Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

7.3.2013 23:55

Jenääs, saattaa olla aika kaukaa haettua, mutta tsekkaapa vielä kerran se piirilevy... Itselläni kävi kerran xboxin ohjainta avatessa niin, että siihen piirilevylle oli tippunut kulmakarva/silmäripsi, joka jumitti koko härvelin niin, ettei se toiminut ennen sen poistoa. Ja noi sun mittarin oireetkin on ihan samanlaiset, kun siinä mun ohjaimessa. (toimii 20sec, sitten ihan pimeä jne.)

Re: Yamaha YZF-R125

8.3.2013 0:19

Alexir kirjoitti:
jenääss kirjoitti:520e yamaha centerissä uudesta mittarista on liikaa vaikka en itse sitä joutuisi maksamaan..

hah 500e++

http://viewitem.eim.ebay.fi/YAMAHA-YZFR ... 30810/item

Alkuperäinen mittari 120€...

Juu käytettynä saa suomestakin 100€, mutta uutena Yamaha centeristä 520€. Tosin kolmella sadalla saa jo kosolta hienomman mittarin..

Yaaamaha kirjoitti:saattaa olla aika kaukaa haettua, mutta tsekkaapa vielä kerran se piirilevy...

Katoin ihan tarkasti piirilevyn, sähköalan opiskelijana osaan kuitenkin vähän käsitellä tollasia :D

Kai se on pakko uus mittari ostaa, jospa sais eka jostain purkupyörästä koittaa mittaria omaan pyörään ja varmistua ettei ole johdoissa vika.
E: Vika lähti kun huolellisesti putsasi mittarin kaikki "piikit" eli liittimen.
Viimeksi muokannut jenääss päivämäärä 12.4.2013 23:55, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Yamaha YZF-R125

8.3.2013 23:33

Nii vielä siitä rikkaammalle säädöstä, että mistä kohti tämä ruskea-valkoinen johto löytyy helpoiten/helpoin kohta laittaa potikka kiinni? Ja mistäs porukat on näitä potikoita hommannu, oisko jtn hyvää nettikauppaa (ei oo lähiseudulla elektroniikka-kauppoja)?

Re: Yamaha YZF-R125

8.3.2013 23:41

No esimerkiksi täällä maksaa 20kpl paketti vähän yli €uron eli ei niitä kannata alkaa tilailemaan jos ei aivan pakko oo.. Jos vaan mahdollista niin esim. Amiksen sähköalalta niitä löytyy. Kaveri toi mulle sieltä. ;)

E: Tuosta sivusta en tiedä mitään, esimerkkinä vaan löysin tuon googlesta.

Re: Yamaha YZF-R125

9.3.2013 1:19

sik0zu kirjoitti:Nii vielä siitä rikkaammalle säädöstä, että mistä kohti tämä ruskea-valkoinen johto löytyy helpoiten/helpoin kohta laittaa potikka kiinni? Ja mistäs porukat on näitä potikoita hommannu, oisko jtn hyvää nettikauppaa (ei oo lähiseudulla elektroniikka-kauppoja)?

http://www.motot.net/wiki/Yamaha_WR125X ... by:_Alexir

Ruiskusta tulee sieltä alaosasta semmonen liitin, seuraa sitä ja eti paras kohta ;)

Re: Yamaha YZF-R125

9.3.2013 18:31

Saako muuten tota takajarrun jarruvalon herkkyyttä säädettyä yzärissä? Saa polkea niin perkeleen lujaa jotta jarruvalo syttyisi, rengas lukossa jo sillon...

Re: Yamaha YZF-R125

9.3.2013 19:46

Onko etu- ja takajarrulla samallalailla?

Re: Yamaha YZF-R125

9.3.2013 20:10

Kolmetoista kirjoitti:Onko etu- ja takajarrulla samallalailla?

Ei, etujarrulla toimii hyvin.

Re: Yamaha YZF-R125

9.3.2013 20:25

Käsittääkseni polkimessa on sellainen tunnistin joka tunnistaa, että jarrua painetaan. Onko siinä häikkää? Mulla oli joskus sama juttu mutta etujarrussa.

Re: Yamaha YZF-R125

9.3.2013 20:44

Joo no sen verran tiesin itekkin, mutta onko jotain helppoa tapaa säätää sitä?
Vanhassa kevarissani nimittäin ainaki pystyi jarruvalon herkkyyttä säätää vain mutteria kääntämällä.

Jos ei voi, niin mikä osa pitää uusia? Tuskin koko jarrusylinteriä...

Re: Yamaha YZF-R125

9.3.2013 21:44

Siellä pitäisi olla jossakin pieni kytkin joka saattaa olla rikki sen uusiminen riittää.

Re: Yamaha YZF-R125

10.3.2013 22:23

Tai ihan vaan crc:n tai vastaavan suihkiminen siihen kytkimeen voi auttaa.

Re: Yamaha YZF-R125

13.3.2013 19:02

kumpaa jäähdytys nestettä kannattaa koneeseen laittaa ? punasta vai vihreetä ?
Itse laittasin punasta koska alumiinikone, eikö ?

Re: Yamaha YZF-R125

13.3.2013 22:44

Anonyymi122 kirjoitti:Mä oon käyttäny vihreetä, eikä mitään probleemaa oo ollu. :D Liekö sillä nyt kauheen suurta vaikutusta?

Siitä en tiedä, faija vaan sanoi että autoissa joissa on alumiinikone käytetään punaista nestettä, mutta en sitten tiedä päteekö näissä ? Jos nyt kuitenkin punaista ihan sillä periaatteella =)

Re: Yamaha YZF-R125

13.3.2013 22:55

Ainakin uusissa wr:issä on punaista jäähdytysnestettä paisuntasäiliössä.