Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 0:41

itellä mitattu garminin nüvi gepsiin em. matkan aikana 131 nopeutta... että kyllä se 130 menee, eikä ollut edes täysin muna-asento, mutta selvästi etukyyryssä mentiin (takaboksin kanssa)

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 0:44

Tässä on kyllä täytynyt olla jotain tuuria mukana (alamäki, imua tai jotain), koska takaboksi aiheuttaa lisää ilmanvastusta ja nopeus tippuu.

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 1:28

Nonnii kertokaa ny hyvät ihmiset mikä tuli ysän kytkimeen kun heitti ketjut liikkeelle lähdössä niin että helinä kävi.. Normaalia äkäsemmin tuli kiireessä lähettyä ja tosiaan kytkimeen tuli tossa tapahtumassa joku vika rupes nimittäin luistamaan niin että ajamisesta ei tuu ei sitten yhtään mitään :( Oisko järkeenkäypiä ehotuksia mikä mahtais olla vialla ?

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 14:52

Yzärimies kirjoitti:Nonnii kertokaa ny hyvät ihmiset mikä tuli ysän kytkimeen kun heitti ketjut liikkeelle lähdössä niin että helinä kävi.. Normaalia äkäsemmin tuli kiireessä lähettyä ja tosiaan kytkimeen tuli tossa tapahtumassa joku vika rupes nimittäin luistamaan niin että ajamisesta ei tuu ei sitten yhtään mitään :( Oisko järkeenkäypiä ehotuksia mikä mahtais olla vialla ?


Ettei vaan sulla olis katkennu kytkinvaijeri? Tai lähtenyt irti jommastakummasta päästä? Onko kontaktia kytkimeen ollenkaan? Levyt missä kunnossa, öljyt ...?

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 17:03

PenaV8 kirjoitti:Olikos joku mototin käyttäjistä tänään ajelemassa Kemin keskustassa kun -08 mustahopeisen, punavalkoisen ja keltaisen yzärin näin. Itse ajelin -09 mustalla pyörällä :D
Tuleehan täällä tykitettyä päivittäin :D. Oon muuten nähny sut monesti täällä? Oli muuten hyvä p-ralli eilen, mustahopea on sitte mun yzäri :)

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 18:29

Putte5000 kirjoitti:
PenaV8 kirjoitti:Olikos joku mototin käyttäjistä tänään ajelemassa Kemin keskustassa kun -08 mustahopeisen, punavalkoisen ja keltaisen yzärin näin. Itse ajelin -09 mustalla pyörällä :D
Tuleehan täällä tykitettyä päivittäin :D. Oon muuten nähny sut monesti täällä? Oli muuten hyvä p-ralli eilen, mustahopea on sitte mun yzäri :)


Jeps, noo et varmaan kovin montaa kertaa kun vasta 2 viikkoa sitten olen tänne muuttanut :lol: Mutta kyllähän tuossa tulee melkein joka päivä pyörittyä. :D

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 22:14

Jos joku tarvii jotain osaa yzäriin kyselkää YV:llä, huomenna otan kuvaa myytävistä tavaroista aika paljon löytyy kaikkea! (:

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 23:11

Prätkä jätkä kirjoitti:Tässä on kyllä täytynyt olla jotain tuuria mukana (alamäki, imua tai jotain), koska takaboksi aiheuttaa lisää ilmanvastusta ja nopeus tippuu.


no tasasta oli, tyyni keli ja edellä ainoastaan toinen moottoripyörä joka sekin ~50 m päässä, mutta kun vieressä olevaa varjoa katsoin niin ainakin oma pää kuitenkin oli korkeammalla kuin boksi, ja on tuota kuitenkin sillä imuilman vastuksella ja omavalmisteputkella piristetty ( niinkuin ne nyt suuresti vaikuttaisi )

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 23:13

Liittyykö tämä imuilman vastus jotenkin siihen homemade seosten säätöön? :D

Re: Yamaha YZF-R125

12.8.2012 23:18

juurikin siihen:D ainoa ero mitä huomannut perstuntumalla on se että tyhjäkäynniltä kun vääntää kaasun täysin auki niin ei jää enää empimään hetkeksi niinkuin täysin vakiona, mutta en sitten tiedä miten se vaikuttaa noihin huippuihin jos ollenkaan. säätö itsessäänhän tehtiin perinteisesti tulppaa katsomalla

Re: Yamaha YZF-R125

13.8.2012 7:26

12k huolto edessä. Nyt ajettu himpun verran yli 11k. Ajanko tämän kauden ja tekisin huollon vähän jälkikäteen vasta ens ajokauden alussa, että ei menis niin paljon rahaa huoltoihin. Kortin saan kuitenkin vasta vajaa kuukauden päästä.

Re: Yamaha YZF-R125

13.8.2012 8:59

Yhtä paljon rahaa siihen huoltamiseen menee tänä ja ens vuonna, joten suosittelen tekemään sen mielummin vähän etukäteen kuin jälkikäteen.

Re: Yamaha YZF-R125

13.8.2012 9:11

Totta, mutta huollettu pyörä seuraavalle ajokaudelle on viisasta myös, mutta tee huollot ajallaan kun tämä kone on muutenkin hiema epävarma kestävyydeltään.

Re: Yamaha YZF-R125

13.8.2012 12:23

Nonniin, nyt on oma yzäri saatu vihdoin kokoon reilun tonnin konerempan jäljiltä.. Tämmöstä ääntä siis piti ennen remppaa: http://www.youtube.com/watch?v=BaA4GaBC ... ata_player
Syyksi paljastui kiertokanki ja väjljäähän siinä oli. Samalla meni kaikki tiivisteet, laakerit, mäntä, nokkaketju ym. pientä. Männässä oli pieniä naarmuja ja karstanen päältä muuten ihan ok, sylinterikin oli onneksi kunnossa. Hyvin tuntuis taas pyörä pelittävän, tosin venttiilit pitäsi vielä säätää vaikka rempan yhteydessä säädettiinkin, mutta ajellaan nyt vähän aikaa ja katotaan tilannetta vielä uudestaan.
Ei ollut mikään vaikea homma enskertalaisellekkaan purkaa ja kasata pyörä. Järjellä ja räjäytyskuvilla selvis tosi hyvin.
Tossa pari kuvaa vielä:
Kuva
Kampiakseli siis syypäänä ja vähän näkyy väljää tossa kohassa, pari milliä liikku sivuttain.
Kuva
Männässä pikku naarmuja.
Kuva
Ja aika karstanen vielä päältä.

Re: Yamaha YZF-R125

13.8.2012 14:07

Pari milliä sivuttain? 8o Aika paljon, sanon minä.

Huoltomies sanoi, että öljyt vois vaihtaa tänäsyksynä ja venttiilit sun muut säätää vasta keväällä. Hintaa tulis koko remontille VAIN himpun yli satasen?? :eek: