Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

13.3.2013 23:28

Punasessa tosiaan jotain ainetta, mikä tekee siitä parempaa alumiinilohkolle, kuin esim. vihreä neste, mutta en kyllä osaa sanoa mikä ko aine on. Punainen neste on myös ns. Longlife nestettä ja sen vaihtoväli on huomattavasti pidempi, kuin vihreällä nesteellä.
Muista kuitenkin tarkistaa, että säiliössä varmasti punaista nestettä on jos sitä päätät lisätä. Jos siellä jotain muuta nestettä on, niin joudut järjestelmän huuhtelemaan, koska punaista ei saa sekoittaa muihin nesteisiin.
Tais tulla aika sekava teksti, toivottavasti sait selvää. :D

Re: Yamaha YZF-R125

14.3.2013 8:26

LeKe96 kirjoitti:Punasessa tosiaan jotain ainetta, mikä tekee siitä parempaa alumiinilohkolle, kuin esim. vihreä neste, mutta en kyllä osaa sanoa mikä ko aine on. Punainen neste on myös ns. Longlife nestettä ja sen vaihtoväli on huomattavasti pidempi, kuin vihreällä nesteellä.
Muista kuitenkin tarkistaa, että säiliössä varmasti punaista nestettä on jos sitä päätät lisätä. Jos siellä jotain muuta nestettä on, niin joudut järjestelmän huuhtelemaan, koska punaista ei saa sekoittaa muihin nesteisiin.
Tais tulla aika sekava teksti, toivottavasti sait selvää. :D

Kone on tällä hetkellä täysin tyhjä jäähdytysnesteestä, koska remontin tein. Mutta itselle tuli sama ajatus että jotain lisä-ainettahan tässä punaisessa on, joka sopii alumiinilohkolle. Punaista menee tällä kertaa =)

Re: Yamaha YZF-R125

14.3.2013 8:30

Ilmaahan muuten järjestelmä itse itsensä? Tuli tossa hetki sitten mieleen, että tosiaan vaihdoin ne nesteet tossa joulun jälkeen, otin vaan vanhat pois ja uudet tilalle. Vihreää käytin itse.

Re: Yamaha YZF-R125

14.3.2013 12:42

Ei siitä niin paljoa hyötyä ole, että varta vasten kannattaisi vaihtaa. Itse käytän vihreää nestettä.

Järjestelmä ei ilmaa itse itseään. Ilmaus on kuitenkin helppo tehdä: syylärin korkki pois, kone käyntiin ja puristelet letkuja, kunnes ilmakuplia ei enää tule.

Re: Yamaha YZF-R125

14.3.2013 20:54

Herranjumala nythän se yzäri käy jo =) sen verran oli koneesta rikki mennyt että halvemmaksi tuli ostaa 15ktm ajettu kone =)
Mutta kunhan tämän kesän pääsisi vielä niin voipi jo autolla ajella.. =D

Re: Yamaha YZF-R125

14.3.2013 22:15

Paljos koneesta maksoit? 500€?

Re: Yamaha YZF-R125

14.3.2013 23:07

AFCMagic kirjoitti:Paljos koneesta maksoit? 500€?

Suurin piirtein viitisen sataa tuli maksettua, ja sillä nyt pääsen tämän kesän vielä ajamaan.. Halvemmaksi vaihtoehdoksi tämä tuli kuin ruveta kampiakseli asetelmaa,mäntää,veiviä ja laakereita + tiivisteitä vaihtamaan.. Kaikki tämän väärän öljyn takia... Kannattaa näköjään vaikka huollossa käyttää nin olla tarkkana mitä öljyä sielläkin siihen laittavat..

Re: Yamaha YZF-R125

15.3.2013 7:14

hanskii kirjoitti:
AFCMagic kirjoitti:Kaikki tämän väärän öljyn takia... Kannattaa näköjään vaikka huollossa käyttää nin olla tarkkana mitä öljyä sielläkin siihen laittavat..


Tämän saa vältettyä kun antaa omat öljyt mukaan kun pyörä menee huoltoon, helppoa ja silloin tietää mitä öljyä on koneessa.

Re: Yamaha YZF-R125

15.3.2013 7:41

Jos menee siihen, että minä kannan huoltoliikkeeseen osat, mitkä vaihtavat, niin antaa olla. Ennemmin säädän itse/vaihdan liikettä.

Re: Yamaha YZF-R125

15.3.2013 9:59

Tästä liikkeen vastuustahan on puhuttu vaikka kuinka tapahtuman jälkeen?

Re: Yamaha YZF-R125

16.3.2013 19:47

Parin viikon perusteellisen peseskelyn, huollon ja vahauksien jälkeen oli pakko päästä vähän testailemaan miten yzäri rullailee, sattui olemaan aurinkoinen ja lämmin päiväkin..

Parin minuutin ajelun jälkeen kävi se mitä voi odottaa kun lähtee ajamaan vaikka teillä on vielä jäätä:
http://www.youtube.com/watch?v=W-asx_loK9Q

Kellään myydä tollasta mustaa sivukatetta? :lol:

olipahan sentään gopro päässä niin sai hyvää videomatskua 8)

Re: Yamaha YZF-R125

16.3.2013 19:57

Nyt yritän malttaa vielä, ainakin tuon jälkeen. Ja juu, toki GoPro aina mukana 10min loopilla! :lol:

Re: Yamaha YZF-R125

16.3.2013 20:29

Suojatie-maalaukset on pahoja :itku:

Re: Yamaha YZF-R125

16.3.2013 20:40

Kuva

Re: Yamaha YZF-R125

22.3.2013 9:44

Viikonloppuna lähös kaverille yzäriä kattoo. Jotain asioita, joihin pitää erityisesti kiinnittää huomiota perusjuttujen lisäksi?