Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

23.1.2013 9:41

Joo kyllä täytyy keväällä kattoa joku yzä, kun ei oo kuljetusmahdollisuutta ja pitäs ajaa pois niin siks vasta keväällä.. nykysellä pyörällä ei 20km suuntaansa jokapäivä työmatkaa ajella, kulutus sen 8-10l/100km ;)
Mitä tossa kattelin ni pc + säätötyö täällä Turun seudulla 590euroa kaikkineen, eli köyhänä pitää vakioputkeen tyytyä :D harmi että yamahalla käytössä jokin ECU:n karvalakkimalli kun ei saa vakio ecuun uusia karttoja kun esim suzukin pyöriin saa :roll:

Edit. Tosiaan mielelläni semmosen max 20tkm ajetun aattelin kattoo, kun vaikka yli 30tkm ajetussa ei mitään vikaa oliskaa eikä häpeä uuden rinnalla niin on se aina vaikeempi myydä eteenpäin vuoden päästä jos melkeen 10tkm siihen ajoa tulis..

Re: Yamaha YZF-R125

23.1.2013 16:44

Potikallahan saa säädettyä sitä bensan syöttöä sen verran rikkaammaksi, ettei tommonen "teho"putki heikennä koneen kestävyyttä. Mitään tehohyötyä tosta säädöstä ei mun käsittääkseni saa, mutta säästää tosiaan konetta.

Re: Yamaha YZF-R125

23.1.2013 21:11

julleex kirjoitti:Joo kyllä täytyy keväällä kattoa joku yzä, kun ei oo kuljetusmahdollisuutta ja pitäs ajaa pois niin siks vasta keväällä..


jos kaupat tulee niin säilytän sun puolesta lopputalven ja puunaan oikein kiiltäväksi:D noeivaan ei hoppua tee miten ite haluut :)

ja tosiaan potikkasäädöllä (joka itelki on molemmis ollu) antaa anteeks ton putkenvaihdon, eihän se mitenkään PCsäätöä vastaa, mutta sen verran rikkaammalle saa että ei kone putken takia ainakaan kärsi

muuten puuro sun rekkari on sit näköjää suoraa seuraava mun entisest(anonyymin nykysest :D HW-643

Re: Yamaha YZF-R125

23.1.2013 23:18

mitäs hittoa?? :D kyl sitä ennen on sama rekkari sentää säilyny? mikäs on sit sun nykyne?:D

Re: Yamaha YZF-R125

24.1.2013 21:51

Millähän nuo etupumppujen tyhjennysruuvit aukeais kun ei meinaa millään aueta?

Re: Yamaha YZF-R125

24.1.2013 22:10

Ei välttämättä millään. Itselläkin aukesi vain toinen. Sielä on vissiinkin sellainen tyhmä lukitussysteemi siinä vastakappaleessa ja kun se vastakappale siitä irtoaa niin ei saa enää millään auki..

E: Vai pyöriikö siis tyhjää vai etkö vain jaksa vääntää auki? :lol:

Re: Yamaha YZF-R125

24.1.2013 22:32

Pyörii tyhjää.. eli stefojen vaihto ei taida enää onnistua ihan helposti ? :D

Re: Yamaha YZF-R125

24.1.2013 22:36

Onnistuu stefojen vaihto kyllä, mutta keulan öljyjä et saa vaihdettua. Itse aina vaan ottanut keulan irti pyörästä ja 'hakannut' stefan rikki piikillä tms. ja vääntänyt sen pois ruuvimeisselillä. Muistaa vaan varoa ettei vaurioita keulaa siitä stefan ympäriltä ettei ala heti vuotamaan kun vaihdat uudet :)

Re: Yamaha YZF-R125

24.1.2013 22:51

tässä päästään taas siihe että onko joku vaan vaanut "hienon idean" vai eikö tehtaan robotit(?) osaa hitsata :D

Re: Yamaha YZF-R125

24.1.2013 23:24

Tulee ne keulaöljyt pumppujen yläpäästäki pois jos ei osaa irrottaa sitä tyhjennys ruuvia :P

Re: Yamaha YZF-R125

25.1.2013 16:31

Tarpeeks terävästi ku aukasee sitä ruuvia niin kyllä irtoaa, esim vasaralla lyö jotain räikkää, mut varo ettei lennä otsaan :D . Jos painaa sitä pumppua, sekin auttaa asiaa.

Re: Yamaha YZF-R125

26.1.2013 2:28

|Psychosocial| kirjoitti:muuten puuro sun rekkari on sit näköjää suoraa seuraava mun entisest(anonyymin nykysest :D HW-643

Mulla taas seuraava sun rekkarista ;)

Tuli muuten hommattua Giannelli tossa ja ajattelin että voiko tuo nyt sitten kuitenkin vaurioittaa moottoria kun tarpeeks kauan sen kanssa pörrää kun ei oo pc:tä?

Re: Yamaha YZF-R125

26.1.2013 2:33

Hyvä ostos, IMO parhaat äänet juuri sillä putkella 8) Jos se laihalla käy putken vaihtamisen jälkeen niinkuin luulen, niin ei kyllä tee hyvää pidemmänpäälle. Jos et halua pc:tä ostaa niin tee nyt ainakin se potikkaviritys.

Re: Yamaha YZF-R125

26.1.2013 3:22

Jep jep. Jos tuo db-killeri on tuolla putkessa niin käyköhän silloin vähemmän laihalla? Tuskin läheskään aina tulen ajaan ilman sitä koska voi herättää vähän liikaa huomioo :lol: pc-tä en osta ja tuosta potikkavirityksestä oon kuullu että se ei oikein toimis ja ei oo ees hajua miten se pitäis tehdä :D

Re: Yamaha YZF-R125

26.1.2013 13:48

Kukahan on sanonut ettei toimi? Ei tietenkään niin laajalla kierrosalueella kuin pc, mutta tulpan värin perusteella se aika monilla on auttanut.