai kuinka kiertokangelle/laakereille kävi, who knows. Olitko yhteydessä Yamahaan et tulisivatko vastaan esim. osien kustannuksessa? Äkillinen öljyjano on kuiteski tyyppivika, kymmeniä tapauksia eri puolella Eurooppaa (eli vika ei johdu Suomen oloista eikä ajotavasta) ja nyky-4T:lle täysin sopimatonta (eikös öljy polta katin tärviölle?!). Olis tossa varmaan ryhmäkanteen keissiä jos vahingon kärsineitä lyöttäytyis yhteen, kolmekos siihen tarvittiin. Mul ainakin löis meetristä liekkiä hihoista vastaavassa tilanteessa... mut kai olenki jotenki äksy ja ilkeä luonne :)

Re: Yamaha YZF-R125

1.5.2013 7:21

Mulle tulee mieleen hetkellinen kiinnileikkaaminen jos öljyt on olleet vähissä, ainakin mäntä menee vaihtoon. Huonoimmassa tapauksessa myös sylinteri ja kaikki laakerit.

Huolehtikaa että moottorissa on öljyä, ja vaihtakaa se vähintään 3k välein niin vältytte monilta ongelmilta.