Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

9.4.2013 0:02

jenääss kirjoitti:Huomenna siis vielä yksi yritys itse säätää venttiilit, sitten menee huoltoon säädettäväksi jos ei onnistu :)

Onko teillä jotain niksejä/vinkkejä miten ne kannattaa tarkistaa? Viimeks kun säädin niitä niin oli niin tuskasta käännellä ja väännellä rakotulkkia monelle mutkalle että mahtuu tunkemaan sen sinne väliin, ja jostain kolosta pitäis mahtua myös näkemään menikö se sinne väliin vai ei.

No rakotulkki väliin sillä se selvii? :P

Onko miten ajotukset katottu alhaalta?

Ja toi liikeeseen vienti, itse en veisi.
nää on näitä mun mielipiteitä taas
Kuva

Ton pitäis selventää hommaa, 0,1mm imu ja 0.2mm pako ja voin sanoo että on tarkka noista, mutta kun järjellä tekee niin helposti onnistuu ILMAN ongelmia ;)

Re: Yamaha YZF-R125

9.4.2013 0:45

Juu ajotukset katoin kunnolla, mutta meinasin enemmänkin sitä että mistä kolosta kannattaa rakotulkkia sinne tunkea, yzäri kun on niin s**tanan ahdas...

Ja miksen veisi liikkeeseen? Niistä kuitenkin aina saa "takuun" jos teki huonosti ja jotain menee rikki sen takia.

Re: Yamaha YZF-R125

9.4.2013 6:46

jenääss kirjoitti:Juu ajotukset katoin kunnolla, mutta meinasin enemmänkin sitä että mistä kolosta kannattaa rakotulkkia sinne tunkea, yzäri kun on niin s**tanan ahdas...

Ja miksen veisi liikkeeseen? Niistä kuitenkin aina saa "takuun" jos teki huonosti ja jotain menee rikki sen takia.

koska omasta mielestä kukin pystyy siihen jos vain haluaa.

Mutta ihan hyvä näkökulma sullakin pakko myöntää!

Re: Yamaha YZF-R125

9.4.2013 8:53

Service manualissa luki, että imu 0,1-0,14 ja pako 0.2-0.24mm. Laitoin imupuolelle n. 0.12 ja pako oisko ollu 0.22 että just siitä välistä mikä oli suositus. Nyt ei nakuta yhtää :D

Re: Yamaha YZF-R125

9.4.2013 22:58

Noniin nyt tuli venttiilit säädettyä kolmanteen kertaan, en ymmärrä miten viime kerralla olin saanut pakoventtiilien välykset n. 0,3mm ja toisen imuventtiilin välys n. 0,2mm.

Yks vastoinkäyminenkin kävi kun olin mittaamassa tulpan reiästä onko mäntä varmasti kuolonkohdassa, tungin sinne lyijykynän jotta näen sen, ja tottakai pikku palanen sinne männän päälle poikkesi :D Aateltiin että sylinterin purku liian iso homma varsinkin kun ei nokkaketjuista ym aikasempaa kokemusta ja ihan hyvin tuli kaikki muruset ulos, ja loput paloi karstaksi. toivottavasti ei leikkaa kiinni samantien :lol:

Tyhjäkäynti ei toiminut ensimmäisellä käynnistyksellä ollenkaan, ja n. 10 minuutin käyttelyn jälkeen oli noin 1200-1300rpm, ruiskuun ei koskettu ja ennen säätöä oli n. 2000rpm...
Voikohan johtua siitä että akku pääsi melko tyhjäksi ilman tulppaa sahailun vuoksi?

Taas videota: http://www.youtube.com/watch?v=Lw2XDa2YWD0&feature=youtu.be

Ja kaikkia kiinnosti varmasti

Re: Yamaha YZF-R125

9.4.2013 23:04

jenääss kirjoitti:Noniin nyt tuli venttiilit säädettyä kolmanteen kertaan, en ymmärrä miten viime kerralla olin saanut pakoventtiilien välykset n. 0,3mm ja toisen imuventtiilin välys n. 0,2mm.

Yks vastoinkäyminenkin kävi kun olin mittaamassa tulpan reiästä onko mäntä varmasti kuolonkohdassa, tungin sinne lyijykynän jotta näen sen, ja tottakai pikku palanen sinne männän päälle poikkesi :D Aateltiin että sylinterin purku liian iso homma varsinkin kun ei nokkaketjuista ym aikasempaa kokemusta ja ihan hyvin tuli kaikki muruset ulos, ja loput paloi karstaksi. toivottavasti ei leikkaa kiinni samantien :lol:

Tyhjäkäynti ei toiminut ensimmäisellä käynnistyksellä ollenkaan, ja n. 10 minuutin käyttelyn jälkeen oli noin 1200-1300rpm, ruiskuun ei koskettu ja ennen säätöä oli n. 2000rpm...
Voikohan johtua siitä että akku pääsi melko tyhjäksi ilman tulppaa sahailun vuoksi?

Taas videota: http://www.youtube.com/watch?v=Lw2XDa2YWD0&feature=youtu.be

Ja kaikkia kiinnosti varmasti

Hyvä homma et nyt toimii ;)

Ruiskun oikealla puolella on semmonen pieni talttapääruuvi mitä pyörittelemällä saat tyhjäkäynnin kohalleen.
Tuskin johtuu akusta.

Kyllä muuten kiinnosti !

Re: Yamaha YZF-R125

10.4.2013 21:04

Saakohan sitä tyhjäkäyntiruuvia säädettyä jostain katteen kolosta ilman että irrottaa mitään katteita? Oli nimittäin niin ärsyttävää ajaa Helsingin keskustassa ja pysähtyä 50m välein punasiin valoihin ja pyörä sammuu tai meinaa sammua joka valoissa :lol: Ja huomenna joku tulossa jo ehkä ostamaan pois.

Re: Yamaha YZF-R125

10.4.2013 21:20

No eipä se varmaan niin hirveä homma ole ottaa yksi sivukate irti kolmella ruuvilla :roll:

Re: Yamaha YZF-R125

10.4.2013 21:34

jaksaisko joku muuten kattoa tuon mun ilmotuksen nettimotosta tai mototallista läpi että mättääkö joku teidän mielestä kun ei oikeen oo ollu väellä kiinnostusta edes kysellä mun pyörästä:o

Re: Yamaha YZF-R125

10.4.2013 22:01

En kyllä näe mitään huonoa ilmotuksen tekstissä, eiköhän ne ostajatkin kohta heräile talviunilta ;)

Psycho, näytät muuten asuvan siellä porvoon suunnilla, satutko tietämään siellä myytävänä olevasta hussesta mitään, jos olisi vaikka joku sun tutun? (Nettimoto ID 1357603)
Aattelin jos tota kävis kahtomassa jos nyt ostaja tulee huomenna, tulee kuitenkin Forssasta asti Helsinkiin kattomaan sitä mun yzäriä, pitäkää peukkuja ja pottuvarpaita pystyssä että ottaa mukaan :lol:

Nyt tonne pimeään pakkaseen säätämään tyhjäkäyntiä, onneksi on xenonit :)

Re: Yamaha YZF-R125

10.4.2013 22:18

tosta hussesta ei kyl oo mitää tietoo :o koskaan muista edes nähneeni :D

Re: Yamaha YZF-R125

11.4.2013 7:08

Nyt tossa ku ajellu vähän isompia teitä, niin tullut mieleen, että kannattaako mulla vaihtaa kesäksi se pykälän pienempi ratas tolle isolle reissulle? Kilometrejä kertyis siis n. 2 000. Onko tuskaa ajaa vai tekeekö se siitä helpompaa, kun nyt ei oikein tykkää vetää kutosella edes alamäessä. :/ Ketjut ja takaratas mulla on piirongin kaapissa, varmaan vaihdan koko rykelmän kerralla, vaikka takaratas on kyllä tosi hyvässä kunnossa, 15k ajettuna.

Re: Yamaha YZF-R125

11.4.2013 9:32

Jos on vaan piikin verran lyhyemmät välit, niin tuskin edes huomaat eroa. :P

Re: Yamaha YZF-R125

11.4.2013 11:50

|Psychosocial| kirjoitti:jaksaisko joku muuten kattoa tuon mun ilmotuksen nettimotosta tai mototallista läpi että mättääkö joku teidän mielestä kun ei oikeen oo ollu väellä kiinnostusta edes kysellä mun pyörästä:o

Eipä tossa mitään vikaa ole. Linkkasin ton kaverille, kun ettii parin tonnin kevaria ;)

Re: Yamaha YZF-R125

11.4.2013 13:51

Mikäköhän tohon tyhjäkäyntiin oikeesti tuli...

Välillä ei toimi yhtään, menee suoraan kierrokset nollaan kun päästää kaasun, välillä pyörii noin 1400rpm ja välillä 2000rpm. Koitin jo tyhjäkäyntiruuvia säätää joka suuntaan mutta ei auta... Ja katsoja yzärille on tulossa neljän tunnin päästä :|
Myös välillä kun käynnistää niin saa starttia sahata 10sek kaasu pohjassa että lähtee käyntiin..

Ja tosiaan vika tuli venttiilien säädön jälkeen, käytin myös hetken ilman putkea, jos sillä jotain merkitystä... Ruiskuun siis EI ole koskettu! Muuten käynnissä ei ole mitään vikaa/erilaista ajaessa.