24.12.2012 1:55
31.12.2012 20:51
31.12.2012 22:10
1.1.2013 0:04
1.1.2013 2:11
1.1.2013 13:14
3.1.2013 22:14
3.1.2013 23:06
3.1.2013 23:55
7.1.2013 15:23
Prätkä jätkä kirjoitti:Jos englanti sujuu niin tuosta jäähynesteen vaihto-ohjeet sivut 80-90, http://www.automotivespartsshop.com/fil ... MANUAL.pdf
Yksinkertaisesti suomennettuna:
1. Alakatteet pois
2. Jäähdyttimen korkki auki (kuvassa merkitty numerolla 1)
3. Irroita jäähdytysnesteen poistoruuvi ja kuparitiiviste (kuvassa merkitty numerolla 1)
4. Valutat jäähynesteet pois moottorista ja jäähdyttimestä.
5. Paisuntasäiliön vesiletku irti (kuvassa merkitty numerolla 1)
6. Paisuntasäiliön korkki auki (kuvassa merkitty numerolla 2)
7. Valutat jäähynesteet pois paisuntaäiliöstä.
8. Kiinnitä paisuntäsäiliön letku takaisin paikalleen.
9. Ruuvaa jäähdytysnesteen poistoruuvi takaisin paikalleen, kuparitiiviste pitää uusia, oikea momentti 7 Nm.
10. Täytä jäähdytin uudella jäähdytysnesteellä (ilmoitettu tilavuus 1 litra)
11. Laita jäähdyttimen korkki takaisin paikalleen.
12. Täytä paisuntasäiliö uudella jäähdytysnesteellä ylämerkkiin asti (kuvassa merkitty kirjaimella a, ja ilmoitettu tilavuus 0.25l)
13. Laita paisuntasäiliön korkki takaisin paikalleen.
14. Käynnistä moottori, ja lämmitä sitä usean minuutin ajan ja sammuta se.
15. Tarkista jäähdytysnesteen taso, mutta odota muutama minuutti ennen tätä toimenpidettä, että jäähdytysneste kerkeää tasaantua.
16. Kiinnitä alasivukatteet ja ei muutakun kovaa ajoa.
Huomioina ilmoitettu, että jos jäähynestettä roiskuu maalipinnoille niin ne pitää pestä heti vedellä, ja jos tekee itse jäähdytysnesteseoksen niin vetenä pitää käyttää ensisjaisesti tislattua vettä (esim. akkuvesi nimellä löytyy motonetistä yms.), mutta jos ei saatavilla niin vesijohtovesikin käy.
7.1.2013 22:51
Ghostly.K kirjoitti:Prätkä jätkä kirjoitti:Blaa blaa
Höäh..Varmaan tiivistemassa ajaa saman asian? Kun ei millään kehtais vaivautua kauppaan asti ostaan yhtä euron osaa..
8.1.2013 19:06
8.1.2013 19:41
9.1.2013 21:50
12.1.2013 15:26